Vad Heter Era Ungar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min lilla älskling är två år och heter TUVA för att det är så vackert:love: !! Sedan heter hon Margareta efter sin mormor och Astrid efter Astrid Lindgren.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina barn heter:
Carl-William Nimoy

Carl efter både min och Jonas farfädrer( säger man så?)
William för att vi tycker det är fint och vi ville ha ett dubbelnamn, det visade sig senare att Jonas har det namnet återkommande i sin släkt så det var ju kul. Nimoy efter skådisen Leonard Nimoy, som spelar Spock ( Vulkanen med spetsiga öron i Star Trek, ja Jonas är en 'Trekkie'...)

och så har vi
Alice Ingeborg Amalia

Alice för att vi tyckte det var fint och för att morfars syster hette det. Ingeborg var Jonas farmors andra namn och Amalia var min farmors andra namn. Jag ångrar ofta att vi inte gav henne Ingeborg som tilltalsnamn det hade hon verkligen passat att heta! fast hon passar att heta Alice också förstås....
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

guuuuuuuuuu va häftigt
jo det stämmer jag började oxå rida för nadja A
85 -86 måste de ha varti
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min son heter Leo BASTIAN Valentin.
Leo är efter min morfars far, Bastian för att jag har älskat det namnet sen jag såg Never ending story första gången. Valentin för att det är ett fint namn och passar bra ihop med de övriga namnen.

Bebisen i magen har vi bara tänkt ut killnamn till. Det blir en Vincent i så fall. Andranamn är vi inte klara med.
Kanske Leah om det är en tjej.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina ungar heter:

JONATHAN Björn Ulrik . Jonathan för att vi tyckte det är fint. Björn efter pappa som heter Torbjörn, Ulrik efter pappa. Mest för att vi inte kom på nåt tredje namn vilket vi ville ha.

LINUS Björn Johannes . Jonathan bestämde Linus då vi stod rådvilla, Björn återigen från pappa och Johannes för att vi gillade det , men kom på det ganska sent...

GABRIEL Björn Elliot .Gabriel för att det var en liten Gabriel som kom ut, återigen tråkiga som valde Björn. Elliot var jag jätteförtjust i men maken vägrade det som tilltalsnamn. Tröttnat på det släktnamnet..

SMILLA Heldi Josefin . Maken tyckte hon såg ut att heta Smilla då hon såg dagens ljus -eller lysrörens kalla sken... Heldi efter min dagmamma som jag mer eller mindre växte upp hos då morsan var ensamstående och var tvungen att jobba heltid för att försörja oss. Josefin öhhh, har ingen aning..

Vi verkar ju tråkiga som tjatar på om Björn , men vi ville byta namn då i princip alla manliga släktingar heter Torsten i tilltals alt. andranamn.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Girasol skrev:
Mina ungar heter:

JONATHAN Björn Ulrik . Jonathan för att vi tyckte det är fint. Björn efter pappa som heter Torbjörn, Ulrik efter pappa. Mest för att vi inte kom på nåt tredje namn vilket vi ville ha.

LINUS Björn Johannes . Jonathan bestämde Linus då vi stod rådvilla, Björn återigen från pappa och Johannes för att vi gillade det , men kom på det ganska sent...

GABRIEL Björn Elliot .Gabriel för att det var en liten Gabriel som kom ut, återigen tråkiga som valde Björn. Elliot var jag jätteförtjust i men maken vägrade det som tilltalsnamn. Tröttnat på det släktnamnet..

SMILLA Heldi Josefin . Maken tyckte hon såg ut att heta Smilla då hon såg dagens ljus -eller lysrörens kalla sken... Heldi efter min dagmamma som jag mer eller mindre växte upp hos då morsan var ensamstående och var tvungen att jobba heltid för att försörja oss. Josefin öhhh, har ingen aning..

Vi verkar ju tråkiga som tjatar på om Björn , men vi ville byta namn då i princip alla manliga släktingar heter Torsten i tilltals alt. andranamn.

ja då är ungarna dina inskrivna på hemmet :)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min snart femårige son heter Jens Olof Lucas
Jens som pappa heter i andranamn, Olof för att det är ett släktnamn på min pappas sida och tilltalsnamnet efter en travare vid namn Lucas Gallant (Han är dessutom född på självaste Elitloppsdagen)

Tjejen är 2½ och heter Anna Maja Mathilda
Anna efter mig och det är ett släktnamn på min pappas sida, Maja återigen efter en travare :cool: och Mathilda som hennes pappas farmor hette.Jag ville att hon skulle ha Hilda (Hilda Zonett) som tilltalsnamn, men det gillades inte av pappan
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min 3-åriga dotter heter MOA Christina.
Moa efter farmor (variant av Mona;) )
Christina efter mormor (min mamma)

Får jag en pojk vill jag att han ska heta "Isak" André (försöka klämma in en "Jon" oxå :idea: min familj har en massa "J"-namn)
Ska bara lyckas övertyga den tänkta pappan att det är finfina namn:angel: :D

Råkar det bli en flicka till så är "Leah" Aurora Cecilia
 
Senast ändrad:
Sv: Vad Heter Era Ungar

Det är väl inget problem att klämma in ett Jon - sätt det först så det flyter bra.
Jon Isak André. Det låter ju jättebra!
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min son heter Jan DAVID Christian.

Jag efter farfar, Christian är ett släktnamn på vår sida och David tycker jag är fint :smirk:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min pojke heter Ragnar Sigvard. Ragnar efter sin farfar och Sigvard efter sin morfar. Dessutom ville vi ha gamla nordiska namn som stavas likadant på både svenska och islänska.
Jag var lite osäker på Ragnar först eftersom det lätt blir Ragge som smeknamn, vilket jag tycker låter förskräckligt. Men eftersom vi inte bor i Sverige så är ju risken mindre att han blir kallad för det.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mitt barn heter Olof, det är ett namn som har följt med min sambos släkt
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Våra barn heter
Jessica Linnéa Louise. Jessica efter mig, Linnéa efter mormor.

Petra Britta Kristina. Britta efter min mormor, Kristina efter farmor.

Astrid Sophia Alice. Astrid efter min farmor, och Alice efter min mans farmor.

Tilltalsnamnen, förutom "Petra", finns även i släkten men längre tillbaka.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

*kl*
vårt förstfödda majbarn kommer förmodligen att bli en Majken eller en Harry. Har man vuxit upp med sveriges vanligaste namn vill man inte utsätta sina barn för samma sak...
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Är jag den enda som har en son som heter Adam?
Han heter Adam Daniel, för att det var två namn som passade både på svenska och engelska...
Han är en väldigt snäll och mjuk kille, men absolut ingen mes!:love:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min dotter heter Felicia. Varför det blev det namnet för jag har alltid tyckt om det namnet så blev det en flicka så man kunde använda det...:)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Anna efter min mamma och svärmor
Fredrika i grund och botten efter Kulla-Gulla böckerna och som jag föll för redan vid 12 års ålder. Huvudpersonen i boken heter iofs Fredrike men jag tyckte med a var bättre.
Dessutom är det inte hypervanligt, det låter inte fel i tiden och svårt att hitta på elaka rim till. Jag känner ingen med det namnet.
Det är hennes tilltalsnamn.
Wilhelmina min bonusfarmors andranamn. Min farmor hatade det men jag tyckte det var så vackert. Senare visade det sig att makens farfar hette Vilhelm i andrannamn också.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

äntlligen något namn jag känner till
ni är välkommna att skriva in er:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Ridskoleryttare
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp