Vad jag missat poängen med

Jag förstår inte poängen med att förlova sig. Giftermål kan jag se en liten poäng med - det juridiska om man har barn ihop osv. Men varför förlova sig innan? Det går ju lika bra att bara gifta sig direkt.

Jag förstår inte poängen med att förlova sig. Giftermål kan jag se en liten poäng med - det juridiska om man har barn ihop osv. Men varför förlova sig innan? Det går ju lika bra att bara gifta sig direkt.

Tror att förlovning liksom var borta rätt länge men har kommit tillbaka med allt det där andra konservativa ...

Ja, det kanske är så! Annars skulle vi inte inte överleva här.

Hur skönt är det att bo i Spanien?
Det är stenhårt min och syrrans teori.

Tja, vädermässigt är det finemang att bo här tycker jag. Jag behöver solen och värmen för att må bra faktiskt, har märkt en stor skillnad i mitt mående tack vare det. Var på väg att skriva att vintrarna såklart är tråkiga eftersom jag gillar snö men så tänker jag på den urusla vintern vi hade senast i Stockholm och känner att det inte alltid är så mycket bättre hemma.

Det är stenhårt min och syrrans teori.

Tja, vädermässigt är det finemang att bo här tycker jag. Jag behöver solen och värmen för att må bra faktiskt, har märkt en stor skillnad i mitt mående tack vare det. Var på väg att skriva att vintrarna såklart är tråkiga eftersom jag gillar snö men så tänker jag på den urusla vintern vi hade senast i Stockholm och känner att det inte alltid är så mycket bättre hemma.

Jamen precis, jag mår också bättre då. Och här i Gbg har vi det ju ännu sämre när det gäller snö. Jag GILLAR snö.

Jamen precis, jag mår också bättre då. Och här i Gbg har vi det ju ännu sämre när det gäller snö. Jag GILLAR snö.
Jag med så i vintras mådde jag uruselt, trots att jag bara var i Sverige till strax efter årsskiftet. Grått, regnigt, rått, sugigt.

Jag har alltid trott att värme och sol inte är så viktigt för mig, att jag inte "funkar" då. Sen lärde jag mig att dricka ordentligt och upptäckte att jag är en helt annan människa när det inte är så gräsligt grått och trist jämt.

jag fattar inte poängen med:

• Bio. man kan inte pausa när man vill. folk stör och det kostar mer än det smakar.
  • folk som flyttar ut på landet och gnäller över att det luktar, finns djur eller låter. ja va fan tror dom egentligen?
  • sönderavlade hundar som ser ut som rena missfoster. var finns skönheten och hälsan i det?
  • kjol över byxor. var väldigt poppis när jag gick i högstadiet. fult som stryk. man kan väl bestämma sig för en sak?
  • bada. bara kallt och jävligt.
  • tv-licens. betalar hellre för det jag vill se än för skit.
  • samma sport på flera kanaler samtidigt.

skulle kunna skriva ännu mer, men jag tar det sen i så fall

Känner du mina släktingar eller? Smackar upp ett enormt skrytbygge vid sjökanten och klagar sedan på att det blåser så mycket. :banghead:

Överlag förstår jag inte det här med att bo vid vatten. Och jag förstår verkligen inte varför man anser sig ha behov av en pool då.

Det kanske är de som nyss byggt precis nedanför mig mot sjön? Köpte ett skitgulligt litet varsamt renoverat torp, och har nu byggt ut det till 300 m2 med fem badrum, fyllt hela tomten(fd skogstomt med gamla vackra lövträd) med ett enda stort pooldäck (och pool då). Är där säkert fem dagar om året men har folk på plats som både bygger och sköter hela tiden. Jag är övertygad om att det är skatteplanering alltihopa.

Det kanske är de som nyss byggt precis nedanför mig mot sjön? Köpte ett skitgulligt litet varsamt renoverat torp, och har nu byggt ut det till 300 m2 med fem badrum, fyllt hela (fd skogstomt med gamla vackra lövträd) med ett enda stort pooldäck (och pool då). Är där säkert fem dagar om året men har folk på plats som både bygger och sköter hela tiden. Jag är övertygad om att det är skatteplanering alltihopa.
Har de ett fläskigt dubbelgarage med bostadsinredd övervåning också?

Och japp, egenföretagare utan skrupler....

Jag fattar över huvud taget inte:
- All inclusive: maten verkar läskig, hotellen omysiga och något av det roligaste med semester är ju att upptäcka nya ställen och att träffa lokalbefolkningen
- Att resa tillbaka till samma ställe varje år: anledning som ovan
- Tält: för varmt eller för kallt, ALLTID fuktigt
- Bastu: för varmt, fuktigt & kvavt
- Spinning: se bastu + trist att cykla inomhus
- Ostbågar & salta pinnar: trista snacks
- Ljudböcker: det går många gånger snabbare om jag läser själv och så klarar jag av att hålla fokus på handlingen då också
- "Nyttiga" flingor: smakar kartong, ska jag äta flingor ska det vara Start eller havrefras

Här har jag ett tillägg:

2b. Midsommarfirande. Varför har vi instiftat ett sätt att fira som vi har inte klimat till? Äta sill utomhus i fleecejacka, tio grader och ösregn tröttnade jag på redan som tonåring. Hallå, vi bor i SVERIGE!

2c, eller kanske 6 (tror jag slutade på 5), för det är ett helt annat ämne. Äta sill! Varför i hela friden ska man äta sill när man kan äta nästan vad som helst annat som är godare?

Exakt! Pool på tomten är bara det ultimata skrytet i mina ögon :o
Pool är något som gör vardagen extremt mkt skönare under den varma perioden (ok de sista somrarna har ju inte precis varit sådana men innan dess så var det ju tvärtom jättelånga somrar ända in i slutet på september här nere).
Finns inget skönare än att jobba/rida och så fort man blir för varm så tar det 5 min att få av sig kläderna och dyka i poolen, lite soltorkning sen är man som ny igen och kan kliva i nya ridkläder och jobba vidare. Blir många dopp en varm dag, sista ofta vid midnatt eftersom man gärna rider sent när det är varmt. 10-15 min paus har man tid att klämma in med jämna mellanrum hade varit väldigt omständigt om man skulle ta sig till stranden för varje sådant dopp ;)
Även om man bor nära stranden är det en enorm skillnad att ha pool hemma just för alla dagar du inte är ledig för att tillbringa på stranden (vi bor inte längre vid stranden men min bror som bor kvar nere i Falsterbo där jag växt upp har också pool), de har barn och bara en sådan sak att de kan bada med kompisar samtidigt som de vuxna kan göra andra saker eller jobba sittande i närheten är en enorm skillnad mot att någon skall ha tid att tillbringa hela dagarna på stranden med dem. Så nej pool är verkligen något man inte förstår hur man klarade sig utan förr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka