Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var väl för att domaren uttryckte det så
Ingen jag känner har fått dom samma dag så de måste tillhöra den udda som inte får samma dag då.
Och nu lät det som jag umgicks med en massa kriminella men riktigt så illa är det inte hahaha.
Rör sig inte riktigt om kriminalitet i de fallen
Enbart en rattfylla då men även där fick hen vänta på dom

Precis som @mandalaki skrivit så varierar tiden för meddelande av dom. Det kan t.ex. bero på hur stort målet är och hur dags rättegången avslutas. Jag har ingen statistik på hur vanligt det ena eller det andra är men på alla de rättegångar jag har varit på så är inte dom samma dag något som jag skulle finna konstigt.

Jag tänkte höra om någon är lite intresserad av att ta över min psoriasis? Och kanske lite ppp från händer och fötter? Jag kan även tänka mig och betala bara någon tar det :angel:.

@LadyCovergirl Klart du ska ha 1000 kg beröm, att starta diskmaskinen kan ju faktiskt innebära att man har varit extremt duktig före (någon gång kanske i samband med) och fyllt den med diverse prytlar som slipper stå på diskbänken och se tråkiga ut. :bump:
Laga mat? varm macka? enkelt, och ofta har man något hemma som funkar och ganska mättande.:o
Duscha? Ähh blaska med en våt handduk bara vet jag :p
Sätta igång tvättmaskin ne nej du ska inte slita ut diskmaskin och tvättmaskin samma dag, låt den snurra imorgon (eller nåt) :angel:

Ta istället och kasta dig i sängen så fort du kan med en bra bok eller något annat du tycker om och unna dig det med gott samvete, 2 dagars föreläsning kan förklara mycket om någon har åsikter ju :banana:

Jag tänkte höra om någon är lite intresserad av att ta över min psoriasis? Och kanske lite ppp från händer och fötter? Jag kan även tänka mig och betala bara någon tar det :angel:.

Ska vi köra byteshandel :D

Jag har nervsmärtor i händer och fötter, ont i ryggen, huvudvärk, en skvätt MS, fel i foten, ont i höften men det värsta av allt är faktist förkylningen som inte ger sig!

Är det något som lockar så kan vi säkert förhandla om bytet :p

Sitter med tårarna flödande, de tycks aldrig ta slut. Tiden börjar rinna ut för gammelhunden och en kompis som är veterinär sa precis att hon sjävklart kommer hem till oss när vi fattat beslut. Känner mig som en bödel och förstår inte hur jag ska klara mig utan henne, hon har stöttat mig genom så mycket (sjukdomar, pappas sjukdom och bortgång osv).
Nu ska vi bara bestämma när....en dag i taget tills vidare, husse kommer hem på torsdag kväll. I helgen ska vi göra sånt hon älskar att göra, tex åka ut till sommarstället. Bara vara och njuta av varandra :heart:heart:heart

Två dagars föreläsning med rättspsykiater är till ända och min hjärna är trött. Trevlig ridning på kvällen eftersom båda ponnyerna skötte sig finfint :up: Nu borde jag laga mat, sätta igång tvättmaskinen och duscha. Känns besvärligt. Vill istället ha tusen kilo beröm för att jag satt igång diskmaskinen :rofl:

Ett ton beröm kommer lastat!
Swosh...
Hjälp!
Duns
Aj!
Brak
Ehm...
:p

Sitter med tårarna flödande, de tycks aldrig ta slut. Tiden börjar rinna ut för gammelhunden och en kompis som är veterinär sa precis att hon sjävklart kommer hem till oss när vi fattat beslut. Känner mig som en bödel och förstår inte hur jag ska klara mig utan henne, hon har stöttat mig genom så mycket (sjukdomar, pappas sjukdom och bortgång osv).
Nu ska vi bara bestämma när....en dag i taget tills vidare, husse kommer hem på torsdag kväll. I helgen ska vi göra sånt hon älskar att göra, tex åka ut till sommarstället. Bara vara och njuta av varandra :heart:heart:heart
Skickar en stor kram! Det gör fruktansvärt ont i hjärtat när man vet att man snart måste ta farväl av sin vän :heart

:heart:heart:heart

Är ju snart där jag med så jag känner med dig.
Massa kramar

Tack för att du tyckte att det var vad fint :heart

Har du någon vän du kan prata med om dina känslor? Någon som förstår dig och som lyssnar på dig?

Jag undanhåller också saker från mamma och pappa, som tex att dom misstänker att min MS är progressiv nu dvs jag blir stadigt sämre. Berättar jag det för mamma bryter hon ihop och jag orkar inte göra henne orolig över mig för då mår hon dåligt. Berättar jag det för pappa så kommer han också oroa sig och så får jag höra, ojojoj hur ska det gå nu.

Jag hoppas att du orkar stå emot hetsätningen och kräkningarna :heart
Jag har världens bästa vänner. Jag är förvånansvärt öppen med dem. De hjälper mig stt få rätsida på saker och ting. Och de är alltid där.

Ibland får jag nöja mig med att lita på att de jag känner och älskar tycker att jag är stark och fantastisk. Jag högaktar ju deras åsikter, och jag älskar dem. De måste rimligen ha rätt. Och sedan litar jag på att hjärnan berättar för hjärtat såsmåningom och jag även känner det.

Ibland är det lite fake it 'ti you make it". Eller bara hämta andan och hinn i kapp dig själv. Det duger gott i krisläge.
Jag försöker att göra det. Men är så äckligt jävla svårt just nu. D förstörde så otroligt mycket.

Fake it 'til you make it är mitt ständiga mantra.

Det är så oändligt svårt och smärtsamt men det måste göras. Styrka :heart

@LadyCovergirl Klart du ska ha 1000 kg beröm, att starta diskmaskinen kan ju faktiskt innebära att man har varit extremt duktig före (någon gång kanske i samband med) och fyllt den med diverse prytlar som slipper stå på diskbänken och se tråkiga ut. :bump:
Laga mat? varm macka? enkelt, och ofta har man något hemma som funkar och ganska mättande.:o
Duscha? Ähh blaska med en våt handduk bara vet jag :p
Sätta igång tvättmaskin ne nej du ska inte slita ut diskmaskin och tvättmaskin samma dag, låt den snurra imorgon (eller nåt) :angel:

Ta istället och kasta dig i sängen så fort du kan med en bra bok eller något annat du tycker om och unna dig det med gott samvete, 2 dagars föreläsning kan förklara mycket om någon har åsikter ju :banana:

Jag har duschat (nödvändigt efter svettig ridning i värmen), fyllt tvättmaskinen och satt den på timer så den är klar att hänga upp imorgon bitti samt gjort kvällsmat och matlåda.
Nu ska jag dock sova :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka