Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

Sv: Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

Numera arbetar jag på en tak-firma med olika saker. Har jobbat som säljare o inom restaurang förut o som lägerskoleledare på en stenåldersanläggning.

Jobbar på gymnasiesärskola som lärarassistent. Händer att jag gör kortare ärenden med stallkläder på, men försöker vara snabb och hoppas att jag inte stöter på en allergiker...

Hoy. Jag är frisör. Har ridit sedan jag var fyra är 50 nu . Är typisk hästmänninska, tycker jag. Men mina kunder har inte en aning om det. Kan mycket väl handla i hästmundering men därimot har jag ej parfym på mig på jobbet pga astmatiker som jag ev träffar på .

Jag jobbar med hästar på heltid, så det syns absolut på mig att jag är hästmänniska (framför allt syns det på min stackars bil...)

Och jodå, det händer att man kilar in i affären på vägen hem iklädd stallkläder, dock tar jag alltid av yttersta lagret(jacka, överdragsbyxor) för att skona allergiker...

jag jobbar i vården. Alla ställen jag jobbat på så har det alltid varit nån annan som har haft häst men det är ju inget övergripande så där att det är många som har. Och jag skulle inte ha nåt problem att gå in i ett köpcentrum med hästkläder även jag inte gör det så ofta.
Men rent allmänt blir fölk jäkligt förvånade när de får reda på att jag har häst av nån anledning.

ja, jag är då travkusk-har dock inte tagit ut licensen än. hästskötare till yrket men har även jobbat inom vården ett tag.

nu har jag varit mammaledig i ett år och ska snart börja jobba igen. men vet inte vad jag vill jobba med. inte hästar i alla fall. det har jag nog av på fritiden :D

*kl*
Jag jobbar innom äldreomsorg, kortids/växelvård/rehab. Vårdare på gruppboende och personlig assistent. För tillfället enbart nätter. Så kort o gott så jobbar jag innom vården med allt vad det kan vara.;) (timvikarie=heltid + just nu) Huh så förvirrande:p..

På stället jag är mest just nu har inte så många hästar. 5-6 personer kanske. Många har haft hästar men slutat med det då barn o annat tagit deras tid.
Och det är lika på de flesta arbetsplatser jag har. Många älskar hästar o har ridit mycket. Men slutat då annat tar deras tid.

Jag jobbar som civilingenjör med industriell IT. Tror inte det syns på mig att jag är "häst-tjej", däremot syns det jag är civilingenjör här och inte jobbar med ekonomi/marknadsföring/sekreterare/skolning. Vi är en par hundra här vid min enhet, inte många häst-aktiva. Några rider/har ridit men inte så aktivt. Våran vaktmästare, farbror 60+, köpte för en par år sen islandshäst och han och hans fru är mycket engagerade i sina hästar så vi brukar prata häst och hö ibland.

Jag har jobbat inom vården som uska, på en gymnasiesärskola som elevassistent, köksbiträde och städerska. Nu pluggar jag till lärare!

Jag kan någon gång springa in i vår lilla lanthandel med stallkläder på, oftast bara för att köpa en dosa snus eller några få varor, inte storhandling direkt!
Har själv svårt för starka "lukter" (mycket parfym, cigarettrök, gammal ladugård), så jag försöker visa hänsyn mot andra, det finns ju också de som är allergiska!

Senast ändrad av en moderator:

Jobbar inom bevakningsbranschen. Innan jobbade jag natt men de var för svårt att kombinera med hästarna så nu jobbar jag dag.
Har inga större problem att springa in o handla snabbt i ridkläder så länge de är hyfsat fräscha.

Jag jobbar som lärare, så alltid nyduschad till jobbet ;) Har stallet hemma på gården så jag brukar inte handla med stallkläderna på, skulle dock kunna göra det om det var knipa, slut snus eller så.. En reaktion som jag brukar få på hästeriet är, "håller du på med hästar än" "tar inte det mycket tid"

Jag kör lastbil, ingen som blir direkt förvånad när de hör att jag även har häst, däremot alla reagerar på hur många jag har :smirk:

Jag är själv överkänslig mot parfym, kan få stora andningssvårigheter om jag träffar någon som vräkt på sig parfym. Så länge sådana människor vistas ute band folk så gör jag det med mina hästkläder.

/M

jag jobbar som mottagningskontrollant på ett stort livsmedels företag
finns en hel del som har hästar på jobbet
Har inga större problem att handla snabbt i ridkläder

Jag är själv överkänslig mot parfym, kan få stora andningssvårigheter om jag träffar någon som vräkt på sig parfym. Så länge sådana människor vistas ute band folk så gör jag det med mina hästkläder.
/M

Vad gör dig bättre än dem då?

mvh Eva

KL

Jag är ansvarig för Faktureringshanteringen på ett stort Säkerhetsföretag.

Jag har dock loggade kläder alltid så ingen hästlukt på jobbet inte.. Big No no.

Däremot går jag absolut in i mataffären där vi bor, för ungefär var tredje kund har hästkläder på sig där tror jag.. :D

Hola,

Är i IT-branchen. Finns inte många hästaktiva på min gren av firman. Går att räkna kanske fem på flera hundra.

Vet man inte att jag har gård och hästar så syns det inte. Har inte hästkläder i bilen vilken jag inte vill skall stinka stall, följdaktligen inte heller i affären. Stallkläder hänger på särskild plats i huset så det är inte heller särskilt "hästigt".

Tycker det är under all kritik att ränna i affärer i sina stallkläder. Det finns de som kan bli oerhört sjuka av det.

mvh Eva

Egen företagare, mindre butik, arbetar mellan 12.00-18.00 måndag - torsdag.

Visst kan jag springa in som snabbast om mjölken är slut, tvättar mina kläder ofta och är nog ganska välklädd även om jag har ridkläder på mig. Är jag för sketen skickar jag in barnen eller min man:-) Undantaget är Granngården & Hööks där FÅR man ha hästkläderna på:D
Skulle aldrig gå in på köpcenter med ridkläderna på.

Jag jobbar på Posten och har ett fysiskt tungt och skitigt jobb, så det är ingen som bryr sig om jag kommer med lite halm i håret s a s ;) Vissa dagar är håret inte det renaste... De flesta på mitt jobb vet att jag har hästar och det är nog ingen som blir förvånad när jag berättar det.

Jag kan nog springa in på affären i stallkläder om det är akut, men undviker det helst. Dels pga allergiker, men också för min egen skull. Jag har mest jobbkläder och stallkläder på mig, hemma går jag omkring i mjukisbyxor och fleecetröja, så när jag väl får chansen att klä mig "normalt" tar jag den gärna :D

Mvh Jordgubba :)

Med hästar! :idea:

Vågar absolut klampa in över allt med mina rid-/stallkläder, men brukar undvika det av respekt för andra.

Folk jag träffar utanför hästvärlden brukar bli förvånade över att jag jobbar med hästar (+har flera egna), jag är tydligen för bräcklig (lång och smaaaal)?? :confused::rofl:

Är lite nyfiken. Vad jobbar du med just nu? Var inne på att utbilda mig till Socionom-specialpedagog ett tag, men har lagt det på is.

Mvh Jordgubba :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar