Vad jag missat poängen med

Här är ett par grejer jag missat poängen med:

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.

Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?

(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)
Jag har missat poängen med livet, (halvt) ärligt talat.
XX antal år med skola, därefter ännu fler med jobb där man sliter och har sig (när man kunde sova) och allt detta bara för att spendera de sista åren utan ork, på en usel pensionsutbetalning och allt slutar i döden.
Varför inte bara sova, liksom. Gå i ide under tiden som livet pågår.

Charterresor.
Löpband och motionscyklar.
Förlova sig utan att gifta sig.
Att tillbringa en hel dag i en shoppinggalleria.

Löpband är fantastiskt bra om man är ensamstående småbarnsförälder. Att köra till gymmet för att springa på löpband en fin sommarkväll däremot, det är oförståeligt.

Jag har missat poängen med livet, (halvt) ärligt talat.
XX antal år med skola, därefter ännu fler med jobb där man sliter och har sig (när man kunde sova) och allt detta bara för att spendera de sista åren utan ork, på en usel pensionsutbetalning och allt slutar i döden.
Varför inte bara sova, liksom. Gå i ide under tiden som livet pågår.

Hördudu! Det här är faktiskt en peppig tråd! Fast jag har aldrig förstått poängen med dem ;)

Hur tänker ni andra med de här sakerna som ni inte fattar poängen med?

En del av de saker som nämns i tråden, kommer jag överhuvudtaget inte i kontakt med. Nu vet jag iofs att folk har olika omgivning. Men jag menar, sånt som man inte kommer i kontakt med, gör det ju inget om man inte inser poängen med.

Men sådant som "alla andra" omkring en gör hela tiden, där märks det ju verkligen om man inte inser poängen.

Tex inser jag VERKLIGEN inte poängen med att ha pool på tomten, men jag känner heller ingen som har det, vad jag vet, utom mina svärföräldrar.

Nä, det är ju det. Jag hänger inte så mycket med Rebecka Stella... Kanske borde byta umgänge?

*KL* Är det verkligen ingen som vet något om människorna med alla dragkedjorna? Vad är det för sekt?

Alltså oavsett resmålet, du menar själva reseformen? Före den smidiga internetbokningens tid, var jag några gånger på charter till Rom, Jerusalem och andra städer. Jag ser inte riktigt varför charter (flyg och hotell i ett) skulle beröva dessa resor poängen?

Annars tycker jag att det bästa med nätet är att man slipper ha med resebyråer att göra. :D

Jag har aldrig förstått poängen med att ALLA ska till Sandhamn i juli-augusti när ön är så mycket mysigare i september-oktober

Löpband är fantastiskt bra om man är ensamstående småbarnsförälder. Att köra till gymmet för att springa på löpband en fin sommarkväll däremot, det är oförståeligt.

Vid mycket höga halter pollen så är löpband ovärderligt.

Hm. Där är ju två solklara poänger som jag aldrig tänkt på. Jag trodde löpband (och crosstrainer) mest var för folk som inte orkar träna men vill lura sig själva att de gör det. Jobbigt när man får nya insikter bara sådär. :(

Nä, det är ju det. Jag hänger inte så mycket med Rebecka Stella... Kanske borde byta umgänge?

*KL* Är det verkligen ingen som vet något om människorna med alla dragkedjorna? Vad är det för sekt?

Jag fattar överhuvudtaget ingenting. Vad är det för fel på blixtlås? Kan du illustrera på något vis? Jag har googlat "Rebecca Stella" men det gav inga ledtrådar. Fast de kanske inte hängde ihop?

Jag fattar överhuvudtaget ingenting. Vad är det för fel på blixtlås? Kan du illustrera på något vis? Jag har googlat "Rebecca Stella" men det gav inga ledtrådar. Fast de kanske inte hängde ihop?

Jag bildgooglade Rebecca Stella dragkedjor och fick den här:

win-dress-by-rebecca-stella-2244123.jpg

Här verkar det snarare saknas en dragkedja.

Alltså oavsett resmålet, du menar själva reseformen? Före den smidiga internetbokningens tid, var jag några gånger på charter till Rom, Jerusalem och andra städer. Jag ser inte riktigt varför charter (flyg och hotell i ett) skulle beröva dessa resor poängen?

Annars tycker jag att det bästa med nätet är att man slipper ha med resebyråer att göra. :D

Nje det var ju lite generaliserande såklart. Jag menade charterresor i dess allra mest stereotypa form. En eller två veckor i valfritt hotellkluster. Gå upp tidigt på morgonen för att hinna få tag på en ledig solstol på stranden. Endast möta andra turister på gatan. Kanske halvpension för att det "är ju trevligt att gå ut och äta". Middagar på resturanger som enbart besöks av turister, där menyn finns på svenska och du kan välja mellan spagetti med köttfärssås eller hamburgare.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka