Vad i hela friden gör vi? Del XXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på att klockan ska bli 16:00 så att byggarna slutar jobba för idag i lägenheten ovanför, ljudet av borrande (mest,) har hållit på med jämna mellanrum ca 1gång/30 minuter sen klockan 7:00.
Med lite tur så kanske även byggarna utanför slutar i tid idag, men lite nu och då är minst någon kvar ett antal timmar till, men vart ovanligt tyst idag så frågan är om det satsas på nattpass kanske? :nailbiting:

Sitter och försöker jobba i solskenet. Väntar på att en tekniker ska komma och installera adsl. Nej, jag hade kunnat göra det själv, men tydligen insisterar telia på att någon ska komma ut. Onödigt tycker väl jag. De (telia) skickar dessutom en miljon paket till mig. Borde masa mig iväg och hämta ut det sista, men är lite rädd för att teknikern ska komma just då, iofs ringer de innan de kommer, enligt deras kundtjänst. :confused:

Måste ut och handla någonting också, ingenting i frysen eller kylskåpet, men det finns tyvärr bara en liten och dyr livsmedelsbutik i 'stan'. Allting annat ligger en bra bit utanför. Upp och nedvänt kan jag tycka men eftersom alla har bil här så. :down:

Hittar inte min router eller min två nyaste och största hård diskar, hoppas bara att de ligger i någon låda jag packade i panik. Gaark annars blir det trippel panik. :nailbiting: Att jag aldrig kan lära mig att alltid hålla koll på att jag har med mig det viktigast. Eftersom både hård diskarna och routern saknas hoppas jag bara att de ligger i en av de femtioelvatusen lådor jag inte packat upp ännu.

Det är ju det här med att jag är så handikappad i min finmotorik :cautious: (Men Mathilde påpekar ofta att jag lovat att vi någon gång ska prova. Varför har hon lika bra minne som jag? :arghh: )

Det är faktiskt inte så svårt. Nu kan jag medge att min sushi såg inte ut så där i början men jag har ju faktiskt övat i nästan 20 år (jag började göra sushi under första åren jag pluggade på universitetet).

Tro mig, jag hade misslyckats även med verktyget ;)

Jag växlar mellan fingrar, pinnar och gaffel :p
:rofl:

Du har inte tänkt på att det kan bli en framgångsrik youtubeserie? :D

Fingrar är så kladdigt :cautious:
Sist jag försökte med pinnar knixade jag iväg sushibiten :angel::rofl:

Men jag har inte lärt mig äta omelett-sushi. Det är bara inte gott :eek:

@LadyCovergirl: Finns säkert något verktyg som man kan använda för att underlätta! :up:

Jag äter sushi med gaffel just pga det problemet :angel:

Tro mig, jag hade misslyckats även med verktyget ;)

Jag växlar mellan fingrar, pinnar och gaffel :p

Jag har testat olika gadgets som ska göra det enklare och slängt ut allihopa, de var bara krångliga. De redskap jag använder är en vass kniv, en matta för att rulla makirullarna (traditionellt är den gjord av bambu men de är så svåra att få ordentligt rena så jag köpte en av silikon) samt en speciellt stekpanna för att göra tamago (omelett) med. Stekpannan kan man klara sig utan men eftersom jag gör sushi så ofta så var det värt det att köpa en.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 127
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har med åldern fått behov av läsglasögon. Då jag är världens mest röriga person så fungerar det dåligt med läsglasögon. Dels...
Svar
4
· Visningar
236
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 244
Senast: Squie
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 875
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar