Vad jag missat poängen med

I vädersajternas barndom satt mina kollegor och stirrade upphetsat på sina skärmar: Kolla, nu kommer regnet!

Men titta ut för fan :banghead:
:D
Känner igen det.

Jag kan ibland höra mig för om prognosen. Ifall vi tänkt oss en speciell utflykt där vi är beroende av vädret så att säga; ska vi ut på sjön är det praktiskt att veta om det ska bli regn eller sol. Men jag får prognoser varje dag året om... jag menar hur viktigt är det hur vädret blir en vanlig tisdag i oktober? Vi ska ju ändå göra samma sak; gå upp, köra barn till skola/förskola och sen åka till jobbet; jobba inomhus hela dagen, hämta barnen, åka hem, laga mat, umgås och sen läggdags. Är det fint kan vi umgås/leka utomhus, är det fulväder så kan vi vara inne (eller får ta på regnkläder).

(jag misstänker att fascinationen av väder beror på att han är lite av en kontrollmänniska. Och vädret är det som är fullständigt okontrollerbart och därför blir det som en besatthet. ;))

:D
Känner igen det.

Jag kan ibland höra mig för om prognosen. Ifall vi tänkt oss en speciell utflykt där vi är beroende av vädret så att säga; ska vi ut på sjön är det praktiskt att veta om det ska bli regn eller sol. Men jag får prognoser varje dag året om...

Jösses :D

Jag har aldrig brytt mig. Det blir ju det väder det blir, liksom. Första gången jag tyckte att väderprognoser hade någon relevans överhuvudtaget var när @Jane_Done använde dem för att veta om hennes häst skulle ha täcke på sig imorgon. Det lät logiskt :D

@gylle Eller nä, har funderat lite och har man över 28+ ihållande i åtminstone två månader förstår jag att det är skönt med en pool :).

Jag har aldrig brytt mig. Det blir ju det väder det blir, liksom.

Men eller HUR?! Jag och mina kusiner skrattar fortfarande åt hur det var när vi var barn på somrarna och det blev ett farligt hyschande och alla skulle kasta sig på golvet framför TV:n när VÄDRET skulle komma på Västnytt. Jag gillar min väderapp som till exempel påstod att det var 16 grader och blåsande snö häromdagen, idag var det 15 grader och snö, ibland är det 17 grader och rök (?) och för ett tag sedan var det 23 grader och Mycket Kallt.

Hur tänker ni andra med de här sakerna som ni inte fattar poängen med?

En del av de saker som nämns i tråden, kommer jag överhuvudtaget inte i kontakt med. Nu vet jag iofs att folk har olika omgivning. Men jag menar, sånt som man inte kommer i kontakt med, gör det ju inget om man inte inser poängen med.

Men sådant som "alla andra" omkring en gör hela tiden, där märks det ju verkligen om man inte inser poängen.

Tex inser jag VERKLIGEN inte poängen med att ha pool på tomten, men jag känner heller ingen som har det, vad jag vet, utom mina svärföräldrar.

Och åka utomlands men käka på McDonalds eller "svenskrestaurang".
Om man åker till något exotiskt land får man väl banne mig äta fladdermös och myrägg också :devil: Nej men inte sitta och käka på donken eller någonstans där de har köttbullar (ja jag får räkna bort små barn här)

Hur tänker ni andra med de här sakerna som ni inte fattar poängen med?

En del av de saker som nämns i tråden, kommer jag överhuvudtaget inte i kontakt med. Nu vet jag iofs att folk har olika omgivning. Men jag menar, sånt som man inte kommer i kontakt med, gör det ju inget om man inte inser poängen med.

Men sådant som "alla andra" omkring en gör hela tiden, där märks det ju verkligen om man inte inser poängen.

Tex inser jag VERKLIGEN inte poängen med att ha pool på tomten, men jag känner heller ingen som har det, vad jag vet, utom mina svärföräldrar.

Nä, jag förstår hur du menar. Jag har fått förslag om spa-åkande en enda gång och då trodde jag att personen drev med mig - men det var första gången jag träffade henom och insåg ju senare att det är sådant som hen tycker är fullständigt normal, frekvent helgrekreation.

Med pool är det mest så att jag själv verkligen inte ser behovet för egen del (och tycker att de flesta pooler är så oerhört fula), men funderar inte direkt mer på det.

Däremot kom jag på nu att jag inte förstår poängen med buffé och just buffé tycker jag att jag råkar ut ganska ofta för.

Med pool är det mest så att jag själv verkligen inte ser behovet för egen del (och tycker att de flesta pooler är så oerhört fula), men funderar inte direkt mer på det.

Däremot kom jag på nu att jag inte förstår poängen med buffé och just buffé tycker jag att jag råkar ut ganska ofta för.

Ja, det är ungefär så jag tänker också om pool. Nån gång när jag passerar ett område med väldigt många pooler, kan jag undra lite vad som står på, men det är allt.

Eller tex all inclusive. Jag tycker att det verkar rent plågsamt, men ingen har någonsin föreslagit mig att jag ska åka på något sådant, så det märks ju inte ens att jag inte förstår poängen.

Det gör väldigt stor skillnad om andra försöker dra med en på sådant man inte ser poängen med, jämfört med om det bara är någon man knappt känner som håller på med det där poänglösa.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka