Jag är stallpersonal på en ridskola, jobbar ca 75 %. Har ingen egen häst, men en medis som lyckligtvis står på anständigt avstånd, så jag kan välja mellan att ta en promenad (dock 1 tim), eller ta buss/tåg på 5-10 min Jag är ofta ute även de dagar jag inte rider, så tidsmässigt känns det nästan som att ha egen häst, då ägaren för tillfället försöker lägga all sin tid på sina unghästar och mer eller mindre har gett över skötsel/motion av hästen till mig.
Jag känner mig rejält bortskämd som har häst så nära jobbet, i och med att jobbet i sig ligger strax över 1 timme kollektivtrafik hem. Tidigare har jag haft medis 1 tim norrut, och jobbet 1 tim söderut, vilket skulle ge mig 2 tim enkel resa från jobb till häst Det funkar, men man får inte mycket annan tid över de dagar man har hästen. Det blir jobba - ta hästen - äta på vägen hem - komma hem, rasa i säng.
Jag känner mig rejält bortskämd som har häst så nära jobbet, i och med att jobbet i sig ligger strax över 1 timme kollektivtrafik hem. Tidigare har jag haft medis 1 tim norrut, och jobbet 1 tim söderut, vilket skulle ge mig 2 tim enkel resa från jobb till häst Det funkar, men man får inte mycket annan tid över de dagar man har hästen. Det blir jobba - ta hästen - äta på vägen hem - komma hem, rasa i säng.