Snurrfian
Moderator
Sv: vad har skolan för ansvar?
Jag vet inte vilken klass de slutar att följa med barnen, jag är än så länge förälder i förskoleklass så jag har inte så mycket mer koll, men där är rutinerna så ialla fall. Och som sagt, läraren kanske inte gjorde något större fel men fritis däremot tycker jag har brustit rätt rejält.
Gud sån tur att jag inte jobbar som lärare där.
Jag har aldrig haft ansvar för att se till att rätt ungar går på rätt buss eller om de ska till fritids eller inte. Det förutsätter jag att ungar som går i trean själva har koll på.
Däremot anser jag att fritids måste ha koll på vilka barn som ska vara kvar, att man har ett upprop precis när skolan slutat och att man sedan reagerar om ett barn "försvinner". Precis som jag skulle reagera om ett barn plötsligt inte dyker upp på mina lektioner.
Jag vet inte vilken klass de slutar att följa med barnen, jag är än så länge förälder i förskoleklass så jag har inte så mycket mer koll, men där är rutinerna så ialla fall. Och som sagt, läraren kanske inte gjorde något större fel men fritis däremot tycker jag har brustit rätt rejält.