Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att det är normaliseringsprocessen som pratar nu. Eller iaf delvis. Det faller bara väldigt väl ihop med min oförmåga att inte låta bli att värdera mig själv i förhållande till vad jag presterar.

Alltså det är klart som fan att du känner som du gör efter det du gått igenom, det är ingen som klandrar dig för det och alla förstår nog varför dessa känslor kommer.

Man får må dåligt, man får bryta ihop, man får slå väggen, man får gråta/skrika/bli förbannad och tro på aset som gjorde detta mot dig.

Att inse att man är värd något, att man kan mår bra, att man inte är beronde av aset mera och att man kan gå vidare i livet och faktist bli lycklig senare tar olika lång tid och det FÅR det göra! Ha inga skuldkänslor mot någon för att du känner som du gör just nu och att dom säger att du är stark.

Du är stark som person som klarar av att skriva om det hela, att vittna mot honom, som går vidare med ditt liv. Men att vara stark innebär inte att man är någon Wonderwomen eller något sådant utan att det du gjort är starkt.

Nu får du slå mig om du vill men jag hoppas att du förstår hur jag menar att du är stark.

Dom som säger åt mig när är dålig att jag är stark och att jag fixar detta har jag lust att använda stekpannan på! Jag är inte stark på så sätt som dom menar utan jag är stark som envist kämpar på mot min förbannade MS.

Men som person är jag fan inte stark men det jag gör är starkt!

Det var väl för att domaren uttryckte det så
Ingen jag känner har fått dom samma dag så de måste tillhöra den udda som inte får samma dag då.
Och nu lät det som jag umgicks med en massa kriminella men riktigt så illa är det inte hahaha.
Rör sig inte riktigt om kriminalitet i de fallen
Enbart en rattfylla då men även där fick hen vänta på dom
Igen då: Ibland meddelas dom samma dag, ibland senare. Inget av det är udda.

@ainasoja tack för ditt långa fina inlägg. Rent ovjektivt vet jag allt det där. Jag vet att jag har ett värde, det var ju en sakerna han inte tålde att jag hävdade, jag vet att jag faktiskt är stark som lyckades lura honom till att tro att jag var så nedbruten att jag inte skulle gå, jag vet att det jag gör är starkt. Men jag KÄNNER det inte. Jag går runt som i en jävla dimma. Mitt förnuft och min känsla är i sådan obalans att jag är rädd för mig själv. Jag vet inte hur länge mitt förnuft klarar av att hålla emot självskadetankarna. Hur länge jag rent fysiskt orkar stå emot hetsätningen med tillhörande kräkningar. Och jag kan inte tala om det för mamma och pappa. Eftersom jag idiotiskt nog vill skydda dem...

Riktigt glad att jag kom på att kolla vädret innan jag tog slutligt beslut att gå och handla, det spöregnar ute.
Blir antagligen affären imorgon när jag ändå nästan ska förbi och som väderleksrapporten ser ut kan det kanske med tur vara uppehåll eller rejält mindre droppar uppifrån än nu.

@ainasoja tack för ditt långa fina inlägg. Rent ovjektivt vet jag allt det där. Jag vet att jag har ett värde, det var ju en sakerna han inte tålde att jag hävdade, jag vet att jag faktiskt är stark som lyckades lura honom till att tro att jag var så nedbruten att jag inte skulle gå, jag vet att det jag gör är starkt. Men jag KÄNNER det inte. Jag går runt som i en jävla dimma. Mitt förnuft och min känsla är i sådan obalans att jag är rädd för mig själv. Jag vet inte hur länge mitt förnuft klarar av att hålla emot självskadetankarna. Hur länge jag rent fysiskt orkar stå emot hetsätningen med tillhörande kräkningar. Och jag kan inte tala om det för mamma och pappa. Eftersom jag idiotiskt nog vill skydda dem...
Det är det du har din samtalskontakt till älskad vän
Och ring mig om det blir för skit så kan vi prata oavsett om det är mitt i natten

Tack för att du tyckte att det var vad fint :heart

Har du någon vän du kan prata med om dina känslor? Någon som förstår dig och som lyssnar på dig?

Jag undanhåller också saker från mamma och pappa, som tex att dom misstänker att min MS är progressiv nu dvs jag blir stadigt sämre. Berättar jag det för mamma bryter hon ihop och jag orkar inte göra henne orolig över mig för då mår hon dåligt. Berättar jag det för pappa så kommer han också oroa sig och så får jag höra, ojojoj hur ska det gå nu.

Jag hoppas att du orkar stå emot hetsätningen och kräkningarna :heart

Men jag KÄNNER det inte.

Ibland får jag nöja mig med att lita på att de jag känner och älskar tycker att jag är stark och fantastisk. Jag högaktar ju deras åsikter, och jag älskar dem. De måste rimligen ha rätt. Och sedan litar jag på att hjärnan berättar för hjärtat såsmåningom och jag även känner det.

Ibland är det lite fake it 'ti you make it". Eller bara hämta andan och hinn i kapp dig själv. Det duger gott i krisläge.

Hann springa in på sushihaket innan de stängde. Sitter nu i soffan och käkar. Slurp :d

12965277_1359912810701076_276906714_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
454

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka