Alla krämer man ska smörja in sig med- fattar inte. En gång per år smetar jag in mig i nåt mjukgörande för att etablera en god vana, sen är det förbi.
Haha, kunde inte sagt det bättre själv!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alla krämer man ska smörja in sig med- fattar inte. En gång per år smetar jag in mig i nåt mjukgörande för att etablera en god vana, sen är det förbi.
Melodifestivalen. Gör nåt vettigt med pengarna istället.
Köpa saker dyrt/saker man kan göra själv
Köpa nya bilar
Smoothie däremot är inget jag tycker om. Mycket godare med ett halvt glas mjölk och en handfull bär eller en frukt.
Plastväxter, de renar inte luften, balanserar inte luftfuktigheten, luktar inte gott och växer inte. För mig är det som att ha ett mjukisdjur istället för husdjur. Om man har en tom fönsterbänk någonstans och vill ha något dekorativt som man inte behöver sköta, köp ett konstverk eller något annat dekorativt :P.
Fast det tycker jag nog är rätt roligt
Det ska man tycka. Jag har fel.
Det ska man tycka. Jag har fel.
Då får jag lägga till: lägga tråkig tid på att bygga eller göra något som man istället kan köpa om man har rådKöpa saker dyrt/saker man kan göra själv
Poängen med spa kanske är att alla som inte har en svärfar med champagne och bubbelbad (?) ska kunna njuta av sånt också?Åh, jag har inte heller riktigt fattat poängen med spa. Vill jag bada bubbelkopp väntar jag tills det blir kallt, sen åker jag till min svärfar, sätter på mig en stor mössa, hoppar ner i vattnet och blir naturligtvis serverad champagne! Det är fint!
Poängen med spa kanske är att alla som inte har en svärfar med champagne och bubbelbad (?) ska kunna njuta av sånt också?
On that note: Jacuzzi. Vem äger en sån och använder den? Vi har en, använd ca en gång.
Sköljmedel förstår inte jag poängen med.Här är ett par grejer jag missat poängen med:
* Spa. Har varit på spa en gång. Alla andra verkar se det som höjden av avkoppling men det gör inte jag. Vad är grejen med att gå omkring i fluffig bladrock, få massage och masker, sitta i varmt bubbelvatten och äta hälsosam buffé?
* Smoothie. På något vis verkar man inte hänga med om man inte gör smoothies. Men jag ser det mest som godis, det är bara kalorier, jag blir inte mätt på det vare sig som frukost, lunch eller mellanmål, för mig skulle det bara hamna uppepå det vanliga intaget.
Förstår ni poängen med det? Eller har ni något annat som ni missat poängen med?
(Inget gravallvarligt syfte med tråden, kanske jag bör påpeka)
2. Sitta utomhus och äta. Ok på balkong vid Medelhavet, annars nej tack. Picnic är ett hemskt påfund om man inte har varianten med partytält (och butler).