Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

Sv: Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

Det låter som ett givande jobb! Hade jag utbildat mig till socionom hade jag helst velat jobba med barn och ungdomar. Min far jobbar som socialsekreterare och jobbar med ungdomar, det är han som fått in mig på de tankebanorna.

Mvh Jordgubba :)

Ja, det är ett bra yrke! Det finns mycket att välja mellan. Jag studerade som vuxen och det har varit en fördel. Jag gjorde något annat i massor med år innan jag blev socionom.

Jag jobbar som bovärd på ett bostadsföretag.
Och inte en enda !! på jobbet har häst...:confused: så tråkigt att inte kunna tjöta om detta..:smirk:

Första frågan som folk ofta ställer till mig är: hur hinner du med allt ??
Tjja säger jag... har man ett stort intresse så blir det ens livsstil ! ( jobbar 8-17 mån.-fred. och sedan 4 hästar varje kväll.. :p )

Till stan åker jag inte i hästkläder om det inte är till foderbutiken för att köpa mat till kusarna.. :D
Till byns pizzeria el lilla servicebutik eller mack åker jag i stallkläder någon gång. Försöker tänka på alla stackars asmatiker eller allergiker..

/Åsa

jag jobbar som frisör.. jag är alltid ren o "hästfri" på jobbet men har inga problem att åka o handla i stallskläder om det är så att det passar bäst att åka när jag har dom på... dock blir det inte ofta eftersom jag bor brevid stallet o oftast har möjlighet att springa in o byta

En typisk häst människa vet ja inte va de jobbar med men många verkar jobba inom vården om man kollar här=)
Själv jobbar jag i en Coop butik, tidigare lokalvårdare.

Jag går in i mat affärer då o då i hästkläder. behöver jag nått så tar jag de helst när jag endå e iväg tex från stallet=)

Och en ortoped!:D

Tänkte faktiskt på dej när vi var inne i lördags. :D Yngsta dottern blev sparkad på handleden så den fick röntgas.

(Samtidigt som ambulansen krockade på väg att hämta en annan tjej som trillade av..)

Jobbar med kossor, så jag går ständigt i stall/ kokläder.
Och jag handlar även i dessa kläder.

Jag jobbar med hästar och kan just nu inte tänka mig något annat jobb...
Men jag tycker också det är många hästmänniskor som jobbar inom vården. Hela tiden träffar man folk som är eller ska utbilda sig till sjuk- eller undersköterska.
Funderar på om det också kan ha att göra med att människor som tycker om djur är bra med människor också? Också arbetstiderna då, men det kan ju inte bara vara det.

Jag går helst inte in i ridkläder i affärer, känner mig smutsig och som att jag luktar mycket mer än jag själv är medveten om :angel:
Förutom i äffarerna där jag jobbar, stallet ligger i Flyinge och där finns det ju väldigt mycket hästfolk. Även grannbyn som ligger typ 5min bort kan jag gå in på både ica, pizzeria och var som heslt utan problem. Men det är bara för att så många andra gör det. ;)
Angående allergiker där tycker jag nästan det är bättre att behålla hästkläderna på än att bara byta om utan att ducha, för det orkar man inte om man handlar på lunchen, då vet folk att man kommer från stallet och kan hålla sig undan.

Tojban själv är lastbilschaffis :D

Hör ofta- VA har du hästar!? Ser nog inte ut som en typisk hästtjej :p

Har man varit med pållen i Hbg på visit så brukar man sticka in huvudet på Väla i ridkläder. Enligt nya studier så är ju inte hästar så allergiframkallande som man förr har trott. :banana:

Det vanligaste yrket verkar ju vara inom vården eller att driva eget :bump:

Jag jobbar som usk inom hemtjänsten, har även jobbat som personlig assistent. Jag tror nog att många hästtjejer trivs inom vården för arbetstiderna och att vi är "vårdande" människor.

Jag jobbar som sjuksköterska...

Jag är socionom, arbetar i det kommunala flyktingmottagandet (har arbetat som socialsekreterare tidigare). Det har inte varit särskilt många "hästtjejer" på mina arbetsplatser, trots att det är ett kvinnodominerat yrke... Jag önskar att jag hade mer flexibla arbetstider, för hästeriets skull.

Jag kan åka och tanka i ridkläder, och gå in på macken- men där går min gräns :-)

jobbar på en väldigt stor finansavdelning, är enda personen här som har häst, jag är nästan som ett museiföremål :p
när jag köpte unghästen så tittade folk från andra avdelningar in för att se på henne som hade köpt häst (och hon hade redan en herrejösses!) och på vårt lilla kontor är vi ca 3000st.. funderade lite på att sätta upp en skylt "en femma/ titten" :rofl: det är många som har bokat in att de ska komma ochhälsa på med sina barn till våren då de aldrig har sett en häst i verkligheten förr :eek:

Hon som äger hästen jag rider ska börja plugga till sjuksköterska...

Jag är elektronikingenjör i grunden men joar nu som Teknikinformatör/ Webmaster / Reklamare mm på en elimportör.
Jag är ensam om mitt intresse på jobbet och de brukar skaka på huvudet när jag kommer dit med lite extra blåmärken eller går lite konstigt.

haha, ja den frågan dyker upp ofta. men jag tror det går bättre med skulpterade naglar än utan faktiskt. men det e klart att jag får ju laga en del;)

Jag ska börja läsa nu i januari, Freds-och konfliktsstudier. Jag har efter 9 år äntligen kommit på vad jag vill studera :banana: Jag har jobbat sedan jag gick ut gymnasiet med olika jobb innan jag nu kom fram till att jag var redo för studier. Jag valde mellan socionom och Freds-och konflikt, men kom fram till att det var nog det sistnämnda som passade mig mest.

Mvh Jordgubba :)

Jag jobbar med ungdomar.
Lite som med hästarna - dom behöver någon som säger ptroo ibland och som bryr sig om dom även om dom helst vill gå i flock o bara leka.

Jag jobbar som trafikledare, trivs jättebra och tiderna är bra för det är tre-skift. Får aldrig lukta häst eller ha hästkläder på jobbet, p.g.a allergiker. Går inte i hästkläder i affärer men i den lokala restaurangen (bredvid stallet) händer det att jag syndar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 041
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar