Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Avskyr när man blir kissnödig och så ska man ändå lägga sig om någon timma så man ber sin urinblåsa att hålla ut liiiiite till..! :arghh::grin:

Haft de mest intressanta 20 minuterna på länge efter att ha vaknat med ett ryck och en skyhög puls efter en dröm som kändes alldeles för sann :(

Är SÅ glad över att jag fick tag i en vän såhär dags... Jag behövde just henne dessutom. Puh!
Det här blir en intressant dag.

Sitter på jobbet och äter frukost. Idag blir det full fart..
Jobba, fodra häst o fixa stall, äta ut med Syster och Anneli innan det blir bio, träna häst o hund och till sist - dricka vin!!

Kan man använda dig som USA mat budbärare? :D

Det beror pa vad det galler ... Men visst gar det bra sa lange det inte ar for skrymmande eller olagligt. :p

Ptja, liten och gullig :D

Kompisen's hund blev biten av en "brown recluse" spindel i gar. Det finns ingenting "gulligt" alls med den. Huden och kottet dor och ruttnar nar man blir biten av en "brown recluse" och hennes hund ligger nu pa "sjukhus" med en super dos antibiotika och vi haller alla tummarna for att hon ska overleva.:eek:

Hundarna och jag har i dag tavlat i nosework. Jag sabbade (darn it!) Diva's start sa hon kunde inte ta nagra priser pa hela dagen. :cautious: Hade jag inte varit sa snabb och sabbat henne's start hade hon tagit ett par forsta och en andra placering ... och 4 av sex klasser hade blivit "kvalificerande" poang.

Miss Mandy ar sa mycket tydligare (eller jag ar battre pa att vanta ut henne?) sa hon var okay for tavlingen eftersom jag inte sabbade hennes start och hon tog kvalificerande poang i 6 klasser. En forsta pris rosett och tva andra pris.

Jag ar helt slut, hundarna ar super trotta ... och vi ska halla ett seminarium i morgon och pa Sondag. OH WELL ... :wtf:

Hemma med hästen. Är helt slut, fy fan vilken skitdag rent sagt.
Orkar inte skriva om det här men hästen är inte frisk.
Fanns inget vin hemma så jag tog en äcklig öl och trycker en massa chips istället för det behöver jag nu.
Blir inget mer körande för mig ikväll/natt, blir hästen ännu sämre får distriktarna komma ut.

:( Fy så jobbigt :heart

*stor kram*

Uj nästa vecka blir nog jobbig! Inte fått några timmar på jobbet (än) så kommer vara hemma själv hela dagarna. Och kvällarna. Det kommer bli jobbigt. Nog för att jag gillar att vara själv, men lite folk gillar jag nog ändå.
Min underbara kollega som hjälpte mig med läkarkontakt för ett tag sen ska ta med mig till gymmet (för tydligen har vi ett gym med fri tillgång dygnet runt på jobbet). Inte gymmat på flera år! Ska bli kul! Både motion och trevligt sällskap :)

Ska träffa exet/pojkvännen/vad han nu är imorgon och prata. Får väl se hur det känns då. Saknar honom men ändå inte.. Saknar någon att ligga med :angel: nää så illa är det inte! Men visst saknar jag sällskapet.

Är lite mör i kroppen efter gårdagen men det är bara skönt. Pratade med grannen ("störde" honom så han nästan missade att åka till stan och handla med frun :rofl:) som inte hade problem med att vi tar ner en björk nära hans tomt och att jag gärna får förhandla med kapitalisten i familjen (dvs yngsta dottern) om priset för några stenplattor de inte behöver :D Förra årets förhandling gick bra, jag betalade 10 kr/st för de plattorna :up:

Efter det travade vi över till äldre granne nr 1 och tog ner några träd hon ville bli av med (min man är suverän på att fälla träd, det ena stod väldigt knepigt till men det ramlade perfekt). Jag fick ta det som gick att använda till ved som betalning (vilket jag inte ville ha men hon ville inte ha veden) så det blev lite kånkande.

Jag hann med att räfsa lite igår också (går mycket bättre med lite intag av rödvin) samt plantera penséer :up:

Idag ska vi till äldre granne nr 2 för att ta ner lite grenar som hon ville få bort och fortsätta här på gården.

Uj nästa vecka blir nog jobbig! Inte fått några timmar på jobbet (än) så kommer vara hemma själv hela dagarna. Och kvällarna. Det kommer bli jobbigt. Nog för att jag gillar att vara själv, men lite folk gillar jag nog ändå.
Min underbara kollega som hjälpte mig med läkarkontakt för ett tag sen ska ta med mig till gymmet (för tydligen har vi ett gym med fri tillgång dygnet runt på jobbet). Inte gymmat på flera år! Ska bli kul! Både motion och trevligt sällskap :)

Ska träffa exet/pojkvännen/vad han nu är imorgon och prata. Får väl se hur det känns då. Saknar honom men ändå inte.. Saknar någon att ligga med :angel: nää så illa är det inte! Men visst saknar jag sällskapet.

Härligt med tillgång till gratis gym :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits