Jag funderar på om jag ikväll ska äta köttfärssås eller hamburgare
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Köttfärssås!Jag funderar på om jag ikväll ska äta köttfärssås eller hamburgare
Naw, vad gulligt!Alltså granntanten.. hade ringt från dolt nummer tidigt imorse och lämnat ett meddelande på mitt telsvar:
"Öhmm hej det är XXX. Jo det är så här att jag... (här följer ett långt utlägg om hennes krämpor) .. Jag är på geriatriken nu, alltså min sån här mobila telefon-enhet (djup uppgiven suck).. har inget batteri och jag har ingen sån där.... sladd. Jag undrar om du kan vattna mina blommor och hämta lite saker, men du måste ju komma och hämta nyckeln. Jag vet inte riktigt vad avdelningen heter här men ring mig!
(Jo men solklart, jag ringer väl då.. ??? Hahaha )
Naw, vad gulligt!
Det borde väl gå att ringa sjukhuset och meddela att du fått ett samtal från henne, och skulle behöva avdelningens namn/nummer så du kan komma förbi?
Jag ska iallafall äta köttfärssås,,,,,,,hos grannen. Ja vaf. lagar dom köttfärssås, lasagne eller tacos, för att inte tala om grillat så får dom skylla sig själva att jag dyker upp.Jag funderar på om jag ikväll ska äta köttfärssås eller hamburgare
Det var därför jag tänkte att du kunde uppge namn och samtalet först, istället för att bara fråga om hon finns där. Ett alternativ är att ringa och säga att om dom har en *namn* på geriatriken så vore det bra om dom ber henne ringa upp *ditt namn* igen, eftersom hon lämnat telesvar men inte uppgett vilket sjukhus hon befinner sig på eller ett nummer hon kan nås påJag tror att de kan vara lite hårda med sekretessen med tanke på att jag inte heller är anhörig. Men ska försöka ringa geriatriken nu, jag gissar att det är ju sjuhuset närmast hon hamnat..
Det var därför jag tänkte att du kunde uppge namn och samtalet först, istället för att bara fråga om hon finns där. Ett alternativ är att ringa och säga att om dom har en *namn* på geriatriken så vore det bra om dom ber henne ringa upp *ditt namn* igen, eftersom hon lämnat telesvar men inte uppgett vilket sjukhus hon befinner sig på eller ett nummer hon kan nås på
Äntligen börjar vi rulla igen. tåget har stått still i Sala i nästan 2 timmar pga att en lastbil hade åkt in i en bro längre fram vi skulle vart framme nu