Vad Heter Era Ungar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad Heter Era Ungar

Vidar och Eskil.

Inga andra- eller tredjenamn, det får de belasta sig själva med om de vill senare.

Ville ha tvåstaviga (annars blir det så lätt att de kallas något annat) nordiska namn som är lätta att stava, inte betyder något pinsamt (typ med krig eller religion) och ABSOLUT inte är med på topp-hundra-listan men ändå igenkännbara och lättstavade för alla.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Har tre pojkar som heter Tim, Linus och Andreas
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

vickis-pajala skrev:
min älskade pappa heter sven :)
tycker jag är ett bra namn

ja,och inte många ungar som har nuförtiden heller,det är många som vänder sig om när man möter dom med vagen tack vare reg.skylten...
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Esbjörn Sven Peter -
Sven, morfars andra namn o morfars fars tilltalsnamn, Peter, efter pappa - Peter har sin fars tilltalsnamn som andranamn, lite kul tradition.

Torulf Aron Elis -
Aron, morfars fars andranamn. Elis, farfars fars tilltalsnamn och farfars andranamn.

Esbjörn o Torulf då
Tja, gamla fornordiska namn efter Peters önskan - "lite" vikingaintresse OCH
det fick inte vara namn som jag kände någon annan som hette.
Därav ett lite litet urval
Namnen passar dom jättebra - Esbjörn är stark o Torulf är smidig, bägge är modiga och väldigt sociala.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

*kl*

Kan tillägga att hade vilyckats få en dotter hade hon hetat:

Frida Greta Fredrika (Greta efter sambons mormoroch Fredrika efter min)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Rasmus ville jag att äldsta barnet skulle heta men då döpte grannens ungar sin kalv till Rasmus. Då protesterade gubben. Nu blev det ju en tjej så det löste sig ändå.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Måste bara berätta vad min lilla syster son har fått för namn. Jag har ALDRIG hört att nån har haft samma namn....
Han heter Ymer.. Efter en fornnordisk Gud.. Han är bara 5 månader!!
Känner ni till nån mer med det namnet???
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Tingan skrev:
Måste bara berätta vad min lilla syster son har fått för namn. Jag har ALDRIG hört att nån har haft samma namn....
Han heter Ymer.. Efter en fornnordisk Gud.. Han är bara 5 månader!!
Känner ni till nån mer med det namnet???

Inte på en person...men Ymergården finns i Borås;)
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Unge...?

Mitt barn ;) heter Sara Christina.

Sara är bara för att det var det första namn av de tänkbara namn jag rabblade som min man kunde tänka sig och sen hittade vi inget annat lika bra. Vi ville ha ett vanligt, men inte för vanligt svenskt namn, gärna internationellt gångbart, tvåstavigt, ej för långt och det fick varken vara ett gubb/gummnamn eller något nypåhittat namn.

Christina heter hon eftersom jag och min mamma heter det. I släkten finns även Kristina, Christian och Kristin.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Jädrans det namnet hade vi inte ens på listan, fint tycker jag.
Det finns en isbrytare (båt) som heter Ymer.

Fördendelen, att han är 5 månader - vad har det med saken att göra - man är väl 5 månader nån gång vad man än heter.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Fyra-aringen heter Valentino, efter motorcykelstjarnan, och Elis efter min morfar. Ett-aringen Olivia, bara for att detar fint, och Nina for min man ville det, samt att det finns pa bade min mamma och pappas sida. Ska tillagga att barnens far ar fran Italien.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Just det, jag svarade pa din knapp for att jag gillar Marino, men inte min man, sa far jag ett hingstfol tror jag han kommer heta det!
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Luff skrev:
Jädrans det namnet hade vi inte ens på listan, fint tycker jag.
Det finns en isbrytare (båt) som heter Ymer.

Fördendelen, att han är 5 månader - vad har det med saken att göra - man är väl 5 månader nån gång vad man än heter.
Har inget alls med det att göra... precis som du säger så är man ju 5 månader nån gång...det var mer att han är en liten krabat med ett ovanligt namn. :love:
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Mina 2 änglabarn heter följande:

Catja, Stina, Victoria - är 17 år och hästgalen :D !
Hon heter Catja för att vi tycker det är vackert, Victoria som är ett släktnamn sedan många generationer på min sida och Stina efter farmor (blivande släktnamn kanske).

David, Peter, Victor - är 15 år och moppetokig + golfspelande :D !
Han heter David för att vi tycker det är det finaste pojknamnet, Peter efter pappa och Victor för att "spinna vidare på" släktnamnet Victoria fast i manlig form!
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

Dottern som precis fyllt 4 år heter Felicia Anna Linnéa för det var det enda namnet som både jag och min sambo älskade. Det är bara så vackert och mjukt att säga. MIn älskade farmor hette Anna Linnéa så det valde vi för att hedra henne smat att det passade så bra till Felicia.

Sonen (10 månader) heter Nils Olof Joen dels för att det är vackert och mjukt att säga och dels är det ett släktnamn på både min och min sambos sida. MIn pappa heter Nils Åke, farfar hette Nils Georg + många, många andra i våra släkter som har hetat det. Olof är också väldigt vanligt namn i våran släkt. Namnet Joen som är lite speciellt är också ett släkt namn. Nu är det så att jag och min lilla familj har för avsikt att ta över min barndomsgård (mamma och pappa bor där nu). Gården är en gammal släktgård som vi haft i 14 generationer och på 1500 talet så var det en man i släkten som hette Joen Troedsson som bodde där. När vi flyttar til den gården så känns det som att "cirkeln är sluten".
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

*kl*

Mina barn har nog ganska vanliga namn ändå. Gamla namn men som nu används flitigt över en stor del av världen.

Sonen nr1 heter Eric, döpt efter shin morfars andranamn. Han heter även Fabian, för att pappan tyckte det var fint, Sonny efter pappan och Bertil efter en bekant som jag avgudade.

Sonen nr 2 heter Isaac, döpt efter sin mormors farfar ( Isak). Han heter även Adrian, som jag tyckte om, Emilio som vi båda gillade som vi valde istället för Emil som kusinen fick heta och så heter han León som är en liten föränding av farfars namn Lennart.
 
Sv: Vad Heter Era Ungar

*knapplån*

Han heter Hampus för att han ser ut som en Hampus :love:

I andranamn heter han Simon (efter min lillebror som gick bort samma år Hampus blev till)
och Daniel (efter sin pappa,tydligen tradition att döpa ungarna efter pappan i deras släkt)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp