Vad Heter Era Ungar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vad Heter Era Ungar

Vidar är ett så otroligt vackert namn!
Sparar inom mig, kanske kan jag få låna det en dag?

Tingan skrev:
Måste bara berätta vad min lilla syster son har fått för namn. Jag har ALDRIG hört att nån har haft samma namn....
Han heter Ymer.. Efter en fornnordisk Gud.. Han är bara 5 månader!!
Känner ni till nån mer med det namnet???

inte på människa men dock på hund..(en basset hound vid namn Swede Sun´S Ymer) :D

*Lånar knapp*

Våra döttrars tilltalsnamn slutar inte på a. Det har var kriterie ett.

Trots att jag är frankofil när det gäller namn så är det bara en som har ett franskt namn.

De andra har ett engelskt och ett persiskt. (Även om jag skulle vilja kalla namnen internationella numera)

Visst, han är inte knusslig ;) Det betyder "Han som kommer från skogen".

En lustig detalj är att det döpts flera föl efter vår hingst till Vidar, hihihi, så lite inspiration har han kanske redan gett...

Hejsan.
min son heter Casper, han kom som ett spöke...vips så fanns han i magen...ok det gick inte till så men det var inte planerat. men han var iaf välkommen. Vi hade inte en tanke på det namnet kom på det på bb, pratade lite smått om det, Sedan filmade vi födseln och då han just kommit ut så lyfte jag upp han mot kameran och sa Casper. och så fick det bli. Om vi får en tjej sen så ska hon heta Idalina.

Casper har några kompisar på dagsi som hater, Gösta, Einar o Albert
dom e ju vanliga för dig på ålderdoms hemmet nu iaf.
Kram

Ok, jag har inga egna, men jag kan bidra lite ändå med namn som kommer finnas på ålderdomshemmen om många år :smirk:

Min kusin Embla Anna - adopterad från Ryssland och hette från början Embla i andranamn och Anna i första, men det funkade inte så bra eftersom jag redan heter Anna, så det fick bli tvärtom:idea:

Andra lilla kusinen Emrik Roshlan (ej riktigt säker på stavningen) - också adopterad från Ryssland, hette från början sitt andranamn, men det blev Emrik istället för att det är lättare att stava och matchar bättre med Embla ;)

Min kompis lilla bäbis Moa - ej riktigt säker på hur dom kom fram till det och har ingen aning om vad hon heter i mellannamn menmen...Moa heter hon iaf i första:D

*knapplån*

Min son heter Tor Jamie och min dotter heter Smilla Emmily.:love: :love:

Min äldsta dotter heter Sara JENNY Maria , Jobbar själv på dagis och ville inte ha ett namn som jag kopplade ihop med ngn annan + att jag hade en bästis som liten som hette så.
Min son heter Fredrik ROBIN Gunnar ,Fredrik efter sin pappa och Gunnar efter sin morfar .Robin valde storasyster Jenny .
Minsta tjejen heter Anne AMANDA Maria , Anne efter sin mormor och Maria har jag som andra namn . Varför det blev Amanda minns jag inte , på alla papper som vi skrivit ner namnförslag är Amanda överstryket .Amanda har namnsdag samma dag som min son fyller år.

Mina trollungar heter
Malin Alexandra Paula, Malin är 5 i maj.
Ida Olivia är nr två, Ida fyller fyra i juli.
Linn Madelene har just fyllt två år, Linn kom förstås som nr tre.:banana:
Nr fyra kommer inte på mycket, mycket länge;) , nu vill jag bli hästmänniska igen...

toughcookie skrev:
Min sjuåriga son heter OLIVER marcus. jag jobbade som kokerska på dagis och där fanns det en underbar liten kille som hette Oliver. Dessutom skulle vi ha ett namn som låter ungefär lika på svenska och engelska.
Dottern som jag har bestämt att jag ska ha i framtiden ska heta ELVIRA, dels för att jag inte vet en enda unge som heter det och dels för att jag hade en mkt speciell häst som jag kallade det.
skulle det mot förmodan bli en son så blir det förmodligen en EMIL för det har Oliver bestämt!!

Min dotter heter Elvira :p

Min tös heter (Allvida Maria) Adhelia.

Allvida efter sambons Mormor, Maria efter min mormor och Adhelia var ngt "som blev hennes eget".:love:

prinsessfeminist skrev:
*Lånar knapp*

Våra döttrars tilltalsnamn slutar inte på a. Det har var kriterie ett.

Trots att jag är frankofil när det gäller namn så är det bara en som har ett franskt namn.

De andra har ett engelskt och ett persiskt. (Även om jag skulle vilja kalla namnen internationella numera)

jag vet inte under vilka namn jag ska skriva in dina ungar
så jag hoppas att du återkommer snabbast möjligt med dina namn

rockbitz skrev:
Hejsan.
min son heter Casper, han kom som ett spöke...vips så fanns han i magen...ok det gick inte till så men det var inte planerat. men han var iaf välkommen. Vi hade inte en tanke på det namnet kom på det på bb, pratade lite smått om det, Sedan filmade vi födseln och då han just kommit ut så lyfte jag upp han mot kameran och sa Casper. och så fick det bli. Om vi får en tjej sen så ska hon heta Idalina.

Casper har några kompisar på dagsi som hater, Gösta, Einar o Albert
dom e ju vanliga för dig på ålderdoms hemmet nu iaf.
Kram

jepp gösta och einar är vanligt förkommande på min gubbar på hemmet
albetr är faktiskt inte så vanligt :rofl:

NeonPrinsessa skrev:
Ok, jag har inga egna, men jag kan bidra lite ändå med namn som kommer finnas på ålderdomshemmen om många år :smirk:

Min kusin Embla Anna - adopterad från Ryssland och hette från början Embla i andranamn och Anna i första, men det funkade inte så bra eftersom jag redan heter Anna, så det fick bli tvärtom:idea:

Andra lilla kusinen Emrik Roshlan (ej riktigt säker på stavningen) - också adopterad från Ryssland, hette från början sitt andranamn, men det blev Emrik istället för att det är lättare att stava och matchar bättre med Embla ;)

Min kompis lilla bäbis Moa - ej riktigt säker på hur dom kom fram till det och har ingen aning om vad hon heter i mellannamn menmen...Moa heter hon iaf i första:D

min mellersta flicka nadja det är ju ett rysskt namn
"sparven från minsk hette väll nadja hon var i alla falla konståkerska
tror jag

jag har en tant i samma by som jag bor i och hon heter minerva och det är oxå rysskt jätte fint namn

Hej
Jag har tre underbara barn som heter

Christian 5år:devil:

Natalie 3 år:love: :love:

O så har vi lilla Filip som fyller 1år i april;) :banana:

Ha ha Känner igen det där.. Båda mina pojkar heter Tiger i andranamn... Vilken sport tror du att han ägnar sig åt:angel:

Min dotter heter Mercedes Linnéa Jessica

Mercedes för att hennes pappa är tekniker på Mercedes
Linnéa för min det är ett släktnamn på min mammas sida
Jessica för att hennes pappa tyckte att hon skulle heta så... och det passar henne!

Timmy var fint. Enligt mig är det ett namn som är ovanligt men samtidigt inte helt egendomligt eller vad man ska säga..;) När jag en gång ger mitt barn ett namn kommer det inte vara ett av de vanligaste iaf.

Mina äldsta pojke heter Filip Mauritz Erich. Filip tyckte vi var ett fint namn och Mauritz efter min pappa som heter det i andranamn för min pappa heter också Kurt och det var inget namn vi ville ha.... Erich heter han efter sin farfar.

Andra pojken heter Jacob Alexander... Jacob var namnet som vi enades om efter många om och men och Alexander efter sin pappa.

/M

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama