Vad jag missat poängen med

@Karfitsa - jag säger som min ex-svärmor: det är otäckt! Men hon sa det inte om sill utan om något dillkött som inte blev som hon tänkt sig.

För övrigt kom jag på en sak till: det svenska kökets benägenhet att blanda dill i precis allt och därmed förstöra smaken.

@gylle Men hur varm är "den varma perioden"? Jag tycker sällan det är så varmt i Sverige att jag måste svalka mig i en pool, men då är jag ju förvisso inte från södra Sverige heller.

2c, eller kanske 6 (tror jag slutade på 5), för det är ett helt annat ämne. Äta sill! Varför i hela friden ska man äta sill när man kan äta nästan vad som helst annat som är godare?

För att det är TRADITIOOOON :banghead:

Äter säll men håller egentligen med, det är inte särskilt gott.

Du å ja @Myrten :love:

Fattar inte detta ständiga utesittande med maten.

Sol i ögonen eller i ryggen. Servetten blåser bort. Det blåser ner skräp i mat och dryck. Dessutom brukar sittmöblerna vara extremt obekväma.

Vi kanske ska skramla ihop till en vi-som-sitter-inne-Buketräff. Sitta inne och äta och inte känna någon önskan att gå ut och veta att man är omgiven av likasinnade.

Så fort det blir plusgrader och snön eventuellt är borta så öppnar ju uteserveringarna. Jag och två kollegor skulle äta lunch. De ville sitta ute, jag vägrade. Varpå en av dem sa: "Visst ja, jag glömde ju din aversion... jag menar fobi mot att äta ute."

När jag jobbar i fält tycker jag däremot det är trevligt att dricka kaffe ståendes vid maskinen. Men det är så långt jag sträcker mig.

Finns inget skönare än att jobba/rida och så fort man blir för varm så tar det 5 min att få av sig kläderna och dyka i poolen, lite soltorkning sen är man som ny igen och kan kliva i nya ridkläder och jobba vidare.

Dusch! En jäkla fiffig uppfinning. Man har den i badrummet inne i bostaden och blir ren och fräsch på några minuter!

;)

Bastu är hemskt! Gillar dock alla former av bad - bortsett från badkar. Det ogillar jag skarpt. Annars badar jag gärna i hav, pool, sjö.

@gylle Men hur varm är "den varma perioden"? Jag tycker sällan det är så varmt i Sverige att jag måste svalka mig i en pool, men då är jag ju förvisso inte från södra Sverige heller.
Här nere är det inte ovanligt mellan 28-30 grader och det är ju i skuggan, väldigt svårt att bara hålla sig i skuggan när man tex rider, så nog sjutton finns behovet av att svalka sig när svetten rinner av en, det är ju inte så heller att man kan sitta och rida i shorts (ingen vettig ridning i alla fall ;)

Dusch! En jäkla fiffig uppfinning. Man har den i badrummet inne i bostaden och blir ren och fräsch på några minuter!

;)

Väldigt mkt skönare att göra ett huvudhopp rakt i poolen svalkar så extremt mkt skönare än dusch, man får så ont i huvudet när man försöker göra huvudhopp in i duschen och slår skallen i kakeln ;)

Annan grej jag inte ser poängen med: TV-serien Vänner. Kan vara det mest överskattade jag känner till i hela världen. Repetitiv "humor" (som inte är rolig) med världens mest osympatiska och förutsägbara karaktärer. Åhåhåhå så kul att Monica är anal och jobbig även i det här avsnittet, att Joey är åhåhåhå så spånig och playboyig och att Phoebe är åhåhå så tokrolig. Urk.

Det är som julafton. Du vet exakt vad du får. Inga överraskningar alls det är tryggt och bra det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka