Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Befinner mig just nu på blodcentralen. Har hunnit med hästen efter jobbet också. Så otroligt nöjd med dagens ridpass. Börjar få ordning på en del bekymmer vi haft med galoppen. Dels att han fattar fel i höger varv och dels att han brutit efter bara några steg. Om jag bara ser till att få ordning på min egen position så går det finfint. Såklart.

Håller på att avlida av uttråkning :meh: Det enda jag kan tänka på är även sushi. Kaoz. Måste gå till sushihaket innan jag avlider :nailbiting:

Jag måste bara fråga, lagar du aldrig mat :D

Nej det sker max en gång per år under min årliga "halv åtta hos mig" typ :rofl:
Detta år köpte jag iofs god italiensk hämtmat och drogade mina gäster med enormt mycket vin. Samtidigt som jag låtsades att jag lagat maten :angel:
Folk snackar fortfarande om hur kompetent jag är på matlagning och tjatar om receptet. Jag bara: "du vet, det blir svårt, jag kör på känsla"

Kaoz :rofl:

Jag skummade bara igenom lite snabbt, kan självklart ha missat något.
Jo, alla de länderna (Nord- och Sydkorea) räknas till Asien, men i Sverige utgår vi från typ Nordeuropa när det gäller nyheter.

Program på TV är ju mestadels på engelska, fastän många läser tyska/spanska/franska i skolan.

Jag tycker det är en intressant diskussion att ha, så mitt inlägg var inget mer än en kommentar :up:

OBS: Ej sakkunnig inom journalistik/politik/media/ så det är bara personliga reflektioner :angel:
Jag gick in på dn.se nu och kollade avdelningen Världen. Artiklarna tog upp i tur och ordning Island, Kenya, Sydkorea, Italien, EU, Azerbajdzjan, Thailand, Syrien, Danmark ...

Jag är inte lämplig att jobba med sånt. Har lite svårt för människor (även mig själv ;) ) överlag och tycker om att vara ifred. Jag har varit anställd på Trafikverket i drygt 10 år :)
Har jag blandat ihop dig med någon annan nu tro, eller är jag bara trött och inte tänker. Igår lyckades jag blanda ihop krokus och tussilago så.... :angel::o

Jag fattade det som att domen skulle meddelas idag.
Det var väl för att domaren uttryckte det så
Ingen jag känner har fått dom samma dag så de måste tillhöra den udda som inte får samma dag då.
Och nu lät det som jag umgicks med en massa kriminella men riktigt så illa är det inte hahaha.
Rör sig inte riktigt om kriminalitet i de fallen
Enbart en rattfylla då men även där fick hen vänta på dom

Idag är hjärnan totalsplittrad och det där med att trafikleda tåg går sådär. Fixade till en rejäl försening på två tåg för ett par timmar sen som äntligen börjar fixa till sig. Nu är det snart dags för tågmöte igen och jag måste på något sätt samla ihop hjärnan. Silvertejp?

Jag har alltså rätt i att det är Trafikverkets fel att tågen alltid är sena, deras personal ställer till det och sedan meddelar tågbolaget att det är signalfel :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka