Vad i hela friden gör vi?! Del LI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Barnet har sovit hyfsat. Tankat mycket... Är klarvaken nu och barnet sover, dålig tajming!

Har passat på att reda upp lite på "matbordet" som dubblerar som kontor fastän vi har ett kontor (som dubblerar som klädkammare och allmän förvaring).

Även fixat sambons frukost och svept en kopp te.

Dagens plan är att städa huset, dvs dammsuga och våttorka, vi får finbesök imorgon :D Förhoppningsvis går barnet antingen med på att sova då eller åka med i sjalen.

Blåser på rätt så rejält. I vindbyarna gick det knappt att gå rakt utan jag raglade som en berusad över vägen när vinden tog i som värst :eek:

Hoppas blåsandet innebär att varmare väder är på väg :up:

Nytt vårtecken, fåglar som kvittrade :love:

Den 7:e April är det årsdagen sedan skilsmässan gick igenom, det finns en chans att huslånet då blivit utflyttad ur mitt konto och att jag inte stor på lånet längre :banana: I spänd förväntan kollar jag bankkontot varje dag, men tänker att det är bäst att inte få upp hoppet med tanke på alla föregående besvikelser :cool:

Exet ger noll och ingen eller väldigt vag, rörig eller helt oförståelig information som vanligt....

Sitter och är sur. Jag HATAR när nyanställda försöker stöta på mig när jag jobbar, speciellt när dom smyger in äckliga komplimanger. Jag vill inte ha kommentarer på mitt utseende ("Vackra hundar, precis som deras ägare") när jag jobbar, varesig de är positiva eller negativa. :rage: Lämna mig ifred eller behandla mig som alla andra på arbetsplatsen.

Jäkla äckel. Ta upp det med chefen om de inte ger sig.

Och jag är hemma från jobbet. Sol och blåst. Men det hinner väl mulna på tills jag vaknar :meh:
Haft intressanta samtalsämnen inatt på jobbet. Att försöka förklara om det finns någon regel för när det är "min" eller "mitt" (min bil, mitt hus som exempel) är aningens svårt när jag själv har noll koll språkets regler :o

Inte kunnat sova i natt heller men nu verkar det som att tröttheten tagit över tillräckligt för att jag ska kunna sova i alla fall en stund. Lär väl bli som vanligt att jag drömmer mardrömmar och vaknar alldeles gensomsvettig en gång i timmen :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 082
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
790
Senast: WildWilma
·
R
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick... 2
Svar
22
· Visningar
2 080
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 878
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka