Vad jag missat poängen med

Förlåt! Sälar är för söta. Jag klubbar hellre en sill.
Sådär ja, det får ju vara någon ordning på dig. Inte vägra svara på frågor sådär.

Själv får jag erkänna att jag gärna äter...bläckfisk!

Tillägg: eftersom jag visst glömde alla smileys är det bäst att förtydliga att jag på intet sätt hotar att käka upp @mandalaki, jag har bara allmänt dålig humor.

Här nere är det inte ovanligt mellan 28-30 grader och det är ju i skuggan, väldigt svårt att bara hålla sig i skuggan när man tex rider, så nog sjutton finns behovet av att svalka sig när svetten rinner av en, det är ju inte så heller att man kan sitta och rida i shorts (ingen vettig ridning i alla fall ;)
Klart det är i skuggan, det är väl där man mäter temperaturerna? :p

Ah okej, för mig är inte 28 så mycket att jag akut måste svalka mig men det är ju såklart väldigt individuellt :). Men gud vad mycket bättre väder ni har där nere, i Stockholm har vi verkligen inte hela somrar med flera veckor med över ens 24-25. Visst, enstaka dagar men verkligen inte tillräckligt för att motivera en pool i trädgården.

Kom på en till!

Jag förstår inte poängen med att åka utomlands och sedan bara trängas med andra turister på de extremt turistifierade platserna. T.ex. så blev vi bjudna till en resa till Menorca förra våren och den klart bästa dagen var dagen då jag, sambon och svärfar åkte till "fel sida ön" och vandrade där det bara fanns en massa lokalbefolkning och vackra hästar.

Venedig är ett annat toppenexempel; folk trängs med varandra och en miljard duvor på Marcusplatsen och står i kö i timmar för att spendera tio minuter i San Marco-katedralen när det finns lika vackra men folktomma torg och kyrkor i tammefan hela stan. Man behöver inte ens gå långt, typ ett par hundra meter räcker fint.

Klart det är i skuggan, det är väl där man mäter temperaturerna? :p

Ah okej, för mig är inte 28 så mycket att jag akut måste svalka mig men det är ju såklart väldigt individuellt :). Men gud vad mycket bättre väder ni har där nere, i Stockholm har vi verkligen inte hela somrar med flera veckor med över ens 24-25. Visst, enstaka dagar men verkligen inte tillräckligt för att motivera en pool i trädgården.
Testa att rida ordentliga arbetspass på 7 hästar i solgasset när det är 28 grader i skuggan så skall du se att du snart också känner för att svalka av dig. Det är ju inte en dag man sitter i skuggan med en bok behovet är överhängande.
De sista somrarna har ju varit helkassa men innan dess var det ju inte ovanligt med sammanhängande högtryck i flera veckor med temperaturer upp mot eller över 30 grader.

Testa att rida ordentliga arbetspass på 7 hästar i solgasset när det är 28 grader i skuggan så skall du se att du snart också känner för att svalka av dig. Det är ju inte en dag man sitter i skuggan med en bok behovet är överhängande.
Jag förstår inte varför du tror att jag aldrig gjort något ansträngande en varm dag? Förra sommaren tillbringade jag i Madrid, med 40 graders värme om dagarna (ja, i skuggan ;)) och bor man så kan man ju inte bara sitta i skuggan för man måste ju leva också.

Som sagt, det är ju individuellt helt enkelt :).

De sista somrarna har ju varit helkassa men innan dess var det ju inte ovanligt med sammanhängande högtryck i flera veckor med temperaturer upp mot eller över 30 grader.
Ja, då har ni som sagt bättre somrar än i Sthlm. Lyckos er! :) Tycker svenskar generellt blir superglada bara det är 24-25, vilket jag förstår med tanke på hur ofta det är jättemycket kallare eller regnar.

Raw food fattar jag inte poängen med. Försökte göra en smoothie med bladgrönsaker och det smakade fan rent ut sagt. Äggkokare likaså, urjobbigt att picka hål på skalen som en annan höna och sen mäta vatten och skit, när man bara kan slänga ner äggen i kastrullen.
Vandrande pinnar som husdjur. Obegripligt.
Glömde det viktigaste, den förbenade snöskotern! Här i Norrland ska en riktig karl köra skoter. Låter illa, luktar illa och är vidriga att åka på.

En annan sak jag inte förstår:
"Profeten" av Khalin Gibran. Jag har i och för sig inte läst hela, men förra året lästes texten "Om kärlek och äktenskap" på alla bröllop jag var på (på ett bröllop lästes den två gånger) och vilka plattityder som staplas på varandra! Nej, tack!

Lite på samma tema är filmen "Gravity", jag tyckte att den var urlöjlig och att slutet var helt osannolikt dåligt. Blev jättebesviken efter att många sagt att den var sååå bra.

Det händer mig ibland att damer prompt skall förbi mig i någon trång gång i en affär och så får jag en tutte i ryggen. Jag gillar det inte. Gillar inte att trängas med människor i huvudtaget.
Är det bara mig det händer?

Det är ju svårt att säga - men det har helt klart aldrig hänt mig :rofl:

Lite på samma tema är filmen "Gravity", jag tyckte att den var urlöjlig och att slutet var helt osannolikt dåligt. Blev jättebesviken efter att många sagt att den var sååå bra.

Men den är ju superbra! Jag såg den under en långflygning i vintras och det är så sällan jag ser film att jag blev alldeles upphetsad, hade ju ljudet i lurarna och allt. Den var så spännande att jag nästan satt och pratade med filmen. :eek:

När jag kom hem läste jag om den och insåg att hela grejen med den är de visuella effekterna. Som jag hade sett på en liten grå skärm i ett flygplan :banghead:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Inkorsningsmetod
  • Sopsortera kattsand?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka