Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 571
Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var jag så lat att jag inte orkade köra barnet till dagis, jag har så mycket att göra att det är otroligt opraktiskt att ha barnet hemma men nu slipper jag köra typ 1 mil tor

@tornblomma

Antiskit tabletter
Åksjuke tabletter ( otroligt bra mot baksmälle illamående och även bra vid ev magbesvär med illamående )
Myggmedel
Allergitabletter ( bra mot kliande insektsbett )
Febernedsättande
Hand desinfektion ( finns små behändiga eller som våtservetter )
Öronproppar till resan så man inte behöver lyssna på otröstliga barn

Sedan kommer jag inte på så mycket mer.

Jag vill också gå på buke-fest! Jag tycker att det var mycket respektlöst att lägga den på en vardag så jag inte kunde vara med sist! ;)

Jag är på bra humör. Är glad över att äntligen ha fått tillbaka min bil efter att ha haft min pappas stora otympliga pick-up i ett par veckor. Haha, ärligt talat blev jag genuint glad över att få köra min egen bil som vid jämförelse känns som en gokart och dessutom kan jag koppla in mobilen och lyssna på Spotify :p :D
Dessutom har jag fått en ny kollega (nygammal, då vi jobbat i samma organisation men inte som "par" innan, samt att hon varit föräldraledig och kom tillbaka i förrgår), och det känns som en bra matchning :)

Tänkte att gud vad skönt med en ledig fredag, tenta igår och nästa kurs börjar på måndag men böckerna har inte kommit än så jag kan liksom inte ens börja tjuvplugga... Men så skulle dottern upp före 06, väckte henne och kröp tillbaka i sängen och halvslummra en halvtimme till, fick upp sonen, och iväg med båda barnen till sina bussar. Då kommer sms från dottern, hon hade glömt grejer hemma som hon bara måste ha till idag för att bli godkänd... :banghead: Så det var bara att sätta sig i bilen och åka, jag borde ha läst tråden för då kunde @ainasoja bjudit mig på frukost men jag vet ju att hon brukar vilja sova på fm så jag ville inte störa. :heart Brynolfbagare fick ge mig frukost istället, sen satt jag och väntade på att Ö&B skulle öppna så jag kunde handla läsk till skytteföreningen, tävlingar om 14 dagar så förråden behövs fyllas upp... Hemma igen men med en dundrande huvudvärk så jag tror att det får bli alvedon och sängen en stund... Sen ska jag hämta sonen halv tre och tillbaka till västerås för klippning och hämta upp dottern, hon ska också klippa sig, sen full fart åt andra hållet för skytteträning ikväll... Jag vet inte riktigt var min lediga fredag tog vägen? :confused:

Första fällan står kvar förutom att osten är borta igen :devil: I den andra fällan har en mus gått sitt öde till mötes :(
Borde ju känna nån glädje över "jaktlyckan" men i stället känns det bara hemskt :crazy:
Visst är det jobbigt! Man vill ju bli av med dem men att döda dem för ingenting känns inte heller bra. Jag är köttätare så har inga problem så men med råttorna blir det ju bara för min bekvämlighet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 43 44 45
Svar
891
· Visningar
34 465
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka