Vad jag missat poängen med

Ytterligare en sak jag inte förstår poängen med är Ishockey. Snubbar som åker omkring på konstgjord is, slåss lite, har för mycket betalt och får extremt mycket utrymme i ex radiosporten. Är alla så intresserade av vad som händer i div 3 bara för att det råkar handla om hockey. För att inte tala om alla mästerskap, de betyder ju typ inget och anordnas alldeles för ofta.

Mvh Jag är inte bitter för att så mycket annat bortprioriteras pga all töntig hockey. Inte alls..

Ytterligare en sak jag inte förstår poängen med är Ishockey. Snubbar som åker omkring på konstgjord is, slåss lite, har för mycket betalt och får extremt mycket utrymme i ex radiosporten. Är alla så intresserade av vad som händer i div 3 bara för att det råkar handla om hockey. För att inte tala om alla mästerskap, de betyder ju typ inget och anordnas alldeles för ofta.

Mvh Jag är inte bitter för att så mycket annat bortprioriteras pga all töntig hockey. Inte alls..

Och så åker de omkring med bettskenan halvvägs utanför munnen hela tiden. Är ínte DET konstigt?

Och så åker de omkring med bettskenan halvvägs utanför munnen hela tiden. Är ínte DET konstigt?

Otroligt märkligt tycker jag!

Om de dessutom inte pucklade på varandra så mycket skulle de ju kunna ha betydligt färre skydd också, så jag förstår inte varför de envisas med att vara så brutala?

Och ytterligare en sak jag inte förstår - varför får fotbollsspelare så ont när något händer? Jag förstår inte? Är det bara väldigt smärtkänsliga individer som spelar fotboll på elitnivå? :(

@Killaloe : Deras huvudsakliga träning består väl av teater antar jag. "Kom igen gubbar! Ramla NU! PREEEEESSSA fram tårarna nu rååååååå! Fy fan vad dålig du är!!!! Det där kommer aldrig ge en frispark!"

Typ så.

* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?

* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.
Jag förstår inte heller poängen med ovanstående.

Och kan lägga till på min lista:
* Sport; att se sport på TV. Jag tittar i princip aldrig. På INGET. Många säger "nej, jag tittar inte heller på sport" men sen börjar OS eller friidrotts-VM och då är jag den enda som verkligen faktiskt INTE tittar. Eller tja, det kan hända att det inte undgår mig att någon svensk fått ett guld (någon annan i hemmet tittar gärna), men om jag vore solo skulle jag aldrig någonsin slå på något sportprogram. Det enda jag möjligen kan se någon enstaka gång är t ex lite dressyrridning eller kanske lite half-pipe eller kanske ett par konståkningsframträdanden. Vem som vinner är mig totalt likgiltigt.

@Killaloe : Deras huvudsakliga träning består väl av teater antar jag. "Kom igen gubbar! Ramla NU! PREEEEESSSA fram tårarna nu rååååååå! Fy fan vad dålig du är!!!! Det där kommer aldrig ge en frispark!"

Typ så.

Åh, jag ska genast skicka iväg min sambo på teaterlektioner så han också kan bli proffs! Tack för tipset! :D

Kom på mer bara för det.

*Bidé. Är det någon som använder såna på riktigt?
* Just nu svenska sommaren. Ja gud vad härligt med regn, mygg, regn och broms.

JAMEN eller hur?! Och så fattar jag inte hur envetna folk är "nej, visst, sommaren är inte så varm men vi hade ju en rekordvarm vår i år" DET VAR VARMT I TYP EN OCH EN HALV VECKA.

Tvärtom tycker jag (i alla fall lever jag med en sådan person): När f-n ska sommaren komma? Fan, nu har det varit regn/kallt hela juni månad! Imorgon ska det bli lite varmare.... i övermorgon kommer värmen. Om två veckor säger de att det ska bli varmt. Jag törstar efter sol! När kommer solen egentligen?

Min respektive är vädergalning; han pratar helst om väder morgon, middag, kväll. Jag får prognoser varenda dag. Från olika siter. Och han ondgör sig över att de aldrig kan få det rätt. :angel:

Jag härdar ut, men ibland brister det:
- Vi bor i Sverige, när har vi någonsin en sommar med 8-12 veckor med över 25 grader och sol?
- Ja, det har varit kallare än vanligt, men det har inte regnat varje dag. Vi har ju lyckats varit ute varje dag i minst 2 timmar utan att få regn på oss, eller hur?
- Gör som jag: skit i prognoserna, titta ut genom fönstret så ser du vilket väder det är ute.

Jag slår vad om att flera på jobbet kommer att tala om vår usla sommar när de kommer tillbaka. Vad tror folk; vi bor i Sverige och den här sommaren är nog ganska lik de flesta faktiskt.

Tvärtom tycker jag (i alla fall lever jag med en sådan person): När f-n ska sommaren komma? Fan, nu har det varit regn/kallt hela juni månad! Imorgon ska det bli lite varmare.... i övermorgon kommer värmen. Om två veckor säger de att det ska bli varmt. Jag törstar efter sol! När kommer solen egentligen?

Min respektive är vädergalning; han pratar helst om väder morgon, middag, kväll. Jag får prognoser varenda dag. Från olika siter. Och han ondgör sig över att de aldrig kan få det rätt. :angel:

Jag härdar ut, men ibland brister det:
- Vi bor i Sverige, när har vi någonsin en sommar med 8-12 veckor med över 25 grader och sol?
- Ja, det har varit kallare än vanligt, men det har inte regnat varje dag. Vi har ju lyckats varit ute varje dag i minst 2 timmar utan att få regn på oss, eller hur?
- Gör som jag: skit i prognoserna, titta ut genom fönstret så ser du vilket väder det är ute.

Jag slår vad om att flera på jobbet kommer att tala om vår usla sommar när de kommer tillbaka. Vad tror folk; vi bor i Sverige och den här sommaren är nog ganska lik de flesta faktiskt.

I vädersajternas barndom satt mina kollegor och stirrade upphetsat på sina skärmar: Kolla, nu kommer regnet!

Men titta ut för fan :banghead:

Eh...

Jag känner mig som en sån där dålig människa när jag läser den här tråden.

Jag älskar att gå på spa, käka/dricka smoothie (med Kvarg, banan, bär, proteinpulver och mjölk blir det finfint!), ligga och pressa på stranden, bada i pool, åka till Thailand(och äta thaimat), ha sex, dricka alkohol (bl. a öl :p), fira midsommar och mycket mycket mer! Haha

Eh...

Jag känner mig som en sån där dålig människa när jag läser den här tråden.

Jag älskar att gå på spa, käka/dricka smoothie (med Kvarg, banan, bär, proteinpulver och mjölk blir det finfint!), ligga och pressa på stranden, bada i pool, åka till Thailand(och äta thaimat), ha sex, dricka alkohol (bl. a öl :p), fira midsommar och mycket mycket mer! Haha
Dålig människa? Tvärtom, du har ju fattat poängen med det mesta :)

Och ytterligare en sak jag inte förstår - varför får fotbollsspelare så ont när något händer? Jag förstår inte? Är det bara väldigt smärtkänsliga individer som spelar fotboll på elitnivå? :(

Det gör nog helt enkelt väldigt ont - särskilt om man leder med ett mål när det är några minuter kvar. Jag har aldrig sett det jagande laget ligga med kramp......

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka