Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft glasögon sen jag var tio. Skaffade linser för 6 år sen. Har dock glasögon i reserv, har dom just nu pga ett rött öga (precis i linskanten så gissar att de skavde trots att det inte kändes).

Idag var jag på träning med hunden på förmiddagen. Sen sov jag i soffan en stund innan mamma och jag tog tåget hem till henne. Imorgon är det jobbdags.

Förresten. Jag vill passa på att tacka bästa tråden för all pepp jag fått. Gjorde årets sista invägning igår och har gått ner 18.8 kg sedan den 24:e juni. :up:

Jag fortsätter nedåt. Målet är 31 kilo.
Gissar på 31 kg ner totalt och inte 31 kg som målvikt.

Ja jag har haft glasögon sen första klass.
Kan inte operera för det kommer aldrig bli så bra att det är nån idé.
Linser går inte heller pga min skelning
Så jag får stå ut med glasögon.
Lättare nu när man kan fota och se hur man ser ut innan istället för att få en chock när man fick de nya och kunde se hur man såg ut :D
Ja, digitalkameran är ju en fantastisk uppfinning. Förr blev det alltid lite av ett lotteri med nya glasögon. Skulle det se bra ut eller inte? Nu kan man ju lätt ta en hel serie med selfies med ett gäng olika bågar och sen ta på sig ögonen och granska ifall någon duger.

Hemma efter middag med föräldrarna, är helt sjukt trött så har bäddat ner mig i sängen redan :eek: Funderar på att börja se julkalendern på play, missade årets helt och hållet :(

Hoppas tröttheten är efter gårdagen och inte att jag håller på att bli sjuk bara!

Jag kan inte ha glasögon,får huvudvärk,ont bakom öronen och på näsryggen,fast jag har ett par i reserv om någon skulle hända med linserna eller om jag får tex ögoninflamation.
Kollad upp op ör ett par år sen,men det gick inte pga bucklig hornhinna och något mer som jag glömt.
Nu som äldre har jag hamnat i en prekär sits,jag har linser för att se vad som häder långt bort (bra när man kör bil) utan dom ser jag inte mindre saker än elefanter OM dom rör på sig :D ,problemet nu är att jag kan inte läsa med linser och skulle behöva glasögon för det :mad: men än så länge är jag fåfäng nog att vägra + att det känns som kaka på kaka.

Haft ett fint nyår i lugn och ro på landet med middag på täljsten, massa snacks, rysk (:p) skumpa, beer pong, sällskapsspel och skräckfilmer. Vid tolvslaget kunde vi se hur det smällde för fullt över Stockholm, vackert men så onödigt. Blev inte mycket sömn så tog en välbehövlig tupplur nu på eftermiddagen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 297
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ringkota, operation!?