Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte ens tillfälligt? Det är ju en lösning tills du har möjlighet att köpa ditt boende :)
Alltså jag vet inte. En skola på ena sidan och en 60 väg på andra. Kass uteplats men nära till skog och kanalen. Mina katter kommer jag inte våga släppa ut där å andra sidan vågar bara två gå ut ibland när jag är med pga av grannens hundar. Den tredje går ut oavsett varje dag.

Har skrivit klart nästan hela inlämningsuppgiften (vilken är i formen av en litteraturstudie på 9 sidor exklusive försättsblad och referenser, huuu). Det enda som kvarstår är att läsa igenom imorgon och lägga till någon bra reflektion på ett lämpligt ställe. Så jag har köpt min belöning: en snordyr bok om idrottsskador, vilken bland folk inom idrottsmedicin även går under namnet Bibeln.

Sitter och är sur. Jag HATAR när nyanställda försöker stöta på mig när jag jobbar, speciellt när dom smyger in äckliga komplimanger. Jag vill inte ha kommentarer på mitt utseende ("Vackra hundar, precis som deras ägare") när jag jobbar, varesig de är positiva eller negativa. :rage: Lämna mig ifred eller behandla mig som alla andra på arbetsplatsen.

Jag har gett upp på livet helt. Även om examinatorn hävdade att massor med människor inte blir godkända på sin uppsats, så känner jag mig som den enda mest misslyckade människan typ. Men denna gången fick jag värsta bra examinatorn som hade bra kritik och enormt vettiga argument. När han frågade mig vad jag själv tyckte var fel med uppsatse, och jag svarade att felet var att jag lyssnat på andra och inte bara gjort vad jag själv ville göra, så sa han att det var det bästa jag sagt under hela timmen. Det suger ju!

Det är klart att misslyckandet enbart är mitt, jag är vuxen och jag kan ta mer ansvar över den än vad jag kanske gjort. Nu är denna uppsatsen över i alla fall och jag får inte lämna in den fler gånger och det är nog i ärlighetens namn bra att gå vidare med ett helt blankt blad och skriva en ny i ett helt nytt ämne.

Så har någon några bra förslag på uppsatsämne inom juridikens underbara värld är jag idel öra. Om någon vet vad jag ska göra med mitt liv är jag också idel öra. Och om någon känner att de vill fortsätta rida in min häst är det också okej för jag känner att jag inte pallar mer nu (och han sköter sig egentligen jättebra).

Jag har gett upp på livet helt. Även om examinatorn hävdade att massor med människor inte blir godkända på sin uppsats, så känner jag mig som den enda mest misslyckade människan typ. Men denna gången fick jag värsta bra examinatorn som hade bra kritik och enormt vettiga argument. När han frågade mig vad jag själv tyckte var fel med uppsatse, och jag svarade att felet var att jag lyssnat på andra och inte bara gjort vad jag själv ville göra, så sa han att det var det bästa jag sagt under hela timmen. Det suger ju!

Det är klart att misslyckandet enbart är mitt, jag är vuxen och jag kan ta mer ansvar över den än vad jag kanske gjort. Nu är denna uppsatsen över i alla fall och jag får inte lämna in den fler gånger och det är nog i ärlighetens namn bra att gå vidare med ett helt blankt blad och skriva en ny i ett helt nytt ämne.

Så har någon några bra förslag på uppsatsämne inom juridikens underbara värld är jag idel öra. Om någon vet vad jag ska göra med mitt liv är jag också idel öra. Och om någon känner att de vill fortsätta rida in min häst är det också okej för jag känner att jag inte pallar mer nu (och han sköter sig egentligen jättebra).

Usch vad jobbigt! Förstår att du är ledsen och besviken men life goes on! Kämpa på!
Ok låter klyschigt men det kommer bli bättre!
Har du möjlighet att ta lite timeout?

Kaosartad dag på jobbet. Tack och lov lugnade det sig framåt kvällen så jag hann städa alla salar och även gå hem i tid :up:. Det trodde jag inte ett tag där på eftermiddagen. Imorgon ledig, torsdag jobb och sen kommer sambon hem på kvällen. Sen får vi se om det är jobb fredag eller lördag.

Idag skulle kära älskade mamma fyllt 78 år.
5 år sen hon gick bort.
Helt sjukt vad åren går.
Det är 6 år sen syrran gick bort och 9 sen pappa gick bort.
Kram

Varit med mamma på möte med Fonus idag. Inte så upplyftande :(
Efteråt köpte vi hem god mat och fika och bara umgicks :heart

Nu är jag äntligen hemma och ska krypa ner i soffan.
Kram

Har du möjlighet att ta lite timeout?
Frågan är om man vill ta en time out eller om jag bara ska köra på nu medan jag ändå inte jobbar? Jag vet inte själv.

Examinatorn tyckte att jag skulle dricka en extra stor flaska vin och dansa bort mina problem och återkomma till honom med förslag så skulle han hjälpa mig strukturera upp mig. Hans argument var att de var bra för alla parter att bli av med mig. ;)

Fan fan.. Skulle släppa in katten. Hör då hur vildsvinen grymtar och springer över trädgården. Vill verkligen inte ha dom här..

Frågan är om man vill ta en time out eller om jag bara ska köra på nu medan jag ändå inte jobbar? Jag vet inte själv.

Examinatorn tyckte att jag skulle dricka en extra stor flaska vin och dansa bort mina problem och återkomma till honom med förslag så skulle han hjälpa mig strukturera upp mig. Hans argument var att de var bra för alla parter att bli av med mig. ;)

Det där sista stycket lät vettigt ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 878
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V
  • Alternativ till försäkring