Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jamen eller hur?! Tror det är en medfödd denial vi har för att stanna i vårt lilla land.
Jag förstår inte poängen med att förlova sig. Giftermål kan jag se en liten poäng med - det juridiska om man har barn ihop osv. Men varför förlova sig innan? Det går ju lika bra att bara gifta sig direkt.
Det är stenhårt min och syrrans teori.Ja, det kanske är så! Annars skulle vi inte inte överleva här.
Hur skönt är det att bo i Spanien?
Det är stenhårt min och syrrans teori.
Tja, vädermässigt är det finemang att bo här tycker jag. Jag behöver solen och värmen för att må bra faktiskt, har märkt en stor skillnad i mitt mående tack vare det. Var på väg att skriva att vintrarna såklart är tråkiga eftersom jag gillar snö men så tänker jag på den urusla vintern vi hade senast i Stockholm och känner att det inte alltid är så mycket bättre hemma.
Jag med så i vintras mådde jag uruselt, trots att jag bara var i Sverige till strax efter årsskiftet. Grått, regnigt, rått, sugigt.Jamen precis, jag mår också bättre då. Och här i Gbg har vi det ju ännu sämre när det gäller snö. Jag GILLAR snö.
Känner du mina släktingar eller? Smackar upp ett enormt skrytbygge vid sjökanten och klagar sedan på att det blåser så mycket.
Överlag förstår jag inte det här med att bo vid vatten. Och jag förstår verkligen inte varför man anser sig ha behov av en pool då.
Nej, det är ju skitbra! Är kommentatorerna kassa är det bara att byta kanal!
- samma sport på flera kanaler samtidigt.
Har de ett fläskigt dubbelgarage med bostadsinredd övervåning också?Det kanske är de som nyss byggt precis nedanför mig mot sjön? Köpte ett skitgulligt litet varsamt renoverat torp, och har nu byggt ut det till 300 m2 med fem badrum, fyllt hela (fd skogstomt med gamla vackra lövträd) med ett enda stort pooldäck (och pool då). Är där säkert fem dagar om året men har folk på plats som både bygger och sköter hela tiden. Jag är övertygad om att det är skatteplanering alltihopa.
Nej, det är ju skitbra! Är kommentatorerna kassa är det bara att byta kanal!
Har de ett fläskigt dubbelgarage med bostadsinredd övervåning också?
Och japp, egenföretagare utan skrupler....
Fotboll
Här har jag ett tillägg:
2b. Midsommarfirande. Varför har vi instiftat ett sätt att fira som vi har inte klimat till? Äta sill utomhus i fleecejacka, tio grader och ösregn tröttnade jag på redan som tonåring. Hallå, vi bor i SVERIGE!
Gött att veta!Jag kan hälsa att det är jävulskt med mygg här, så idyllen är en illusion
Pool är något som gör vardagen extremt mkt skönare under den varma perioden (ok de sista somrarna har ju inte precis varit sådana men innan dess så var det ju tvärtom jättelånga somrar ända in i slutet på september här nere).Exakt! Pool på tomten är bara det ultimata skrytet i mina ögon