Vad i hela friden gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min bil ska dubbdäckas imorgon,för nu ska det bli kallt och här hotar dom med snö på fredag och ev på onsdag,så det är nog dags.
Den står i garage när det snöar för jag avskyr att behöva gräva fram den och då står den inte ivägen för snöröjningen heller.

Du påminde mig precis om att jag behöver skaffa ett sådant...! Speciellt bra om man är så kort - och bilen så hög - att man inte ens når hela vägen till mitten.... ;)
Jag får klättra upp på ett framdäck för att nå ända till mitten av framrutan.

Och det där jäkla överdraget ligger oanvänt inne i bilen :banghead: . Men på Toyotan använde jag ett sådant, fast då körde jag mer regelbundet. Nu kan det gå dagar utan att jag kör något.

Jag vill ha glasögon :( Ser dock på tok för bra.

Nej nej. Var du glad för din goda syn. Själv ser jag bara lite dåligt men det är störande nog. Jag passar inte i glasögon och vågar därför inte använda dom offentligt. Har dom när jag kollar på tv bara. Men köpte ett par nya bågar som jag får hämta nästa vecka hoppas jag och dessa hoppas jag att jag vågar visa mig ute i.

Nej nej. Var du glad för din goda syn. Själv ser jag bara lite dåligt men det är störande nog. Jag passar inte i glasögon och vågar därför inte använda dom offentligt. Har dom när jag kollar på tv bara. Men köpte ett par nya bågar som jag får hämta nästa vecka hoppas jag och dessa hoppas jag att jag vågar visa mig ute i.

Instämmer, jag har haft glasögon sedan mellanstadiet och skulle gärna slippa dem.

Instämmer, jag har haft glasögon sedan mellanstadiet och skulle gärna slippa dem.
Jag instämmer definitivt också. Jag har haft glasögon sedan dagisåldern. Det blir imma på dem på vintern. De dammar igen i stallet. De blir rent allmänt skitiga ibland. Ibland är de i vägen. Och när jag blev knockad av en häst för något år sedan trycktes näsan in lite extra av brillorna. Jag hade en grop på vardera sidan om näsroten efter olyckan. Näsblod hade jag i tre dagar. Nä, fy för glasögon. Tyvärr kan jag inte ha linser heller. Jag var på linsutprovning några månader före olyckan men inget passade på mig. Mitt synfel är för gravt.

• Gilla
Reactions: MM
Funderar på att leta rätt på ryssen jag gick till, för några år sedan. Han är sjukgymnast. Hjälpte mig när jag hade spänningsyrsel (och sedan depression och ångest så jag blev inlagd). Fick massage och avslappning av honom. En trevlig karl var det iaf, kommer ihåg att han hade bara en sko på fötterna. Har hittat hans hemsida på nätet. Kanske ska ringa dit igen snart.
Ska även leta rätt på kinesen jag gick hos för några år sedan. Fick akupunktur av honom, för magen, knät och psykisk.

Syrummet färdigstädat. :up: Dock har jag inte hittat riktigt alla pyttesmå bitar nanoblock som katterna spridit ut över golvet där inne. :mad:

jag har också haft glasögon sen typ alltid, opererade ögonen för ett par år sedan så nu slipper jag det. Så jävla skönt! Dom immade igen, blev skitiga jämt, var ett elände när man skulle rida för dom halkade ner heeela tiden! Så har man "åldern" inne och stabil nedsättning är det helt klart värt pengarna att operera. Dom rekommenderar att man gör det innan 35 dock för att man ska "tjäna" på det gentemot att köpa glasögon/linser om jag inte minns helt tokigt.

Ja jag har haft glasögon sen första klass.
Kan inte operera för det kommer aldrig bli så bra att det är nån idé.
Linser går inte heller pga min skelning
Så jag får stå ut med glasögon.
Lättare nu när man kan fota och se hur man ser ut innan istället för att få en chock när man fick de nya och kunde se hur man såg ut :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har ett finnhäststo på 18 år, som i hela sitt liv bott här, hon har i princip varit min sedan hon var föl. Nu är det så att hon...
Svar
10
· Visningar
2 174
Senast: exotic
·
Relationer Mina tankar och känslor är ett enda stort kaos och jag fungerar inte normalt i dagsläget. Jag behöver input, råd och pepp ifrån er kära...
2
Svar
32
· Visningar
9 296
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar