Vad i hela friden gör vi? Del XX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inget om Asien?
Räknas inte typ Kina/Thailand/Korea till Asien? (jag fattar att jag eventuellt idiotförklarar mig själv här för att jag är brutalt oallmänbildad vad gäller världsdelar o.s.v så jag gissar att jag kommer lära mig det nu, troligtvis en gång för alla)
Och sen såklart om en tänker efter har du ju säkert rätt, men det var som sagt något som slog mig.

Jag skummade bara igenom lite snabbt, kan självklart ha missat något.
Jo, alla de länderna (Nord- och Sydkorea) räknas till Asien, men i Sverige utgår vi från typ Nordeuropa när det gäller nyheter.

Program på TV är ju mestadels på engelska, fastän många läser tyska/spanska/franska i skolan.

Jag tycker det är en intressant diskussion att ha, så mitt inlägg var inget mer än en kommentar :up:

OBS: Ej sakkunnig inom journalistik/politik/media/ så det är bara personliga reflektioner :angel:

Ramlade ner i bitterhetshålet över min mamma en sväng... När jag fick mina barn så var det på nåder jag fick ta upp en barnstol till sommarstugan och det var ett ständigt tjat om hur i vägen den var, och i hennes lägenhet fanns det inte en möjlighet att det skulle kunna få plats. Nu har syster fått barn och min kära mor har köpt barnstol och spjälsäng så att de har när de kommer på besök, både till sommarstugan och lägenheten... När jag dessutom påpekade att vi hade en spjälsäng som de kunde ha i sommarstugan så dög den inte, den har ju mina barn haft i flera år... :meh: Mycket bättre att köpa en ny... Dessutom fick jag SMS om att jag måste gratta min systerdotter för hon fyller fem månader, min kära mor som inte kan hålla rätt på vilka datum mina barn fyller och orkar inte ta sig tiden att stanna till hos oss när hon passera, nej hon åker hellre och sätter sig på McDonalds... Droppen blev när hon sen skickade ett sms om att jag måste komma ihåg att skicka in ansökningar till högskolan, jag kunde ju alltid försöka komplettera senare... Om hon överhuvudtaget hade brytt sig så handlar det snarare om att jag vill kunna tillgodoräkna mig det jag redan har läst... :(
Blä och usch vad jag känner mig bitter, men det kanske blir bättre när jag fått ur mig en del...

Ramlade ner i bitterhetshålet över min mamma en sväng... När jag fick mina barn så var det på nåder jag fick ta upp en barnstol till sommarstugan och det var ett ständigt tjat om hur i vägen den var, och i hennes lägenhet fanns det inte en möjlighet att det skulle kunna få plats. Nu har syster fått barn och min kära mor har köpt barnstol och spjälsäng så att de har när de kommer på besök, både till sommarstugan och lägenheten... När jag dessutom påpekade att vi hade en spjälsäng som de kunde ha i sommarstugan så dög den inte, den har ju mina barn haft i flera år... :meh: Mycket bättre att köpa en ny... Dessutom fick jag SMS om att jag måste gratta min systerdotter för hon fyller fem månader, min kära mor som inte kan hålla rätt på vilka datum mina barn fyller och orkar inte ta sig tiden att stanna till hos oss när hon passera, nej hon åker hellre och sätter sig på McDonalds... Droppen blev när hon sen skickade ett sms om att jag måste komma ihåg att skicka in ansökningar till högskolan, jag kunde ju alltid försöka komplettera senare... Om hon överhuvudtaget hade brytt sig så handlar det snarare om att jag vill kunna tillgodoräkna mig det jag redan har läst... :(
Blä och usch vad jag känner mig bitter, men det kanske blir bättre när jag fått ur mig en del...

Usch vad surt! Kram :heart

Sa sitter vi har mitt i oknen och ar lite osakra pa vad klockan ar. Mycket latt att bli efter att man kort igenom Arizona. Arizona har Mountain Time Zone ... MEN de observerar inte "Daylight Savings Time" (sommartid alltsa) sa egentligen ar de pa Central Time Zone fran forsta helgen i Mars. Nu domineras norra Arizona av Indian reservat, de storsta ar Navajo som HAR daylight savings time. :confused: Daremot har Hopi reservaten (som i vissa fall ligger mitt i Navajo reservatet) Daylight Savings Time.
Det finns 5 skyltar "Welcome to Arizona" efter motorvagen, nar man kommer tillbaka efter varje storre Navajo reservat, men inga eller mycket sma skyltar nar man kor in i reservaten. Allt for att forvirra turisterna tror jag.:banghead:

Sa inte nog med att man inte vet vad klockan ar, vi har inte heller handlat da affarer inte har oppnat annu ... alternativt redan stangt nar man forsoker. :rage: Hoppas att vi kommer fram till Carson City i dag.:p

Åååååh, just nu kokar jag!! :rage: :rage: :rage:
Fick precis reda på att en dum kollega på jobbet sprider rykten om mig. Det handlade om att jag sugit av en annan fd kollega och att folk har sett mig haft sex med denne, men det stämmer för fan inte för fem öre.
Va fan kan man göra? Jag är upprörd. :arghh: :arghh: :arghh:

Man kan nog även polisanmäla det där för förtal?

Man får vara bitter över sånt :heart

Nä en kopp kaffe kanske piggnar upp tanten som sitter och nickar vid köksbordet.

Har knåpat ihop ett sk Ytterligare förtydligande om en anmälning jag gjort och den människan jag anmlät överklagar besluten hela tiden, har hållt på med detta sedan oktober 2015 och nu är jag uppriktigt less på hela baletten och undrar hur länge han orkar/får hålla på och överklaga skiten.

Jag älskar byråkrati :banghead:

Domar kommer aldrig samma dag. Normal väntetid är en vecka ibland mer .
Fast de sa att de skulle meddela dom... därför blev jag fett irriterad. Jag vet mycket väl hur den normala rättegångsordningen är från slutplädering till fallande dom. Tom åklagaren vart förvånad över att dom inte meddelades iom vad domaren sade...

Nu sitter jag här i en stökig lillstuga i stallet. De har inte hunnit flytta ut än så jag bor mitt i flytt och renovering.
Men jag är glad. Jag tror det kan bli bra när det är klart. Det känns som om det är så här jag vill leva. Som hyresgäst på en gård. Har gjort det förr och var så lycklig då.

Ja, då sitter jag här. Utan tv, med dålig täckning på mobilnätet och inget Internet i huset. Men jag mår bra. Jag är lugn. Allting kommer lösa sig på ett eller annat vis.

Nu ska jag kolla till djuren och sen tänker jag ta en kopp te och börja boa in mig.

Nu sitter jag här i en stökig lillstuga i stallet. De har inte hunnit flytta ut än så jag bor mitt i flytt och renovering.
Men jag är glad. Jag tror det kan bli bra när det är klart. Det känns som om det är så här jag vill leva. Som hyresgäst på en gård. Har gjort det förr och var så lycklig då.

Ja, då sitter jag här. Utan tv, med dålig täckning på mobilnätet och inget Internet i huset. Men jag mår bra. Jag är lugn. Allting kommer lösa sig på ett eller annat vis.

Nu ska jag kolla till djuren och sen tänker jag ta en kopp te och börja boa in mig.
Du låter väldigt lättare :heart :)

Sitter på jobbet och väntar på larmet...
Hungrig som en varg! Känns som inte finns nån botten i mig längre :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Världsettan sitter säkert på tronen, men i övrigt bjuder när den nya världsrankningen i fälttävlan på en hel del förändringar. Frida...
Svar
0
· Visningar
86
Senast: Gunnar
·
  • Omröstning Omröstning
Mat När ni köper melon, köper ni då en hel eller en delad? Jag väljer alltid delad om jag köper vattenmelon eftersom att jag vill se och...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 864
Senast: Sonic76
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
458

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka