Vad Heter Era Ungar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad Heter Era Ungar

Vår son heter Rufus :) Många tycker att det är ett knasigt namn eftersom det är ett så vanligt hundnamn, men vi tycker att det är ett jättebra namn - tydligt, enkelt, gulligt och klassiskt på samma gång.

En sak som är lite lustig är att vi faktiskt ansträngde oss lite för att hitta ett icke-bibliskt namn - men tjenare vad bra det gick... det visade sig när sonen var namngiven och klar att Rufus visst var någon typ som bar korset åt Jesus en bit uppför Golgata. Det är i alla fall bra att kunna trycka upp den upplysningen i ansiktet på gamla tanter när de rynkar på näsan åt hans konstiga namn, så får de känna sig lite obildade :devil:

Egentligen låg väl ändå inte namnet högst på varken min eller sambons lista, men det var det enda namnet vi gillade båda två. Annars gick våra preferenser kraftigt isär.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Min son han med nöd och näppe få sitt namn i tid,man måste ju ha bestämt sig inom tre månader och på måndag är han det!:banana:

Nåväl,han heter Gustav Melker Sven,Gustav heter min sambos farfars far och vi ville ha ett släktnamn,Melker tycker jag är så fint och ville egentligen ha det som tilltalsnamn,men det ville inte min sambo.Sven tog det lång tid innan vi kom på,mitt i en diskussion frågade jag min sambo varför inte Bobby dög(det var ett namn som jag verkligen gillar) så sa han att det låter inte svenskt och han vill att man ska höra var han kommer ifrån,då sa jag men nå mer svenskt än Svea och Sven finns ju inte och Svea kan han ju inte heta,Då blev det Sven.Sven hette även min morfars bror så det är ju oxå ett släktnamn,sen är det ju inte så vanligt heller!:bump:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Kul tråd !:)
Mina barn heter Hilda och Valter...
Hilda efter tanten som bodde på gården förr,tyckte det var lite coolt med en ny "Hilda på Kullen"

Valter eftersom det är lite ovanligt fast ändå inte:smirk:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

toughcookie skrev:
Dottern som jag har bestämt att jag ska ha i framtiden ska heta ELVIRA, dels för att jag inte vet en enda unge som heter det och dels för att jag hade en mkt speciell häst som jag kallade det.

Åååå, glömmer aldrig Elvira! Du vill ha en liten vild men go tjej med andra ord ;)

Till trådskaparen, min dotter heter Hannah, efter min pappas faster som var som min farmor (min farmor dog innan jag föddes) och med "engelsk" stavning eftersom hennes pappa är engelsman.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina barn heter Timmy, för att jag ville ha ett namn som jag inte visste någon annan som hette... funderade länge på Jimmy, Oscar, men alla namn jag ville ha hette någon jag kände... Så det fick bli Timmy.

Tvillingarna heter Simon och Christian.
Simon för att jag tycker det är fint och ville att någon av dem skulle heta det om det blev någon pojke.
Den andra trodde vi va en tjej och skulle då heta Natascha... men han vart en kille å då blev det Christian efter den danske kungen... (pappan är dansk)

Egentligen ville jag att de skulle heta Simon å Sebastian, men pappan tyckte det blev för lika... Äldsta sonen tyckte de skulle heta Tom och Jerry,,, villket skulle passa bäst..;)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina döttrar heter Saga och Sigrid..

Vi ville ha vackra namn som var på väg "tillbaka".... många damer på hemmet heter väl Sigrid idag..

Vackra barn.. & vackra namn! *ler*
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Thomas heter den äldsta
(dom säger att han inte är min, fast jag vet bättre :love: )
Carl Freddy heter minstingen,
Carl för att det hette min morfar, och för att sambons
morfar också heter det.
Freddy.. först vågade vi inte döpa honom.
Det kändes som om vi gav honom ett namn så
gav det större chanser att han inte skulle överleva.
Nåja, vi var väl inte vid våra sinnens fulla bruk :o :(
Iaf efter mkt påtryckningar från personalen så la vi oss
ner och stirrade i taket.. Astrid Lindgren, barnens egen
drottning.. om vi valde ett namn hon använt så kanske
det skulle hjälpa honom. I Vi på Saltkråkan så fanns ju
Teddie och Freddie - två flickor iofs, men vad tusan
ändrade till Freddy och tadaa han hade fått sitt namn.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

JOHANNA Thérese 17 år, bara blev så
SARA Ellinor 12 år, döptes efter barnmoskans dotter, funderade på Elise efter farmors mor.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

min älskade pappa heter sven :)
tycker jag är ett bra namn
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

jodå sigrid det har vi på hemmet :)

och för ett par år sedan hadde vi en tant som hette saimi
det tyckte jag var vackert
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

DOMINIC = efter rollkaraktär Dominic i Fast and Furious.Udda och fint namn.Tilltalsnamnet.

DAN = efter hans pappa

MARINO = efter min morfar, som hette det i mellannamn.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Jag har alltid tänkt att om jag fick en dotter skulle hon heta Felicia. Namnet är så vackert och betyder "den lyckliga".
När vi väntade vårt första barn sa vi till varann, "Jag har ett jättebra flicknamn", "Ja, jag med!" och så sa vi samtidigt: "Felicia!"
Så där var det ju inget snack.

Pojknamn var det svårare med, men vi ville ha något som innehöll "x" av någon anledning.

När han sen föddes -93 såg han absolut ut som en Alexander.

Sven (efter sin morfar) Josef (efter pappas morfar) Alexander.

-95 föddes vår dotter, som heter Eva (efter sin mormor) Karin (efter pappas farmor) Felicia.

Så här i efterhand har jag insett att både Alexander och Felicia är hästar jag träffat. Också :)

Och Felicia kallas Felicia eller Flisegosefnus - när ingen annan hör.

Hade det blivit fler barn hade jag velat använda namnen Rebecka eller Simon.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

vi hadde en tant på hemmet som hette hilda hon var jätte go och söt
fast hon hittade aldrig sin katt
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

dominic är välkommen in i klubben på hemmet:)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Vår ettåring heter Melker Johannes. :love:
Någon månad innan förlossningen gjorde vi en helomvändnig, vi gick från "nymoderna" namn till klassiska svenska. Jag har egentligen aldrig varit jätteförtjust i Melker men ju mer jag tänkte på det så ändrade jag mig. Först var sambon skeptisk men när vi låg på förlossningen och sonen låg på mitt bröst och barnmorskan frågade vad han skulle heta tittade vi på varandra och sa Melker samtidigt... :love: :love: :love:
Johannes efter pappan.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

vickis-pajala skrev:
Nadja fick namet efter min första ridlärare samma typ av person
6år och står med båda fötterna på jorden

Haha, jag måååste få trådkapa...jag har också haft Nadja A som ridlärare ;) , jag började rida för henne -84! I Anttis.

Mina barn heter Anton efter gammelfarfar och Joel "bara för att det var fint".
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

EMIL Karl-Henrik, alla släktnamn från olika håll. Sonen heter samma som sin farfarsfar (alltså både förnamn och efternamn är samma, vilket i början kändes litet lustigt för hans farfar).

Klassiska svenska var det som gällde för oss.

Nån annan som har dubbelnamn på sina barn???
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Erik Anders Kristofer
Kristina Margaretha My
Anna Maria Magdalena

Namnen har bara kommit när barnen blivit födda och är inte "planerade" / valda..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp