R
Raderad medlem 6459
Jag vet, chocken när man upptäcker det är GRÄSLIG!Haha va, finns det fler än jag här i världen? Så knasigt det kändes nu!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet, chocken när man upptäcker det är GRÄSLIG!Haha va, finns det fler än jag här i världen? Så knasigt det kändes nu!
På jobbet vill de gärna mixa i spenat i bärsmoothies, och jag kan inte säga att jag är speciellt förtjust i en eftersmak av gräs på min smoothie...
Håller med du. Fattar inte varför hela svenska befolkningen kollektivt låtsas som att vi har fina och varma somrar när det faktiskt inte är så.2b. Midsommarfirande. Varför har vi instiftat ett sätt att fira som vi har inte klimat till? Äta sill utomhus i fleecejacka, tio grader och ösregn tröttnade jag på redan som tonåring. Hallå, vi bor i SVERIGE!
Jag har lyckan att bo ett fåtal kilometer från närmaste sandstrand och skakar bedrövat på huvudet när jag passerar villorna som ligger kanske 300-400 meter ovanför stranden - där man lyckats klämma in varsin pooljävel på tomten. Som man kanske använder ett fåtal gånger om året, när man är nere i sitt sommarhus. Dyrt, fult och onödigt i jämförelse med ett ljuvligt kvällsbad bland svanar och sjöfåglar; salt, friskt och klart vatten där man kan dyka under ytan och sedan bara flyta runt och filosofera. Utan någon risk för att smälla huvudet i kaklet eller svälja klorvatten.
En grej jag spontant kommer på som jag verkligen inte riktigt hänger med på; att lägga ca 20-40 minuter varje morgon på att sminka sig, så att det ser ut som om man inte har sminkat sig. Fy rackarns så mycket tid och så kontraproduktivt!
SPA är en akronym för "Salus Per Aqua". Men det vill sig inte bättre än att den är felaktig. Ordet "spa" härstammar från härstammar från kurorten med samma namn.
Det verkar vara en sådan där sak som är allmänt missförstådd, typ.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Spa
Ordet kommer av den belgiska orten Spa, som var en av de första välkända kurorterna. Det påstås dock ibland felaktigt att ordet spa är en förkortning av det latinska uttrycket "salus per aquam" (med vissa varianter) vilket betyder ungefär "hälsa genom vatten"[1] vilket alltså snarare får ses som en backronym.
Har inte hunnit läsa hela tråden än, men jag har personligen missat poängen med att många skriver SPA, vilket är dubbelfel. Har det redan kommit upp ber jag ödmjukast om urbläckt.
Ja tänk vad en Buketråd kan göra.Alltså jag blir alldeles upprymd! Jag kommer på fler och fler saker som jag inte förstår/hatar!
MF är ju nästan meningen m livet ju
Jag förstår inte poängen med att trängas ihop med andra människor på liten yta. Typ att gå på rea i en klädbutik eller elektronikbutik. Skulle aldrig kunna handla i Ullared. Hatar att få en tutte i ryggen. Jag behöver utrymme runt mig, när jag skall handla
En tutte i ryggen??
för att sedan simma en halvtimme . Däremot förstår jag överhuvudtaget inte varför man har pool i Sverige, vi har ju bara typ tre riktigt varma veckor totalt per år ändå liksom.
Håller med du. Fattar inte varför hela svenska befolkningen kollektivt låtsas som att vi har fina och varma somrar när det faktiskt inte är så.
Mvh vägrar sitta ute på midsommarafton.
Nu kommer alla gubbiga pervon också att bege sig till Ullared. Sånt får ni inte publicera på nätet.
JAMEN eller hur?! Och så fattar jag inte hur envetna folk är "nej, visst, sommaren är inte så varm men vi hade ju en rekordvarm vår i år" DET VAR VARMT I TYP EN OCH EN HALV VECKA.Jamen precis. Och alla uteserveringar i stan med infravärme och tjocka filtar
Åh men gud, tack för tipset. Är så himla mycket merjobb nu nämligen .Om du bara tar med fötterna så som jag brukar göra så slipper du photoshoppa bort celluliterna
JAMEN eller hur?! Och så fattar jag inte hur envetna folk är "nej, visst, sommaren är inte så varm men vi hade ju en rekordvarm vår i år" DET VAR VARMT I TYP EN OCH EN HALV VECKA.
Känner du mina släktingar eller? Smackar upp ett enormt skrytbygge vid sjökanten och klagar sedan på att det blåser så mycket.Att köpa en gullig gammal stuga vid vattnet, bygga ut den till oigenkännlighet, måla i en gräslig färg och anlägga enorm trädgård. Som ska klippas och trimmas minst tre gånger i veckan. Självklart med en stoooor altan och swimmingpool mellan huset och sjökanten.
Känner du mina släktingar eller? Smackar upp ett enormt skrytbygge vid sjökanten och klagar sedan på att det blåser så mycket.
Jamen eller hur?! Tror det är en medfödd denial vi har för att stanna i vårt lilla land."Jag FATTAR inte hur du kan åka från Sverige NU NÄR DET ÄR SÅ FINT!"
Javisst, hela eftermiddagen och kanske i morgon också, om vi har tur ...