Vad jag missat poängen med

2b. Midsommarfirande. Varför har vi instiftat ett sätt att fira som vi har inte klimat till? Äta sill utomhus i fleecejacka, tio grader och ösregn tröttnade jag på redan som tonåring. Hallå, vi bor i SVERIGE!
Håller med du. Fattar inte varför hela svenska befolkningen kollektivt låtsas som att vi har fina och varma somrar när det faktiskt inte är så.

Mvh vägrar sitta ute på midsommarafton.

Jag har lyckan att bo ett fåtal kilometer från närmaste sandstrand och skakar bedrövat på huvudet när jag passerar villorna som ligger kanske 300-400 meter ovanför stranden - där man lyckats klämma in varsin pooljävel på tomten. Som man kanske använder ett fåtal gånger om året, när man är nere i sitt sommarhus. Dyrt, fult och onödigt i jämförelse med ett ljuvligt kvällsbad bland svanar och sjöfåglar; salt, friskt och klart vatten där man kan dyka under ytan och sedan bara flyta runt och filosofera. Utan någon risk för att smälla huvudet i kaklet eller svälja klorvatten.

Exakt! Pool på tomten är bara det ultimata skrytet i mina ögon :o

En grej jag spontant kommer på som jag verkligen inte riktigt hänger med på; att lägga ca 20-40 minuter varje morgon på att sminka sig, så att det ser ut som om man inte har sminkat sig. Fy rackarns så mycket tid och så kontraproduktivt!

Fast det förstår jag. Nu är jag för lat för att sminka mig, men generellt sminkar man ju sig för att känna sig (bli?) snyggare, men alla gillar kanske inte den mejkade looken, och att då kunna snygga till sig men göra det så att man fortfarande ser omålad ut är väl en smaksak snarare än konstigt. :)

SPA är en akronym för "Salus Per Aqua". Men det vill sig inte bättre än att den är felaktig. Ordet "spa" härstammar från härstammar från kurorten med samma namn.

Jösses, ett bildat inlägg!

Det verkar vara en sådan där sak som är allmänt missförstådd, typ.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Spa

Ordet kommer av den belgiska orten Spa, som var en av de första välkända kurorterna. Det påstås dock ibland felaktigt att ordet spa är en förkortning av det latinska uttrycket "salus per aquam" (med vissa varianter) vilket betyder ungefär "hälsa genom vatten"[1] vilket alltså snarare får ses som en backronym.

Och ett till!

Har inte hunnit läsa hela tråden än, men jag har personligen missat poängen med att många skriver SPA, vilket är dubbelfel. Har det redan kommit upp ber jag ödmjukast om urbläckt.

Och ett typiskt klantigt ... :angel:;)

20140702_152106_zps5ae1879e.jpg

för att sedan simma en halvtimme :). Däremot förstår jag överhuvudtaget inte varför man har pool i Sverige, vi har ju bara typ tre riktigt varma veckor totalt per år ändå liksom.

Alltså den där bilden var så härlig att jag nästan kan förstå poängen med pool...

Om du bara tar med fötterna så som jag brukar göra så slipper du photoshoppa bort celluliterna :)

Senast ändrad:
Om du bara tar med fötterna så som jag brukar göra så slipper du photoshoppa bort celluliterna :)
Åh men gud, tack för tipset. Är så himla mycket merjobb nu nämligen :(.

Nä men seriöst: Jag fattar inte grejen med pool om man är nära havet eller en sjö eller bor i Sverige. Kan jag välja går jag ju hemskt mycket hellre och badar i havet än i en pool, så jag förstår din poäng (:D). Här är dock pool mest för att man inte ska drivas till vansinne under sommaren.

Att köpa en gullig gammal stuga vid vattnet, bygga ut den till oigenkännlighet, måla i en gräslig färg och anlägga enorm trädgård. Som ska klippas och trimmas minst tre gånger i veckan. Självklart med en stoooor altan och swimmingpool mellan huset och sjökanten.
Känner du mina släktingar eller? Smackar upp ett enormt skrytbygge vid sjökanten och klagar sedan på att det blåser så mycket. :banghead:

Överlag förstår jag inte det här med att bo vid vatten. Och jag förstår verkligen inte varför man anser sig ha behov av en pool då.

"Jag FATTAR inte hur du kan åka från Sverige NU NÄR DET ÄR SÅ FINT!"

Javisst, hela eftermiddagen och kanske i morgon också, om vi har tur ...
Jamen eller hur?! Tror det är en medfödd denial vi har för att stanna i vårt lilla land.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka