Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter med tårarna flödande, de tycks aldrig ta slut. Tiden börjar rinna ut för gammelhunden och en kompis som är veterinär sa precis att hon sjävklart kommer hem till oss när vi fattat beslut. Känner mig som en bödel och förstår inte hur jag ska klara mig utan henne, hon har stöttat mig genom så mycket (sjukdomar, pappas sjukdom och bortgång osv).
Nu ska vi bara bestämma när....en dag i taget tills vidare, husse kommer hem på torsdag kväll. I helgen ska vi göra sånt hon älskar att göra, tex åka ut till sommarstället. Bara vara och njuta av varandra :heart:heart:heart

:heart :heart :heart

Äter frukost. Har ingen lust alls att gå till jobbet idag. Jag vill helst ligga kvar i sängen och lyssna på regnet.

Få ett utbrott på henne. Ok, det kanske inte blir någon bestående förändring men då vet hon iaf vad du tycker om situationen. Det är inte ok att bete sig så här. Vad säger din syster om det hela? Jag tycker mobbing (för det är vad det är) är vidrigt oavsett om det sker inom eller utom familjen. Mina morföräldrar var extremt noga med att vi barnbarn behandlades lika, speciellt när min näst yngsta kusin fick tvillingbröder. Hon skulle inte behöva känna sig undanskuffad (hennes farmor var inte lika noga med det :meh:).

*stor kram*

Det fungerar inte på min mamma... När jag får utbrott så har jag förstått fel, missuppfattat eller kommer ihåg fel för hon har då inget minne av att hon har gjort så. Och för att vara ärlig så kan hon vara för djävlig mot syrran också, men när syrran får utbrott så tar det åtminstone. Många gånger när det gäller saker som både jag och syrran reagerar på så får syrran ta utbrottet och jag backar upp henne, det är liksom effektivast så. Så jag har no hard feelings mot syrran, hon har backat upp mig många gånger. Ett slående exempel var när jag en jul frågade mamma om hon kunde vara barnvakt ett specifikt datum i juni. Mammas svar var att hon behövde planera sånt i god tid och hon kunde inte lovat att hon inte hade något trevligare för sig. Jag försökte frågan när hon kunde tänka sig att ha bestämt sig eftersom vi var tvungna att tacka ja eller nej och att vi i det läget inte hade så mycket mer alternativ än mamma som bor en timme bort, men i samma stad som evenemanget vi skulle bo, eller syrran som bor fyra timmar bort... Syrran stod bredvid och lyssnade på samtalet och när jag hade försökt länge nog att få ur ett mindre svajande svar, så fräste hon ifrån till mamma att kunde inte hon ställa upp så skulle syrran komma upp, och då kunde mamma helt plötsligt vara barnvakt för att syrran inte skulle behöva åka... :cautious:

Min mamma trampar gärna på den som har gjort fel eller misslyckats, och har ständigt slagit ner på detaljer, som en sån sak som betyg, jag hade många femmor och fyror i mitt betyg från åk 9, några treor och två tvåor, musik och idrott, min största hatobjekt, min musiklärare sa alltså åt mig att inte sjunga på klassens luciatåg för det lät bättre då... :crazy:
Så när jag slutar nian, är det mina bra betyg, bäst i klassen som hyllas? Nej istället handlar alla frågor om varför jag inte ha lyckats få åtminstone få treor istället för tvåor...

Jag hade gärna sluppit att drömma om när han tryckte kniven mot halsen på mig. Eller bara högg mig. Eller ströp mig så jag tappade medvetet. Eller slog mig med metallkvastskaftet. Eller låste in mig i resväskan.

Det fungerar inte på min mamma... När jag får utbrott så har jag förstått fel, missuppfattat eller kommer ihåg fel för hon har då inget minne av att hon har gjort så. Och för att vara ärlig så kan hon vara för djävlig mot syrran också, men när syrran får utbrott så tar det åtminstone. Många gånger när det gäller saker som både jag och syrran reagerar på så får syrran ta utbrottet och jag backar upp henne, det är liksom effektivast så. Så jag har no hard feelings mot syrran, hon har backat upp mig många gånger. Ett slående exempel var när jag en jul frågade mamma om hon kunde vara barnvakt ett specifikt datum i juni. Mammas svar var att hon behövde planera sånt i god tid och hon kunde inte lovat att hon inte hade något trevligare för sig. Jag försökte frågan när hon kunde tänka sig att ha bestämt sig eftersom vi var tvungna att tacka ja eller nej och att vi i det läget inte hade så mycket mer alternativ än mamma som bor en timme bort, men i samma stad som evenemanget vi skulle bo, eller syrran som bor fyra timmar bort... Syrran stod bredvid och lyssnade på samtalet och när jag hade försökt länge nog att få ur ett mindre svajande svar, så fräste hon ifrån till mamma att kunde inte hon ställa upp så skulle syrran komma upp, och då kunde mamma helt plötsligt vara barnvakt för att syrran inte skulle behöva åka... :cautious:

Min mamma trampar gärna på den som har gjort fel eller misslyckats, och har ständigt slagit ner på detaljer, som en sån sak som betyg, jag hade många femmor och fyror i mitt betyg från åk 9, några treor och två tvåor, musik och idrott, min största hatobjekt, min musiklärare sa alltså åt mig att inte sjunga på klassens luciatåg för det lät bättre då... :crazy:
Så när jag slutar nian, är det mina bra betyg, bäst i klassen som hyllas? Nej istället handlar alla frågor om varför jag inte ha lyckats få åtminstone få treor istället för tvåor...
Blod är inte alltid tjockare än vatten.
Jag hade gjort slut med en sådan släkting för länge sedan :crazy:
Tur att du har din syster iallafall!

Blod är inte alltid tjockare än vatten.
Jag hade gjort slut med en sådan släkting för länge sedan :crazy:
Tur att du har din syster iallafall!
Jag skulle inte ha samvete till att bryta, hon har verkligen inga fler än mig och syrran... Dessutom är jag lite rädd att det ligger demens i någon form på lut, jag tycker att jag ser varningstecken redan och jag har bett henne kolla upp det men jag vet inte om hon har gjort det. Hon har paranoida drag och jag tycker att det blir mer och mer som hon helt tappar, visserligen blir hon även äldre men det känns inte rätt i magen. Så jag håller mig till min bita ihop och rinna av teknik som fungerar på det stora hela, jag faller ner i såna här hål emellan åt när det blir för påtagligt hur det är. Där emellan så håller vi en trevlig jargong emellan oss och jag håller henne ute ifrån våra liv, istället för att bli besviken att hon inte kommer.

Jag hade gärna sluppit att drömma om när han tryckte kniven mot halsen på mig. Eller bara högg mig. Eller ströp mig så jag tappade medvetet. Eller slog mig med metallkvastskaftet. Eller låste in mig i resväskan.
Alltså det här är hemskt att höra! Fy vad du har varit med om!
Hur fasen kan man göra så mot en annan människa?

@Snurrfian - helt ärligt verkar det ju som att hon gjort valet själv, eftersom hon inte direkt välkomnar dig och ditt barn (kul för barnet... :crazy:) utan verkar tycka att det räcker med din syster och hennes barn.
Du har nog inget att förlora på att ifrågasätta det och tala om hur du känner. Tvärtom.

Var vaken halva natten och pratade med en tjej från gymmet om livet och vi insåg att vi faktiskt är väldigt, väldigt lika på så många plan att vi funderar på om vi påverkar varandra omedvetet :eek:

Men det känns skönt att ha någon att prata med, som förstår och som verkar vara i exakt samma situation.

Det hjälpte inte allas. Jag anlände och slutsatsen var att jag är på för dåligt humör för tårta :o:crazy:

När jag kom tillbaka hade en kollega kommit tillback från Etiopien, trevligt att se honom, mindre trevligt när det känns som att arsel kollegan håller på och på flit säger saker så att man vet hur mycket hen tycker om alla andra och inte mig typ. Nästa sekund kan hen lika gärna slå på offerkoftan :meh: För att inte tala om att halva avdelningen står inne i våran labbdel och babblar och stör personer som faktist vill jobba :yuck: (så fort man säger något högt själv behandlas man som en pariah, men clique gruppen får tydligen störa hur mycket de vill för de är ju värda mer. typ. Bästa är ju när ena kollegan berättade att hon brukade gå upp till en av clique personerna för att prata lite, men hen betedde sig alltid som att världens mest viktiga grej precis hade blivit störd. Så kollegan slutade. Då beklagar sig personen över att kollegan inte kommer och pratar och ignorera hen :confused: Man blir ju matt för mindre än detta småbarns beteende).

@Snurrfian vilken trist mamma.. Tur du och din syster kan hålla ihop iaf! Är enormt tacksam att komma från en familj där blod inte är tjockare än vatten utan alla är välkomna och inkluderas, även barn till ingifta föredetta. Makens pappa är mer som din mamma.. Vi har nästan ingen kontakt där. Enda anledningen att maken öht höll kontakten är hans sladdlillebror.
Bra att du har strategier att hantera henne. Så får du kräks över henne med jämna mellanrum!

@hemlig Det är alltid lika jobbigt när man kommer dit att det börjar bli dags att ta beslutet men innerst inne vet man ju att man inte har något val och att det är för djurets bästa, även om hjärtat skriker och magen knyter sig vid blotta tanken.
*stor kram* :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
453

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka