Vad jag missat poängen med

Jag får erkänna att jag nästan är manisk med att kolla väder. :D Jag går till och med in och tittar på SMHI:s radar. Min storasyster är likadan. Vår pappa sysslar med flyg och vi fick tidigt lära oss att vädret var A och O här i livet, så det kommer väl därifrån. Men kanske det även sitter ännu djupare då vår släkt ursprungligen är en skepparsläkt.
Åh detta är ljuv musik för mina öron. Väderporr på högsta nivå, underbart. Men visst är SMHI:s sida bra, riktigt njutningsfull måste jag säga. Även om de har fel jämt.
En annan sak som jag inte fattar poängen med är studsmattor för barn.
Alla barnfamiljer har en och några till. De är fula, skadliga och används sällan vad jag har sett i mina empiriska studier. Vi behövde ingen när jag växte upp, och vi blev ju helt normala ändå(?).

Jag har missat poängen med livet, (halvt) ärligt talat.
XX antal år med skola, därefter ännu fler med jobb där man sliter och har sig (när man kunde sova) och allt detta bara för att spendera de sista åren utan ork, på en usel pensionsutbetalning och allt slutar i döden.
Varför inte bara sova, liksom. Gå i ide under tiden som livet pågår.

Tja, du är ju iaf äkta norrlänning ;)

Självklart, men det gäller ju massor med saker här i tråden? Det är väl lika lätt att inse varför andra gillar att gå på spa, dricka smoothie eller bo på landet?

Spa och smoothie kan jag bara svara för men nej, jag förstår inte poängen med det. Min tanke med tråden var inte att bara rapa upp sånt jag inte gillar utan sånt som jag verkligen inte förstår vad andra ser poängen med.

Vad gäller charter så måste poängen nog oftast vara att det är bekvämt att köpa ett paket på en gång.

Jag gillar iof inte värmen som sådan, men har ändå försökt att på något vis omforma det där med värme och sol; men jag undrar; ser du något om du läser i solen? Det tycker jag själv är det största problemet med att sola; jag kan inte roa mig med något, har jag solglasögon på blir jag ju världens panda eller tvättbjörn eller vad det nu är, lyssnar jag på musik så smälter telefonen och försöker jag läsa ser jag ju absolut ingenting för att jag är helt bländad. Hur gör man?!
Jag har alltid keps på mig för att inte utsätta ansiktet för så mycket sol och då går det jättesmidigt att sola och läsa samtidigt :)

Spa och smoothie kan jag bara svara för men nej, jag förstår inte poängen med det. Min tanke med tråden var inte att bara rapa upp sånt jag inte gillar utan sånt som jag verkligen inte förstår vad andra ser poängen med.

Vad gäller charter så måste poängen nog oftast vara att det är bekvämt att köpa ett paket på en gång.

Okej, jag ser nog inte skillnaden. För mig är det obegripligt hur fördelarna "det är bekvämt att boka" väger upp att man får en stentrist semester (se svaret till Petruska att det var en viss typ av charterresor jag lite slarvigt syftade på). Men jag får ju såklart inse att andra inte tycker det är stentrist utan väldigt trevligt. Precis som att andra onekligen tycker att det är gott med smoothie.

En av mina vänner gör ofta smoothies till sina barn till mellanmål. Barnen är väldigt svåra att få att äta grönsaker men i smoothiesarna kan man "gömma" nyttigheter utan att det märks. Äckligt för andra säkerligen men poänglöst?

En av mina vänner gör ofta smoothies till sina barn till mellanmål. Barnen är väldigt svåra att få att äta grönsaker men i smoothiesarna kan man "gömma" nyttigheter utan att det märks. Äckligt för andra säkerligen men poänglöst?

Oj, det har jag aldrig funderat över. Men skulle jag göra det skulle jag nog tänka att det låter lite krystat att maskera mat för barn. Mediciner är en sak, de kan behöva maskeras - men mat? Nja, det skulle jag nog kanske inte göra. Tids nog lär de sig väl äta även grönsaker, inte minst om man serverar dem riktigt goda sådana.

Oj, det har jag aldrig funderat över. Men skulle jag göra det skulle jag nog tänka att det låter lite krystat att maskera mat för barn. Mediciner är en sak, de kan behöva maskeras - men mat? Nja, det skulle jag nog kanske inte göra. Tids nog lär de sig väl äta även grönsaker, inte minst om man serverar dem riktigt goda sådana.

Ja alltså jag har varken barn, brukar göra smoothies eller är insatt i hur viktigt det är att barnen får i sig ett par morötter i smoothiesen istället för enbart apelsiner och banan (detta är alltså inte smoothies man gör på yoghurt). Jag bara konstaterar hon tycker det är ett smart sätt att få barnen att äta grönsaker :)

@Breaktown Det du beskriver kan nog sorteras in under två saker som jag inte ser poängen med: spa och solochbad.

Den typ av resor du beskriver specifikt, ser jag inte heller poängen med, men jag kommer heller inte i kontakt med dem. Och om någon tex fb:ar från en sån resa, tänker jag just solochbad. Det där är en av de former solochbad kan ta sig.

Ja alltså jag har varken barn, brukar göra smoothies eller är insatt i hur viktigt det är att barnen får i sig ett par morötter i smoothiesen istället för enbart apelsiner och banan (detta är alltså inte smoothies man gör på yoghurt). Jag bara konstaterar hon tycker det är ett smart sätt att få barnen att äta grönsaker :)

Ok, eftersom du slutade med ett frågetecken tyckte jag att det var bäst att svara, även om jag nog nästan trodde att frågan var retorisk :D

Okej, jag ser nog inte skillnaden. För mig är det obegripligt hur fördelarna "det är bekvämt att boka" väger upp att man får en stentrist semester (se svaret till Petruska att det var en viss typ av charterresor jag lite slarvigt syftade på).

För mig som van charterresenär och som reser på annat sätt också - så är fördelarna inte främst att "det är enkelt att boka". Det handlar om att man vet att det finns aktiviteter för barn, lekland, sportaktiviteter, barnshower, tonårsklubb, bra strandläge, bra standard. Dvs paketet är kvalitetsstämplat av en aktör man litar på. Det är väldigt smidigt när man har 4 barn som ska med. Fast det passar liksom bara en viss typ av resande, när det viktiga är att umgås och att alla har roligt tillsammans - inte så vidare bra om man vill se nåt nytt, göra nåt spännande eller besöka städer. Jag upplever att mina barn tycker väldigt mycket om båda sätten att semestra annorstädes på.

Charterresor.

Alltså jag förstod inte heller meningen med charterresor när jag var yngre. Verkade lite hjärndött i mina ögon. Efter många år med tufft arbete, barn och ja livet så är jag nu lite tröttare och när jag åker på resa så väljer jag gärna charter idag. Varför? Ja för att det är den ultimata vilan, jag tränar, sover, äter och får d-vitaminer samt umgås. Kommer hem piggare än när jag åkte.
Åker någon gång ibland på upptäcktsresor också men märker att jag inte alls har samma intresse i det längre. Från dessa resor kommer jag hem mer berikad men nej, inte piggare. Behöver ofta vila hemma då och det handlar inte om fysisk vila utan mental för min del. Många intryck tröttar numera tyvärr.

tror jag fyller på min lista lite

• förkylningar. dom är bara sjukt jobbiga och jag blir alltid smittad när det går något.
  • sola. bara varmt och jobbigt i solen. man blir bara röd om det blir nått. samt tråkigt och inte särskilt hälsosamt.
  • inlagd sill. luktar och smakar kadaver.
  • onödigt höga priser på glass. drömmer mej tillbaks då glassen var ca 10 kr billigare.
  • sjö-havsutsikt. vad är det som är så speciellt? duger inte skogen och den lilla skogstjärnen? en dag vid havet sen är man less.
  • tvätta och städa bilen. blir ju ändå skitigt igen på noll och inget.
  • alla dessa töntiga sommarprogram på tvn, lotta på Liseberg, allsång på gränsen och skansen. tråkiga och flamsiga.
  • bingolotto.
  • matprogram. jag spyr på all mat. och vi blir bara fetare och fetare. då ska vi laga mer onyttigheter.
  • kaffe. smakar bara beskt hur mycket socker och sötningsmedel man än har i.
  • campa i tält. husvagn/husbil är fruktansvärt men för tält finns inga ord
återkommer med mer

sola. bara varmt och jobbigt i solen. man blir bara röd om det blir nått. samt tråkigt och inte särskilt hälsosamt.
Åh, jag tycker att det är jätteskönt och bränner mig aldrig. Ligger nån timme eller två och bara njuter och så blir jag brun, aldrig röd.

har jag tur så kanske jag blir lite lite lite brun. men det syns knappt.
Ja, det där är ju olika. Men tycker man att det är skönt i solen och inte bränner sig finns det alltså klart poäng att sola ;) :D

Däremot är det ju knappast hälsosamt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka