Tack!
Det har inte varit bra alls. Hon har blivit så utåtagerande i skolan sen sista händelsen i september att vi inte vet vad vi gör snart.
Vi får i princip dagliga uppdateringar från skolan om saker hon hittar på. Hon gör inget sånt här alls hemma utan bara i skolan och nu fick jag precis ett nytt mail om dagens händelser och bröt ihop.
Nu orkar jag faktiskt inte mer så hon får stanna hemma från skolan imorgon. Jag orkar bara inte mer.
Det är ju helt uppenbart att hon inte trivs i skolan så som hon håller på.
Hon svär åt alla, lyssnar inte på dom vuxna, vill inte komma in från rasten...
Och mitt mammahjärta fixar inte det här
Jag blir så ledsen när jag läser det här men jag är inte så förvånad. Det är hennes sätt att visa vad hela upplevelsen har gjort med henne. Jag tycker det är bra att hon får vara hemma i morgon och jag tycker nog att hon kan få vara hemma även på fredag. Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag använder uttrycket sjuk men det kan sluta med att hon blir det om hon inte får adekvat hjälp nu genast.
Hennes utagerande attityd tyder på att hon har tappat allt förtroende för alla vuxna på skolan och som hon litade på innan det här hände och jag tror hon känner att de vuxna inte litar på att hon talar sanning om det som hände och det är en katastrof och det är nog i hög grad kurators fel. Hon indikerade ju redan tidigt hon ifrågasatte din dotter men inte pojkarna.
Jag hoppas att mötet i morgon ger konkreta resultat, hjälp till lillflickan, insatser på skolan och hjälp till er. Kram