Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

T

Tojban

Finns det någon yrkesgrupp som lockar till sig extra mycket hästfolk? Kan man se på dig att du håller på med hästar, eller blir folk förvånade när de får reda på det?:p:D vågar du klampa in på ett köpcenter iklädd ridkläder? nyfiken :banana:

Sv: Vad jobbar en typisk hästmänniska med?

Jag jobbar som undersköterska, på ett äldreboende och med hemtjänst. Stället jag jobbar på ligger på landsbygden och vi är ungfär 25 anställda. Nu försöker jag tänka efter, jag tror vi är sju som har egna hästar! Ett par till har barn som rider. Till och med vår chef har häst. I stort sett resten har hundar och/eller katter.

Vi är kanske lite unika :smirk: Men det blir nog så när alla är lantistjejer. Och visst törs jag gå in på affären i ridkläder, trots att affären ligger i staden (som är en äkta "byhåla") 1½ mil ifrån vår by.

lokalvårdare, inget roligt jobb alls. tungt. Men bra arbetstider. Man kan planera o göra färdigt det man ska o hinna rida medans det är dagtid.

iochmed att jag städar så skiter jag i o sminka mig (händer ibland såklart) klä upp mig o dylikt. Ser som färdig ut till stallet :D

orkar inte heller....börjar ju ibland kl 6.

jättemånga som har egna hästar på mitt jobb. o dom säger detsamma...arbetstiderna.
Bra för hästfolk...haha

jag undviker att handla med ridkläder dock.
bara i nödfall. folk stirrar så surt på en när man kommer. Kläcker otrevliga kommentarer osv...så som sagt...bara i nödfall..eller typ lanthandel o sånt då såklart.

Senast ändrad av en moderator:

Är Kyrkvaktmästare/kyrkogårdsarbetare som jobbar på löneformulär. Alltså styr jag mina arbetstider själv. Måste vara det perfekta jobbet när man har häst. Nackdel är att man är ensamjobbare men fördelen överväger helt klart eftersom jag kan bestämma mina arbetstider nästan som jag själv vill. Jobbar mindre på vintern = kan rida när det är ljust, jobbar längre dagar på sommaren = då är det ju ljust sent på kvällarna.