Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

Sv: Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

folk blir ofta förvånade att höra att jag rider :p fast känner man mig bra så är det ju inget förvånansvärt så.

Jag knatar hem i ridkläder längst avenyn om det är så och kikar in i affärer på vägen .. tycker folk att det ångar för mkt häst behöver de ju inte gå så enormt nära :angel:

jag ska förresten precis påbörja journalistutbildning, så det är vad jag ska jobba med i framtiden.

:bump:Pluggar till undersköterska just nu. Flexibel läsning. (styr mitt tempo själv. Men pluggar på heltid.) Jobbar även inom vården. Många på de ställena jag är på har egna hästar eller rider...Jobbade även på en större ridskola i västsverige för några år sedan. Som stallchef.

Visst kan jag gå in i en mataffär med mina stallkläder.....:rofl:

pluggar till säljare just nu och jag är ensam hästägare.
undviker att gå te folktätta ställen med hästkläder, kan ju finnas allergiker.

är hyfsat ny i kompiskretsen (2år), i våras samlades tjejerna för en middag, vi hade inte tidigare pratat om häst fast alla visste att jag har häst. jag fick veta att alla tjejerna har hållt på med häst och hade fortfarande intresse så det var lite roligt, tråkiga är att jag fortfarande e ensam hästägare:(:cry:

Varit bussförare i många år och där krävs uniform,så det var bara
kollegorna som visste att jag har häst.
Idag jobbar jag som maskinist och alla vet att jag har häst.
Tyvärr är 98 % killar & ingen är hästintresserad...:crazy:
Det händer att jag ramlar in i en affär iklädd stall kläder,inte ofta
men... det händer.

Är utbildad lärare/ förskollärare och har tjänst på dagis.
inga hästkläder på jobbet men visst händer det att jag går in på mataffären i hästkläder och parkerar bil+trailer+häst utanför och handlar på väg från ridhuset... =). Inte åker jag tillbaka till civilisationen för att handla när jag väl kommit hem och lastat ur.

kl
jag är egen företagare och jobbar som nagelskulptris och manikyrist....kanske inte så nära hästar:p

kan absolut gå in i matbutiken i hästkläder!

*kl*
Har drivit eget företag (hundpensionat) i över två år. Jobbar tillfälligt på restaurang medan jag försöker hitta jobb som forograf samt få hästuppfödningen att möjligtvis gå med ngn krona i vinst.

Visst kan jag åka till affären i hästkläderna men det häbnder inte alltför ofta. Är så ofta skitigt klädda hemma på gården att jag trivt bra med att vara hel och ren då jag skall ut bland folk!

Tror inte man kan gissa att jag håller på med hästar. Men det är väl svårt att se det på folk i allmänhet.

Har heltidsjobb som kock, jobbar extra inom vården. På mitt extrajobb är det 3 st som har egen/egna hästar. Vet inte hur många anställda, 12 kanske.
Jag kan väl gå in i mataffären me stallkläder men helst inte. Men ibland tänker man att folk kan ju faktiskt vara allergiska o så, men å andra sidan så hur många är det inte som kommer in i affären som har hundar? Tänk hur mycket hundhår dom har på sig.

Visst vågar jag klampa in i affären med hästkläder men försöker undvika det med hänsyn till andra kunder. Kan ju finnas allergiker som är väldigt känsliga mot häst och andra djur också i och för sig.

men hästallergin är ju inte så farlig längre enligt forskare så det är nog inga prob.. :rofl:

jag jobbar inte.. går i skolan

Jag jobbar i vårde, hemtjänsten för att vara exakt.
Ja det syns på mig att jag är en häst människa, men framförallt syns det på min bil som alltid är höig då jag brukar köra höbalar i bagaget.
Inte sällan har jag hö och spån på mina vanliga kläder också, för att inte tala om hästdregel. "Jag skulle ju bara in i stallet en snabbis." Hmm :angel:

Visst kan jag gå in på en afär i hästkläder också men undviker det helst av hänsyn till andra.

*kl*

Jag är taxichaufför och det är nog fler som höjer på ögonbrynen pga yrket än att de blr förvånade av att jag har häst.

Jag handlar i princip alltid efter att jag har varit i stallet eftersom det ligger på vägen hem. Rör inte mig i ryggen. Ser dessutom ut som en riktig tomte med mössan långt nerdragen och för det mesta sunkiga mjukisbyxor..

Finns det någon yrkesgrupp som lockar till sig extra mycket hästfolk? Kan man se på dig att du håller på med hästar, eller blir folk förvånade när de får reda på det?:p:D vågar du klampa in på ett köpcenter iklädd ridkläder? nyfiken :banana:
Jag jobbar som administratör på heltid :crazy: Fast är egentligen utbildad till ljudtekniker....
Får ofta frågan om jag jobbar med hästar när jag svarar nej blir det följande reaktion :eek: -" Hur hinner du med!?" Så i mitt fall är det liksom tvärtom, folk blir chockade att jag inte jobbar med hästar utan har ett vanligt jobb :D Måste lysa igenom totalt att man är hästnörd. Enda anledningen till att jag har ett "vanligt" jobb är att kunna finansiera hästarna, tävlingarna och träningarna. Var jag ekonomiskt oberoende skulle jag säga upp mig :angel:
Ja det har hänt mer än en gång att jag klampat in på Marieberg köpcentrum i Örebro med ridkläder om man ska köpa en smörgås eller sallad till lunch :angel:

Jobbar som biblioteksassistent på en stor gymnasieskola.
Är inte många som tror att man håller på med hästar,de blir paffa.Varför vet jag inte...
Hoppar in iaffären i stallkläder ibland, men försöker undvika pga andra som har allergi.
Kul att läsa vad alla jobabr med.

Jobbar som ingenjör inom bilindustrin. Är enda hästägaren bland tjänstemännen på mitt företag. I början blev det många förvåndade miner när pållan dök upp som skrämsläckare på datorn under ett möte "va, är det där din..." :D Men de har nog vant sig vid det här laget.
Har inga problem med att åka till mataffären i stallkläder. Tvättar ofta och de är för det mesta förhållandevis rena. Har till och med provkört en bil i ridkläder en gång, men då var allt nytvättat...

Vården verkar vara en samlingsplats för hästfolk. Det är äldreboende, sjukvård, hemtjänst, personlig assistent, etc etc. Kanske för att man där kan jobba kväll och natt och därav får mer dagtid i stallet.

Jag själv jobbar i reception och växel. :)
Min syster (delägare på hästen) som undersköterska på äldreboende.

Vi båda måste ha speciall klädsel på våra arbeten men vi har hund och andra djur också så på fritiden kan det hända att man går i mjukisbyxer med tassavtryck på eller har en CRW-kläder som man använder hemma istället för i stallet.

I stallet har jag inte ridbyxor eller liknande och mina chaps och jackan hänger i stallet så jag jag tror inte att folk ser att jag just håller på med hästar, men de märker nog ofta att jag är en utemänniska med en hel del djur. :D

Efter som att jag stolt och gärna pratar om alla mina djur och oftast ska ut och rida när folk undrar vad jag ska göra i helgen eller liknande, så vet nog isf nästan alla 150 anställda på mitt kontor att jag har häst.

jag jobbar på SJ, vi är nästan 300 anställda i linköping o de flesta känner mig som häst tjen från mantorp :p
jag skulle inte ut o shoppa i ridkläder men jag handlar på stormarknaden här bland alla andra bönder ;)
fina folket från stan får väl hålla sig till maxi om det inte passar.

Finns det någon yrkesgrupp som lockar till sig extra mycket hästfolk?
Vet inte men vi har noterat att det jobbar väldigt många hästtjejer på akuten i Kristanstad. Både undersköterskor och sjuksköterskor :idea:

Kan man se på dig att du håller på med hästar, eller blir folk förvånade när de får reda på det?:p:D

Folk vet att både jag och mina döttrar håller på med hästar. Jag är it-utvecklare och har ofta foton på hästarna som underlag på kurser i bidbehandling och webbskapande. Visar ofta upp Buke som kontrast till Lunarstorm på kurser om nätet. Osv så folk blir påtvingade :D
Att jag sedan tar ledigt då och då för att döttrarna ska tävla stöter ju också en del på...

vågar du klampa in på ett köpcenter iklädd ridkläder? nyfiken :banana:
Japp...
möjligen att jag checkar av så att ridskorna inte har hästskit på sej :angel:

kl
jag är egen företagare och jobbar som nagelskulptris och manikyrist....kanske inte så nära hästar:p

kan absolut gå in i matbutiken i hästkläder!

vad gör du av dina naglar när du är i stallet :confused: alltså hur behåller du dom snygga och skulputerade :D:confused::o

Just nu arbetar jag på socialförvaltningen, barn och ungdom. Jag har en kombinationstjänst, dvs. jag arbetar förebyggande i skolan 50% och 50% som utredare. Det är väldigt omväxlande, utvecklande och spännande, men ganska krävande ibland. Fördelen är att ingen dag är den andra lik, och jag lägger upp mitt arbete i stort sett som jag själv vill.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 093
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 044
Senast: Lavinia
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
937
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 223
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar