Vad i hela friden gör vi? Del XXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MacGyver vad gör man med ca 36 färska chili frukter?
Enkelt, man befattar sig inte med dom utan skyddsutrustning som är avsedd för kemiska utsläpp. :wtf:

Fö. kan jag meddela att grannen kommer att bli dränkt i prinskorv och kalkonköttbullar imorgon, sist jag kom med hälften så mycket så stod hon på huvudet i frysen och sa "vi börjar försöka äta undan lite så det blir lite plats" och jag frågade "och det går"? ;) Svaret blev "äh håll käften och gå in i köket och sätt dig och ta en öl." :rofl:

Sitter i solen med världens bästa om än vrickade(i dubbel bemärkelse nu) häst i snöre på gräsmattan och lyssnar när han betar. Mys!
Det är supermysigt, lägg till "lös häst utan snöre som tyckte husse var en alldeles perfekt huvudkudde" så har du statusen på mina middagsraster sommartid. Behöver inte vara häst för kossa går precis lika bra att sova middag ihop med. :love:

Nu har jag jobbat som en slav i tva dagar ... men kul var det. Forst tavlade hundarna och jag i Nosework pa Fredagen, med goda resultat. Sedan holl jag i en clinik om Nosework pa Lordag och Sondag tillsammans med en annan tjej. Vi hade 12 deltagare bada dagarna och slet som djur ... men det var verkligen super kul.

Vi har ocksa besokt Lake Tahoe medan vi varit har. Mycket vackert och kul med runt 25 grader i luften medan man gar i shorts och t-skjorta i snon.

D7K_1707_zpsvjy5jowj.jpg

Sitter på tåget och väntar på att vi ska växla ner till plattform.
Andra tidiga morgonen i rad och jag är mer död än levande. Föredrar helt klart att jobba kväll.
Men på med leendet så kör vi :)

Väckarklockan skrämde just livet ur mig. Min hjärna tyckte dock det var en utmärkt idé att väcka mig redan vid fyrasnåret, så jag sitter med två mackor, en liter te och en kopp med en mix av havremjölk, kakao, snabbkaffe och socker. Lååång dag framför mig så bäst att ladda upp ordentligt.

Jag håller på att göra mig klar för jobb. Har en skarp huvudvärk bakom/över ena ögat och haft det sen jag slog upp ögonen, och den tänker jag skylla på mina bihålor som varit väldigt ledsna sedan förra veckan. Såå, känner mig inte direkt som att jag kommer skutta av glädje på väg till jobbet och funderar på om jag ens ska dra upp persiennerna idag.

Grattis i efterskott @tanten !

Min rygg försöker visst säga upp bekantskapen med mig, jag moppade upp 30 liter avloppsvatten igår med en trasig mopp och idag säger min rygg tack och adjö... Tråkigt för den är att vi måste ta ytterligare ett ryck i källaren så vi blir av med stanken...:yuck:

Fick ett tråkigt samtal från goda vänner, en av deras föräldrar ligger på sjukhus med hjärnhinneinflammation. :( det kunde väl gå räcka för dem nu, den ena av dem hade en kraftig hjärtinfarkt i vintras, deras barnbarn blev tvärsjuk och låg inne och fick antibiotika dropp och är nu visserligen frisk men extremt infektionskänslig och har varit mer sjuk än frisk så här långt i år...

Usch så hemskt :( Ibland verkar det som om en massa elände kommer samtidigt för en del.

Grattis i efterskott @tanten !

Min rygg försöker visst säga upp bekantskapen med mig, jag moppade upp 30 liter avloppsvatten igår med en trasig mopp och idag säger min rygg tack och adjö... Tråkigt för den är att vi måste ta ytterligare ett ryck i källaren så vi blir av med stanken...:yuck:

Aj :wtf: Kan ni inte sätta ut luktabsorberare också? Jag såg att de hade sådana på Biltema när jag var dit senast.

Det blidde ingen naprapat idag... han ringde och hade magsjuka och misstänkte att jag definitivt inte ville träffa honom. Jag höll med :D

Dvs det blir att ge järnet i trädgården istället :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
388
Senast: Unafraid
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
4 439
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 161
Senast: gullviva
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka