Vad i hela friden gör vi?! Del LX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag "dammade av" min bra kamera häromdagen och blev riktigt sugen pa att fota ordentligt igen ... i gar la den av mitt i och allt den gor ar att blinka "err" :cautious:
Jag har ONT ... min RA ar mycket besvarlig pa mornarna speciellt och jag ar SUR :rage:

Pa plus sidan ... jag hittade just igen en kamera repair shop inte sa langt fran docktorn jag ska till i dag. Hundarna sag ut som om de var temporart dova igar nar det skots raketer och smallare overallt ... Ingen av dem ens ryckte till av overaskning en enda gang. :love: Och vi har haft en fantastiskt trevlig 4th of July firande hela helgen, Mondag OCH Tisdag.:cool:

Happy Independence Day onskar Camilla.:)
D7K_2092_zpsxdvcknda.jpg

Suck 4th of July verkar ha gjort alla amerikaner oanträffbara på sina jobb.

Strax dags att traska till grannen och hämta husnycklarna, jag ska vara djur och husvakt när dom är på semester och då blir det som vanligt, mata, städa kaninburar, släppa in och ut katter och se till så blommorna överlever så nu får deras sura arab passa sig för nu är det tvångshångel på gång. :devil: Att vi är lika goda kålsupare behöver jag väl inte nämna, förra året höll han på att putta ner mig i vattenkaret två gånger, :o den jäkeln smyger bakifrån när jag gör rent det, sätter pannan i baken på mig och trycker till, hoppar baklänges, tvärvänder och väntar på att jag ska börja jaga honom. :laugh:

Hundarna sag ut som om de var temporart dova igar nar det skots raketer och smallare overallt ... Ingen av dem ens ryckte till av overaskning en enda gang. :love:
Vad härligt det är med trygga djur, ingen av mina hästar har ens tenderat att tänka "flykt" när det skjutits raketer eller smällt, helst hade dom velat stå mitt i uppståndelsen istället.

Men vad sjutton. Kollade på PRV om hur lång handläggningstiden är. Dom har börjat på ansökningar inskickade v 17 nu :banghead: Jag hoppas innerligt att jag inte behöver vänta i all evighet! Jag vill ju börja använda "mitt" design-namn NUUU :arghh:

Har precis ätit upp en godis jag fick med mig från 4th of july-firandet som arrades på mitt jobb. Varför fick jag bara en?! Sjukt gott ju... Importerat från moderlandet så klart :cautious: Typ som en polkagris-pinne med en söt smak istället för mint och lite sur underton. Omnomnom!!

Däckat i soffan efter lång men bra dag. Utsläpp, kontorsjobb, hästjobb och sen lite stallhäng i solen.
Duschade av mig grus, svett och pollen och bör nu laga mat. Såååå inte sugen på det idag!
Ikväll hoppas jag kunna sova tidigt!

Nyss hemkommen från stallet, dör lite av värmen osv. Det har varit svalt hela dagen, lagom tills jag skulle rida, då vände såklart vädret.

Sitter och dricker te. Krångel på jobbet hela dagen, och krånglet lär fortsätta imorgon.
Orkar inte med det, vill ha semester. Men icke, jobb en månad till innan två härliga veckor i hängmattan. Eller var de nu kommer spenderas. Jag tänker inte planera någonting!

Min sambo matade precis min katt med jordnötter och Pringleschips. :banghead:

Skitdag ärligt. Huvudvärk från helvete som inte ger sig trots värktabletter, ättiksur katt (blötmat är blech hälsar Nikita) nästan två timmars långt 'samtal' med moster som bara blir mer och mer galen - iofs behöver jag inte säga mycket. En timmes väntetid på VC för att konstatera att Nikitas nafsande igår som råkade gå genom huden vilket det aldrig gjort tidigare inte är något att orda om + glömde hälften av vad jag skulle handla idag. Dessutom snålmånad. Urrk. :meh:

Just det, som grädde på moset gör min glaskroppsavlossning mig galen just nu. Svarta prickar, fläckar och streck som rör sig oavbrutet. Stänger jag det ögat orkar det andra inte. Därav huvudvärken gissar jag.

Är trött att bråka med sjukvården. Går så fruktansvärt mycket prestige i det hela. Bara för att en plastikkirurg kan göra ett bättre jobb med min näsa än en öron-näsa-hals läkare. Suuuuuuuck. Jag vill ju bara kunna andas genom min näsa och få det gjort på bästa möjliga sätt och inte "Ja det kanske blir liiite bättre" :arghh: :arghh:

Men fick en tid till öron-näsa-hals imorgon. Det brukar vara flera veckors väntetid annars, ännu längre på sommaren. Men de börjar kanske få dåligt samvete för att de skickat mig helt felaktigt till flera olika ställen inom sjukvården.

Om inte ens sjukvården vet hur man skall hantera ett visst ärende hur skall jag som patient veta då? :cautious:

Så nu har jag fått utbilda sjukvårdspersonal hur ärendet skall hanteras. :meh:

Cyklat till stallet, så nu ska jag bara orka cykla hem. @Voff har en mördarbake utanför sig :wtf:

Men va f*n....jag stod ju ute och målade. Att du inte svängde in!!
Jepp...den backen är nog dryg. Alla gasar på som tusan i den för att inte tappa fart.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Arbetsförmedlingen vill utreda vad jag har för verklig arbetsförmåga. Det välkomnar jag. Haken är att jag har fått ställa av min bil av... 10 11 12
Svar
228
· Visningar
19 084
Senast: mumin
·
Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 516
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 216
Senast: Twihard
·
Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 964
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka