Processoperatör inom bioteknik typ, världens bästa jobb http://www.repligen.com/ Siten i Lund där jag jobbar är ett gammalt företag med nya, amerikanska ägare sedan något år tillbaka, jag blev anställd efter det. Skitbra arbetskamrater, skitbra chefer, ordning och reda och precis sådan arbetsuppgifter som passar mig perfekt, älskar att åka till jobbet!
Vi tillverkar Protein A som används i läkemedelsindustrin för att rena läkemedel enkelt förklarat. Jag jobbar i kromatografin vilket innebär sista steget där en himla massa soppa från fermentationen ska renas ner till 20-70 l slutprodukt vi fyller på flaskor och säljer. Jag vill inte veta vad en flaska är värd, då tappar jag den nästa gång
Jobbar 3-skift, natt nu alltså. Just nu håller jag koll på ett system som tvättar sista kolonnen, ett annat som diafiltrerar vår produkt och sköljer lite tankar och kopplar in dem igen till nästa batch som ska igång när dagpasset går på vid 6.15. Jobbar heltid och en vecka dag/kväll/natt vilket innebär 5*6-14, 5*13.30-21.30 och 4*21.15-06.15. Alla raster betalda och förutom skiftöverlämning så har vi väldigt fri flex, att sluta efter 14 en fredag är SENT här oavsett pass.
Bor med sambo på liten gård med en egen häst och en inackorderad där både häst och matte är helt ljuvliga! 15 min till jobbet, enbart motorväg, pendlar med elbil, love it.
Får man fråga vad du har för utbildning?