Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var riktigt gott. Tom godare än med den kokta potatisen igårDet låter vrålgott!Men lite för långt bort tyvärr
![]()
Där har vi något gemensamt, det gjorde både mormor och mamma och jag fortsätter när det finns ärtor nånstans i närheten på åkrarna.väntar på mörkret så jag och grannen kan likt alla katter grå smyga ut och länsa ärtåkrarna!![]()
Och jag pallade äpplen och plommon i ungdomens dagar...Där har vi något gemensamt, det gjorde både mormor och mamma och jag fortsätter när det finns ärtor nånstans i närheten på åkrarna.![]()
Inte nog med det, andra grannen bad mig plock en halv liter åt dem!Där har vi något gemensamt, det gjorde både mormor och mamma och jag fortsätter när det finns ärtor nånstans i närheten på åkrarna.![]()
Jag vet vad det smakar att få lov att säga adjö åt en älskad vän och veta att man aldrig mer kan träffas i det här livet.Sitter på sängkanten med tårar rinnande.
Har varit och sagt hejdå till min älskade häst
Jag och nuvarande ägaren grät tillsammans och var bägge två med henne hela vägen![]()
Och jag dumpstrar ju också som du kanske vet, jag måste vända på varje sten och spara in på allt om byggplanerna ska gå i lås. Är man fattig och har små inkomster så MÅSTE man vända på varje sten.Inte nog med det, andra grannen bad mig plock en halv liter åt dem!Min lilla älsklingstant var tyskt barn under kriget så hon vet att vända på allt som går, nu hjälps vi åt med att ta tillvara på överflödet och delar med oss när det är snålt.
Min extramormor.![]()
Nåt sånt gjorde aldrig vi varenda höst,,,,,,,,,Och jag pallade äpplen och plommon i ungdomens dagar...