Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

*kl

Frukost:
Äggröra m tomater, kaffe.
Lunch: Banan och kokos"pannkakor" m blåbär
Middag: Köttfärsbiffar med rödbeta och broccoli
Kvällsmat: Hampasmoothie

Ganska nöjd med dagen, kunde varit lite mindre ägg men men..

Frukost: 500 g vaniljkesella, 1 banan

Fm fika: 2 chokladflarn och en kopp thé

Lunch: Caesarsallad (typ) m kyckling, bacon, roman, parmesan, gurka, morot och lök och dressing.

em fika: en banan

nån slags middag: en banan och 2 tsk jordnötssmör

En celsius citron/lime

och nu efter träningen ska jag också äta middag tänkte göra kycklinggryta med broccoli. Men kanske bara blir en smoothie eftersom det börjar bli jäkligt sent.

Här är receptet :). Jag tycker dom blir jättegoda! Brukar göra halva receptet till en person.

Banan- och kokospannkaka
4 ägg
1 banan
½ dl kokosmjölk
1 dl riven kokos
2 krm äkta vaniljpulver

Kokosolja att steka i

Så här gör du
Lägg alla ingredienser i en mixerkanna och mixa med stavmixern till en smet
Stek pannkakorna i en stekpanna med lite kokosolja på medelsvag värme några minuter på varje sida

Åh den pizzan ska jag testa! Tror du det funkar lika bra med gröna linser?

Jag tänkte också testa pizzan ngn dag :)

KL
Dagens mat

frukost: kvarg med 1 banan och jordnötssmör

2 koppar thé

lunch: paj med kyckling och sparris

mellis: en kaka, 1 banan och jordnötssmör

en winner taco glass :D

en celsius vilda bär

Middag: Kyckling med red curry paste och broccoli och lite matvete

Tack! Det låter jättemumsigt, ska absolut testa någon dag, kanske redan imorgon, har faktiskt alla ingredienser hemma just nu också! =) =)

pepp och _Peplis_: Kul att ni vill testa pizzan! Jag tror absolut det funkar lika bra med gröna linser, man tager vad man haver!

Idag har jag bakat bröd på palsternacka och mjöl och stekt i stekpanna, som jag gjorde potatisbröd häromdan, lite på samma tema där, man tager vad man haver, tänkte varför inte? Inte hunnit smaka än, men det ska bli kul, tror det kan bli gott!

Förresten någon som vet något som passar super till palsternacka?? Tar gärna emot tips, de grejerna jag testat mig fram till är söt hallonkräm och mjölkchoklad! (inte smakat i kombination alla tre dock, men var för sig till palsternacka, mums mums!)

----------------------

min mat idag
frukost
smoothie på banan, jordgubbar, ananas, en skvätt mjölk och lakritspulver och så en skiva hembakt potatisbröd och en kopp forest fruit-té
mellis svart kaffe och en skiva potatisbröd med skinka och tomat
lunch lite fiskgratäng (mums!), risotto med sparris, bacon och svamp, bearnaisesås och sallad, svart kaffe
middag det blev "smaka nytt" till middag idag, jag höftade ihop röda paprikapannkakor med apelsin i och så naturell keso, apelsin och grillkorv till. blev supersmarrigt! och så ett glas tropisk nektar till. mumma.

//r

Det blev svingott, tycker jag!:d Måste komma ihåg att skriva ner receptet och sätta in i min receptpärm... ! Min pojkvän tyckte också om det, han fick chili i sina och så kycklinggryta till.

Såhär gjorde jag;

Till två stycken (mina räknade jag på, i pv:s hade jag lite mer paprika, mjölk och mjöl och utelämnade apelsin o hade i chili istället och de blev också bra);

150 g riven röd paprika (jag rev den på grova sidan på rivjärnet, sen hackade jag det som inte gick att riva med kniv)
115 g ägg
20 ml mellanmjölk (jag hade sån med lång hållbarhet dvs den e lite sötare än vanlig, vet inte om de gör skillnad)
6 g vetemjöl
75 g apelsin skuren i hinnfria klyftor och sen hackade i typ fyra bitar per klyfta

sen kryddade jag med salt, svartpeppar och timjan o vispade ihop.

stek i pannan i smör.

Sen serverade jag med naturell keso (100 g), hinnfria apelsinklyftor (63 gram :p) och så hade jag grillkorv stekt i bitar också till och så paprikakrydda och cayennepeppar på toppen!:d mumsimumsi.

//r

Paus i plugget och sitter och äter rester från gårdagens middag. Sallad på couscous, ruccola och bladspenat, kikärtor, tomat, gurka, kalamataoliver, fetaost och avokado. Sås till gjord på turkisk yoghurt, vitlök och hackade soltorkade tomater.

Och som vanligt med couscous i maten så flyger det små couscouskorn överallt :p Sjukt störande.

Frukost: Musli med mjölk, 1 glas vatten smaksatt granatäpple
Lunch: Thaimat
Mellanmål: Kaffe med mjölk, 1 citron macarons
Middag: ?

Frukost: 2 st sådana där nya frukost kex
Lunch: Tacogratäng
Middag: Avancerad köttfärsås med spaggetti
Snacks efter morrötter å chips med dipp

kl

Dagens middag

1622853_10152084381940678_8686291435103306603_n.jpg

och efterrätt

10255123_10152084382515678_1160238496972266606_n.jpg

:d:d

//r

KL

Frukost: 1 dl turkisk yoghurt med ett halvt päron, en skiva Honungsgrova med smör och en liten kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En kalvfärsbiff, 2 kokta potatisar, lite yoghurtsås och sallad med tomat & fetaost.

Mellis: Ett äpple.

Middag: En skål tomatsoppa, en skiva rågbröd med smör och ett glas mjölk.

Mellis: Ett halvt päron med ca 1 dl kvarg, en kopp te med honung & mjölk.

Idag åt jag ugnsstekt lax med citronpeppar och dill, ris och vitlöksmorötter till det. Och en kall sås gjord på turkisk yoghurt, citron och ännu mer dill. Gott!

*kl*

Igår:
Frukost: te med kokosolja
Lunch: ägg och baconomelett
Mellanmål: Turkisk yogurth med jordgubbar och mandelsmör
Middag: Kyckling, broccoli, blomkål och gräddsås
Kvällsfika: te med kokosolja

Idag:
Frukost: 1 msk kokosolja
Lunch: Äggsmör
Mellanmål: Proteinshake innan och efter träning
Middag: Kyckling, broccoli, smör och bea

Imorgon:
Frukost: te med kokosolja
Lunch: Äggsmör
Middag: Kyckling
Kvällsfika: te och kokosolja

Alltså, äter du kokosolja en sked bara som det är?:eek:

*kl

Frukost: 2 kokta ägg, några bitar sill och en skiva rökt skinka. Sockerfri juice.

Lunch: kvargsmoothie med hallon/banan/mango, 1 lingongrova med lite skivad banan.

Em-fika: 3 Mariekex och en liten snutt kladdkaka. 2 koppar kaffe.

Efter löpning: ett par dl lättmjölk och ett sportknäcke med ost och grönsaker. Några cashewnötter.

Kvällsmat: Delifresh kycklingburgare (med dubbelt kött och hälften bröd:p) på Max, vatten.

Nyss: 1 morot.

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 428
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 993
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama