Vad jag missat poängen med

Jag gillar iof inte värmen som sådan, men har ändå försökt att på något vis omforma det där med värme och sol; men jag undrar; ser du något om du läser i solen? Det tycker jag själv är det största problemet med att sola; jag kan inte roa mig med något, har jag solglasögon på blir jag ju världens panda eller tvättbjörn eller vad det nu är, lyssnar jag på musik så smälter telefonen och försöker jag läsa ser jag ju absolut ingenting för att jag är helt bländad. Hur gör man?!

Klart man har solglasögon. För min del, numera, mörka läsglasögon för en hundring eller så.

Men Björk! Du brukar ju ha vettiga åsikter! Hur kan man INTE vara besatt av vädret? Jämföra sajterna? Inte kolla på termometern var tionde minut, det kan ju ha ändrats sen jag sist kollade? Okej,jag erkänner, jag har ett beroende. Tyvärr är min far likadan så våra telesamtal blir mest, ja, nu har tempen sjunkit/ökat till....imorse var det x grader kallt, ja tänk! Vilken vår vi haft! Ja och nu måste man klä på sig rejält för jag hörde att vinden skulle komma från...och där dog salladen som jag planterade för SMHI LJÖG SOM VANLIGT om vädret! Tänk att de aldrig kan....osv osv. Okej, I need to get a life. Speciellt när min femåring också har börjat klaga på SMHI....lite rättshaverivarning här.

Jösses :D

Jag har aldrig brytt mig. Det blir ju det väder det blir, liksom. Första gången jag tyckte att väderprognoser hade någon relevans överhuvudtaget var när @Jane_Done använde dem för att veta om hennes häst skulle ha täcke på sig imorgon. Det lät logiskt :D
Är du inte klok!!! Menar du att du kan leva ett fullgott liv utan att spana på vädersajter var tionde minut?? Du måste ett miserabelt liv.

Jag ser inte poängen med facebook/instagram/Twitter. Fd fb-missbrukare men med lite distans till det hela undrar jag varför :o

Håller även med om religion. Hur kan man låta det styra ens liv? :s

I vädersajternas barndom satt mina kollegor och stirrade upphetsat på sina skärmar: Kolla, nu kommer regnet!

Men titta ut för fan :banghead:

Jag får erkänna att jag nästan är manisk med att kolla väder. :D Jag går till och med in och tittar på SMHI:s radar. Min storasyster är likadan. Vår pappa sysslar med flyg och vi fick tidigt lära oss att vädret var A och O här i livet, så det kommer väl därifrån. Men kanske det även sitter ännu djupare då vår släkt ursprungligen är en skepparsläkt.

Jamen exakt!! Det är ju det väder det är och blir vad det blir. Helt omöjligt att påverka genom att läsa prognoser (eller beklaga sig). Det är liksom bara ..... väder.
Jag är uppvuxen på ett lantbruk och matades med att väder faktiskt är viktigt. Det är en tämligen väderberoende verksamhet ju. Sen är det svårt att släppa även nu när jag egentligen inte behöver bry mig så mycket.

Med pool är det mest så att jag själv verkligen inte ser behovet för egen del (och tycker att de flesta pooler är så oerhört fula), men funderar inte direkt mer på det.

Däremot kom jag på nu att jag inte förstår poängen med buffé och just buffé tycker jag att jag råkar ut ganska ofta för.

Barn älskar att bada i en pool så det är ett argument. Jag fastnade för en pool för ca 500 spänn på ÖB.

Är du kort så är det ett sämre alternativ eftersom du istället får en tutte i nyllet.

Jag är 171. Frågan är om jag då inte måste kolla var andras tuttar hamnar, innan jag börjar stryka längs hyllorna. Skulle tro att de hamnar cirka vid mina revbensbågar. Men säker kan jag ju inte vara.

Vår pappa sysslar med flyg och vi fick tidigt lära oss att vädret var A och O här i livet, så det kommer väl därifrån.

Då utgår jag från att hela familjen har flightradar24-appen? Identifierar flygplan du ser där uppe, och även de som går så högt att du inte ser dem. Så jäkla användbart :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka