Vad i hela friden gör vi Del XIV

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Angua
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 65 571
Status
Stängd för vidare inlägg.
Trött men svårt att sova pga värken.
Blir ju värre av allt packande med.
Kommer nog bli en väldigt lugn vecka efter nästa vecka med mycket ont haha

Packande? ska du flytta? hittat något nytt?
Jag har inte hängt med men förstått att du vill/behöver byta bostad.
japp flyttar den 13 till en lägenhet mellan Falköping och Ulricehamn. Har ju förlorat boendet för dottern så behövde miljöombyte pch en socialtjänst som inte är jävig :)
Kommer att bli bra eftersom jag har vänner i närheten och kommer att bo i ett litet lägenhetshus med möjlighet att hägna in för hunden och så

Jag är inte alls med på banan men förstår ungefär, tror jag.
Hoppas hur som det blir bra med nya boendet och allt annat.
/hallonsaft känner sig ganska korkad nu efter en ganska lång Bukepaus :o

Jag är inte alls med på banan men förstår ungefär, tror jag.
Hoppas hur som det blir bra med nya boendet och allt annat.
/hallonsaft känner sig ganska korkad nu efter en ganska lång Bukepaus :o
Haha har inte skrivit allt på buke heller, men älskar ju huset och grannarna, men betala 8000 i månaden för boende när man är sjukskriven är inte optimalt. Så nu får jag lägre hyra, mindre kostnader och kan ägna mig åt mig själv lite mer haha :) Kan sitta och dricka kaffe med utsikt över Ätran :)

Låter ju inte så tokigt alls, dessutom slippa elda på vintern. ;)
Lägenhet vs hus allt har sina plus & minus.
verkar som du kommer kunna njuta bra av morgonkaffet, härligt :up:

Låter ju inte så tokigt alls, dessutom slippa elda på vintern. ;)
Lägenhet vs hus allt har sina plus & minus.
verkar som du kommer kunna njuta bra av morgonkaffet, härligt :up:
ja jag gillar ju att elda för mysvärme, men när man blir tvungen att elda för att hålla värmen och ha elementen på fullt då tappar man sugen.
Ska köpa en fejkkamin att mysa med istället haha

ja jag gillar ju att elda för mysvärme, men när man blir tvungen att elda för att hålla värmen och ha elementen på fullt då tappar man sugen.
Ska köpa en fejkkamin att mysa med istället haha

Ja då är det inte kul bara onödigt jobb och dyrt :mad:
Fejkkamin låter som en trevlig tanke där fick du mig att klura på något.

Intressant när jag ska registrera uppgifter på ett ställe finns kunden redan?
Men när jag begär lösenord till mail finns inte mailadressen anmäld på sidan.
Så undras jag vem som använder mina personuppgifter, får nog ringa lite imorgon och forska tror jag allt.

Vi har "landat" i Napa. Jag trivs sa fantastiskt bra har. Har har jag manga vanner och hundarna har sina egna vanner ocksa.:p Maken har ocksa vissa golf kompisar sa vi trivs alla. I dag var jag och hundarna ute med min kompis Lisa och hennes hundar pa en track over Californiens kullar ... numera grona da det har regnat har sedan sist. Vadret ar helt perfect. Ungefar 18 - 20*C och sol. Helt underbart, precis lagom sa man orkar vara ute och jobba, men inte sa man varken fryser eller svettas. Perfect helt enkelt.

Sedan valde Maken och jag att utratta en del arenden och kopte burritos pa den lokala Mexi shopen pa vagen hem. De var himmelskt goda till mitt Napa Valley vin.:d

Jag alskar verkligen var lilla lokala shop.

Citrusen kan inte garna bli mer lokal nar man fyller korgen med frukt fran grannens odling och frukten har vidhangande lov.:p
IMG_0250_zpsuk451iut.jpg

Och det ar bast att man lar sig atminstone att lasa lite Spanska har ...
IMG_0251_zpsg1rxzqo3.jpg

Det blir ratt manga chili peppers nar man saljer dem per pound (ungefar halv kilo) de vager ingenting i sin uttorkade status.
IMG_0253_zpsvcyhjnlu.jpg

God jaktlycka! Jag har gett upp. Eller kanske en time ut ...

Första fällan står kvar förutom att osten är borta igen :devil: I den andra fällan har en mus gått sitt öde till mötes :(
Borde ju känna nån glädje över "jaktlyckan" men i stället känns det bara hemskt :crazy:

Bukefest kanske då? Hoppas du kommer på ngt kul till din dag!
Förra året var ju bukefesten hos @athena_arabians dagen innan min födelsedag, det var perfekt! Så även om festen blir senare i år så räknar jag med att stå för tårtan ;)

Joho! Jag kan gå på fest! När? Fast då får du nattgäst på köpet :angel:
:heart:heart:heart
Nattgäst är inga problem! Det är andra helgen i juli, mitt i sommaren :)

Förresten så blev min dag inte jättemycket bättre igår. Jag hade fått brev från FK men besked om att jag kommer behöva betala tillbaka nästan 5000:- av det bostadsbidrag de betalat ut under året. Det är en dryg tredjedel av vad jag fått. Jag kommer aldrig någonsin söka något bidrag igen!! :down::down::down:

Och halvvägs till jobbet imorse insåg jag att jag glömt den nyinköpta mjölken hemma :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead: Hade en slatt kvar här så jag fick en kopp när jag kom och kan få en till sen, men sen får jag vara utan kaffe eller åka och handla IGEN :meh:

Om jag inte jobbar så kommer jag gärna :)

Kan du inte göra födelsedagen till nåt som bara du vill? Kanske unna dig någonting extra som du velat göra eller så?
Det enda jag skulle vilja är att fira med goda vänner, men de vänner jag vill ha nära mig är de som jag känner online och alla är utspridda i landet så det är bökigt. Hemma träffar jag ju bara familjen, har knappt något socialt liv utöver dem.

:heart:heart:heart
Nattgäst är inga problem! Det är andra helgen i juli, mitt i sommaren :)

Vad faen då brukar jag vara Tornedalen ju eller på Power Meet! Men vi kanske kan fira det innan och fira det dubbelt? Jag fyller år den 18:e :p eller så kommer du hit och festar på Power Meet :angel:

Bor typ 20 meter från cruising stråket så man slipper kissa i buskarna när man festar med mig :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Mina glasögon har gått sönder så nu finns det inte mycket att be för. Jag måste köpa nya. Men hur i hela friden ska jag kunna jämföra...
Svar
4
· Visningar
250
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va... 2
Svar
32
· Visningar
1 833
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 43 44 45
Svar
891
· Visningar
34 496
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 310
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka