Vad jag missat poängen med

Hur tänker ni andra med de här sakerna som ni inte fattar poängen med?

En del av de saker som nämns i tråden, kommer jag överhuvudtaget inte i kontakt med. Nu vet jag iofs att folk har olika omgivning. Men jag menar, sånt som man inte kommer i kontakt med, gör det ju inget om man inte inser poängen med.

Men sådant som "alla andra" omkring en gör hela tiden, där märks det ju verkligen om man inte inser poängen.

Tex inser jag VERKLIGEN inte poängen med att ha pool på tomten, men jag känner heller ingen som har det, vad jag vet, utom mina svärföräldrar.

Jag går inte i kyrkan.
Jag har inte sex.
Jag dricker väldigt lite alkohol, och påpekar att det smakar illa.

Detta får konsekvensen att jag är ensam, vilket jag för det mesta är nöjd med.

Hur tänker ni andra med de här sakerna som ni inte fattar poängen med?

En del av de saker som nämns i tråden, kommer jag överhuvudtaget inte i kontakt med. Nu vet jag iofs att folk har olika omgivning. Men jag menar, sånt som man inte kommer i kontakt med, gör det ju inget om man inte inser poängen med.

Men sådant som "alla andra" omkring en gör hela tiden, där märks det ju verkligen om man inte inser poängen.

Tex inser jag VERKLIGEN inte poängen med att ha pool på tomten, men jag känner heller ingen som har det, vad jag vet, utom mina svärföräldrar.

Jag som ogillar alkohol och särskilt onyktra personer har haft svårt att närvara i vissa sociala sammanhang där alkohol och onykterhet tyvärr är mer regel än undantag. På senare år har jag arbetat upp en viss tolerans men jag väljer mina tillfällen med omsorg. I de allra flesta lägen är det inga problem att säga till t.ex. värden för en fest att jag gärna kommer men att jag avviker när jag känner att promillehalten börjar bli lite för hög.

Jag har inte förstått poängen med att bada ute. Man blir blöt. Och kall.

Inte heller förstår jag poängen med att bada bastu. Man svettas av att sitta still och får svårt att andas.

Förstår heller inte poängen med all inclusive om man åker utomlands. Möjligtvis om man bara vill ha värme, sol och bad, men inte annars. Reser jag någonstans så vill jag ju se och uppleva landet/staden, inte spendera en vecka eller två på hotellet...

:up:

Men det är ju så ... VARMT?

Åh, bastu förstår jag inte heller poängen med.
Jag har bastat exakt 3 gånger i mitt liv, första gången var jag jätteliten och tyckte det var så rysligt att det dröjde en helsikes massa år innan jag provade igen.
Andra gången var i Värmland. Min familj hade gått över till släkten och jag skulle prova på bastun tillsammans med ett glas vin. Det var JÄTTETREVLIGT, verkligen. Insåg när vinet var slut att det var enbart trevligt och behagligt därför att jag glömt starta värmen...
Tredje gången var i vintras. Vi var i Umeå och jag skulle vara en käck tjej och hålla min sambo sällskap i bastun. Det var alldeles gräsliga minuter. Jag kände mig trängd, kunde inte andas och dessutom fick jag hämta en hink med snö att kleta på mina öron hela tiden eftersom jag har en massa ringar där jag inte orkade plocka ut. Dessutom blev jag alldeles på lusen, av en enda öl. Att stå naken i bara handduk i 16 minus precis vid havet har ALDRIG varit så skönt som efter den upplevelsen. Hua! :D

Jag som ogillar alkohol och särskilt onyktra personer har haft svårt att närvara i vissa sociala sammanhang där alkohol och onykterhet tyvärr är mer regel än undantag. På senare år har jag arbetat upp en viss tolerans men jag väljer mina tillfällen med omsorg. I de allra flesta lägen är det inga problem att säga till t.ex. värden för en fest att jag gärna kommer men att jag avviker när jag känner att promillehalten börjar bli lite för hög.

Ja, jag kan lätt förstå problemet med att inte se någon poäng med alkohol.

Det som är så grymt skönt de 4 kvällarna om året som det är sol, värme, inga flugor, inga mygg och bara njuta av solnedgången. De andra 300 kvällarna sitter man ju ändå inne.
Förlåt, måste bara få fråga; jag blir så gräsligt nyfiken, vad gör du övriga 60/61 kvällar..??

Själv förstår jag inte poängen med att åka utomlands för att sola, speciellt på sommaren?? Om det är färgen man vill ha så finns ju brun på burk...

Sen, mitt stora hatobjekt som är mångas heliga ko, jag kan verkligen verkligen inte förstå poängen med JUL?????? (menar nu en "vanlig" jul med Kalle A, klappar, julskinka, gran osv......)

Jag förstår inte poängen med att propsa på att man "måååste ha en jättestor TV" när "man" ändå sen sitter och tittar streamat på paddan...
Jag som inte har tv förstår inte poängen med att skaffa sig den största tv:n med de flesta pixlarna, med den högsta uppdateringsfrekvensen, med det magnifikaste färgdjupet, med den klaraste skärpan - för att garantera den allra största tittarupplevelsen i trakten, så att alla grannar ska bli bräckta och knäckta och förtvivlade.

Och sedan envisas man med att titta på 4:3-program i fel proportioner så att antingen är människorna väldigt korta och tjocka, eller väldigt långa och taniga.

Jag förstår inte heller motiveringen när man påtalar bristen; "man måste ju utnyttja alla delar på skärmytan..."

Jösses :D

Jag har aldrig brytt mig. Det blir ju det väder det blir, liksom. Första gången jag tyckte att väderprognoser hade någon relevans överhuvudtaget var när @Jane_Done använde dem för att veta om hennes häst skulle ha täcke på sig imorgon. Det lät logiskt :D
Jamen exakt!! Det är ju det väder det är och blir vad det blir. Helt omöjligt att påverka genom att läsa prognoser (eller beklaga sig). Det är liksom bara ..... väder.

Själv förstår jag inte poängen med att åka utomlands för att sola, speciellt på sommaren?? Om det är färgen man vill ha så finns ju brun på burk...

Alltså jag tycker att det är jätteskönt att sola, men det är ju aldrig varmt nog i Sverige? Och dessutom är jag rädd för att bränna mig, så gör det så gott som aldrig, men jag förstår definitivt varför man åker utomlands. Speciellt på sommaren, förstå vad ovärt om man haft semester hela juni i år typ, och gillar att sola?

Jag tror inte att det är primärt färgen i sig, det är väl mest värmen man är ute efter, en riktig sommarkänsla liksom. Jag skulle aldrig använda brun utan sol eller sola i solarium men ligger gärna ute och läser ett par timmar om dagen bara för att det är så otroligt skönt.

Att man åker på sommaren beror väl på förmodligen att svenska somrar är så otroligt instabila och med mycket dåligt väder. Man vill helt enkelt vara säker på att få en vecka med mycket sol och värme.

Alltså jag tycker att det är jätteskönt att sola, men det är ju aldrig varmt nog i Sverige? Och dessutom är jag rädd för att bränna mig, så gör det så gott som aldrig, men jag förstår definitivt varför man åker utomlands. Speciellt på sommaren, förstå vad ovärt om man haft semester hela juni i år typ, och gillar att sola?
Nä, förutom i södra Sverige där jag nyss fått lära mig att det är runt 30 på somrarna så nä, vanligtvis är det inte varmt nog i Sverige. Några dagar här och där, visst, men inte mer än så. Inte enligt mina erfarenheter i alla fall.

Jag går inte i kyrkan.
Jag har inte sex.

Men alltså; går alla omkring dig i kyrkan? Och om man har sex eller inte; det har man väl ändå inte såååå ofta i grupp?
Alkohol - umgås folk omkring dig bara med alkohol i närheten? Även om det bjuds vin eller öl till en middag så är det väl okej att tacka nej och dricka läsk? Om de som finns omkring dig inte accepterar det så låter det som ett lite "omoget" umgänge....

Jag går heller aldrig i kyrkan. Eller tja, vi har gått på två barndop (en nära släkting som döpt sina barn), två bröllop och en skolavslutning i kyrkolokalen under 11 års tid tillsammans. Jag tar alltså inte principiellt avstånd från att ens vistas i kyrkans lokaler, men jag söker mig definitivt inte aktivt dit själv (icke-troende och inte medlem).
Sexlivet - hrm, det redogör jag inte för här, men oavsett hur det ser ut så är det inget som någon annan än vi två som lever ihop som har någon kunskap/involvering i.
Alkohol dricks väldigt sparsamt. Med en sida av släkten har vi aldrig alkohol numera (en person som fått alkoholproblem för några år sedan). Min respektive dricker kanske en starköl var tredje veckan under semestern, annars typ inget alls. Jag kan dricka några glas vin vid en middag, en drink en fredagkväll eller något glas likör. Vem orkar bli full (eller snarare bakis) när man har barn att ta hand om dagen efter... ;)

Jag tycker ändå inte att jag är ensam. Eller menar du med "ensam" detsamma som singel?
Det är klart att om du överhuvudtaget aldrig kan tänka dig eller vill ha sex så kan jag tänka mig att en partner är svårfunnen, men det andra...?

Jag går inte i kyrkan.
Jag har inte sex.

Nu bli jag nyfiken på folk omkring dig.
Går alla i kyrkan i din bekantskapskrets?
Att du inte har sex- bryr dig vänner om det?
Umgås inte människor utan alkohol hos dig?

Eller när du skrev att du var ensam- menade du inte vänner och familj? Att inte vilja ha sex kanske en partner har åsikter om men de andra sakerna, inte gå i kyrkan och inte dricka alkohol tycker jag inte borde vara något hinder. Om msn inte lever i en väldigt religiös värld.

ligger gärna ute och läser ett par timmar om dagen bara för att det är så otroligt skönt.

Jag gillar iof inte värmen som sådan, men har ändå försökt att på något vis omforma det där med värme och sol; men jag undrar; ser du något om du läser i solen? Det tycker jag själv är det största problemet med att sola; jag kan inte roa mig med något, har jag solglasögon på blir jag ju världens panda eller tvättbjörn eller vad det nu är, lyssnar jag på musik så smälter telefonen och försöker jag läsa ser jag ju absolut ingenting för att jag är helt bländad. Hur gör man?!

Jag gillar iof inte värmen som sådan, men har ändå försökt att på något vis omforma det där med värme och sol; men jag undrar; ser du något om du läser i solen? Det tycker jag själv är det största problemet med att sola; jag kan inte roa mig med något, har jag solglasögon på blir jag ju världens panda eller tvättbjörn eller vad det nu är, lyssnar jag på musik så smälter telefonen och försöker jag läsa ser jag ju absolut ingenting för att jag är helt bländad. Hur gör man?!

Det ska naturligtvis inte stå omforma, utan omfamna.

Jag tror det är större andel som är religiösa här än generellt i Sverige. Och även icke-troende kan låta döpa sina barn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka