C
ChristinA
Sv: Vad Heter Era Ungar
Vidar är ett så otroligt vackert namn!
Sparar inom mig, kanske kan jag få låna det en dag?
Vidar är ett så otroligt vackert namn!
Sparar inom mig, kanske kan jag få låna det en dag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tingan skrev:Måste bara berätta vad min lilla syster son har fått för namn. Jag har ALDRIG hört att nån har haft samma namn....
Han heter Ymer.. Efter en fornnordisk Gud.. Han är bara 5 månader!!
Känner ni till nån mer med det namnet???
toughcookie skrev:Min sjuåriga son heter OLIVER marcus. jag jobbade som kokerska på dagis och där fanns det en underbar liten kille som hette Oliver. Dessutom skulle vi ha ett namn som låter ungefär lika på svenska och engelska.
Dottern som jag har bestämt att jag ska ha i framtiden ska heta ELVIRA, dels för att jag inte vet en enda unge som heter det och dels för att jag hade en mkt speciell häst som jag kallade det.
skulle det mot förmodan bli en son så blir det förmodligen en EMIL för det har Oliver bestämt!!
prinsessfeminist skrev:*Lånar knapp*
Våra döttrars tilltalsnamn slutar inte på a. Det har var kriterie ett.
Trots att jag är frankofil när det gäller namn så är det bara en som har ett franskt namn.
De andra har ett engelskt och ett persiskt. (Även om jag skulle vilja kalla namnen internationella numera)
rockbitz skrev:Hejsan.
min son heter Casper, han kom som ett spöke...vips så fanns han i magen...ok det gick inte till så men det var inte planerat. men han var iaf välkommen. Vi hade inte en tanke på det namnet kom på det på bb, pratade lite smått om det, Sedan filmade vi födseln och då han just kommit ut så lyfte jag upp han mot kameran och sa Casper. och så fick det bli. Om vi får en tjej sen så ska hon heta Idalina.
Casper har några kompisar på dagsi som hater, Gösta, Einar o Albert
dom e ju vanliga för dig på ålderdoms hemmet nu iaf.
Kram
NeonPrinsessa skrev:Ok, jag har inga egna, men jag kan bidra lite ändå med namn som kommer finnas på ålderdomshemmen om många år :smirk:
Min kusin Embla Anna - adopterad från Ryssland och hette från början Embla i andranamn och Anna i första, men det funkade inte så bra eftersom jag redan heter Anna, så det fick bli tvärtom
Andra lilla kusinen Emrik Roshlan (ej riktigt säker på stavningen) - också adopterad från Ryssland, hette från början sitt andranamn, men det blev Emrik istället för att det är lättare att stava och matchar bättre med Embla
Min kompis lilla bäbis Moa - ej riktigt säker på hur dom kom fram till det och har ingen aning om vad hon heter i mellannamn menmen...Moa heter hon iaf i första