Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

KL

frukost: kvarg (glömde frukten..) och en kopp te

fika: 2 havreflarn m choklad

lunch: 1 viktväktargulashsoppa (var inte meningen eg. men det var den enda gulashen på burk som var lätt att öppna utan konservöppnare, den var fö inte speciellt god (ingen gulaschsmak utan mer tomatsoppa m lite paprika) och innehöll typ 5 potatisbitar och 3 miniköttbitar)=SÄMST!

eftermiddag:
1 dubbeljapp (60g) och 4 havreflarn m chojkad och en kopp te (hungrig efter den dåliga lunchen..och frukosten...)

en celsius citron/lime

Kycklinggryta m broccoli och en klick creme fraiché

och nu en kopp te med champagne och grädde smak :D

Dålig matdag, imorgon ska jag äta ordentlig frukost och aldrig mer den där soppan, men hade inte tid till matlåda...

I lördags åt jag (kontraster...)

frukost: kvarg med hallon/blåbär/banan 2 ägg på en lingongrova och kaviar, en kopp te

lunch: 2 bitar Wilmatårta (med hallon och vaniljgrädde och sugarpaste m vit choklad!)

middag: rödbetscarpaccio m getost på salladsbädd toppad m honung och valnötter. Grillad ryggbiff med bea, vitlökssås, och soltorkadtomat/vitlökssås, en lite form m skivad potatis, massor av sallad. Efterätt: Bärkolis med vaniljyoghurt färska jordgubbar och hallon, samt en hög med chokladrån och marränger

Senast ändrad:

kl

idag (eller ja, igår)
frukost
jordgubbspannkakor, kaffe
fika kaffe
mellis kokt blomkål, broccoli o kikärtor, morötter
lunch lite lammfärsbiff med getoströra, potatis, hemmagjord korv, couscous o sås, morot o sparris, litelite typ vaniljkräm med citron och mandelbiscotti, kaffe
fika te
middag en fylld paprika med grillkorv o tomat, en knäckemacka med rökt korv, risgrynsgröt på kokosmjölk, hemmagjord vaniljkräm och banan

//r

Idag har jag ätit:

Frukost: Kvarg och yoghurt med jordgubbar, branflakes, tranbär, pistagenötter :d (synd att det är så dyrt), linfrö och kokos. 1 kokt ägg med kaviar. 1 kopp kaffe.

Lunch: 2 påsar Varma Koppen-soppa samt två nybakta skivor filmjölkslimpa med smör, ost och paprika. Kaffe och en liten bit kaka på maten.

Mellanmål: 1 skiva filmjölkslimpa med mesost. 1 päron.

Middag: Kikärtsgryta toppad med fetaost. 1 morotsmuffin, några dadlar och mandlar samt en kopp te till "efterrätt".

Gårdagen:

Frukost: hembakt fillimpa med grönsallad, gurka och kallrökt lax. Vatten.

Efter gymet: 1 proteinshake

Lunch: kvargsmoothie med hallon/banan/mango och tropisk juice. En lingongrova med två stekta ägg. Vatten.

Em: en vildriskaka, 1 majskolv, ett par bitar rökt skinka, lite sallad. 1 cappucino.

Kvällsmat: Teriyaki-lax med vitt ris, spenat och sesamfrön. Broccoli. Vatten.

Kvällsfika: 1 proteinbar Nutty peanut. Vatten.

KL

Igår:

Frukost: Overnight oats med en klick turkisk yoghurt i. Det blev lite smetigare än jag hade hoppats, nästa gång ska jag ta mindre mjölk & juice i samt göra det tidigare kvällen innan så det får stå längre.
Lunch: Två skivor kalvfilé med nypotatis och hemlagad bearnaise (jag älskar mitt jobb :love:), sallad. Ett glas mjölk.
Mellis: Ett äpple.
Middag: Spaghetti med köttfärssås, sallad.
Mellis: Ett halvt päron med en liten klick vaniljkvarg - my god vad gott det var!

Idag:

Frukost: Ett halvt päron med 1 dl vaniljkvarg, två FinnCrisp med ost och en kopp kaffe med mjölk.
Lunch: Panerad spätta med nypotatis och hemlagad remouladsås, sallad och ett glas vatten.
Middag: Sweet chili-kycklinggryta med bulgur och tomatsallad. Ett glas vatten.
Mellis: Ett halvt päron, en näve hallon och en klick vaniljkvarg. Två koppar te.

KL.

Lunch:
10006266_10151935112241841_3981305719867844279_n_1_534d90a22a6b225da7868cfa.jpg

Mellanmål: En banan och lite godis från jobbets gigantiska påskägg...
Middag:
1509657_10151936656691841_3999055405629809802_n_1_534ec353e087c33c0b44f11f.jpg

kl

Frukost: Det gamla vanliga, kvarg och yoghurt men idag med färska jordgubbar och kiwi samt valnötter, tranbär, linfrö, pumpakärnor och branflakes. 1 kokt ägg med kaviar. 2 koppar kaffe samt en chokladbit till påtåren (som blev något senare än frukosten).

Lunch: Potatis- och broccolisoppa med 2 skivor filmjölksbröd med leverpastej och smörgåsgurka.

Mellanmål: 1 skiva filmjölksbröd med mesost. 1 RAW-bar. 1 päron. En näve dadlar och mandlar (åt lite extra för jag visste att middagen skulle bli sen).

Middag: 1 avocado på två knäckebröd. 1 äpple med keso, kanel, valnötter, honung och branflakes. 1 kopp te.

Blev mätt idag också.

KL

Frukost: En liten skål overnight oats, ett kokt ägg och en halv banan. En kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En halv köttfärsbiff, en nypotatis och lite sallad. (Inte alls hungrig av nån anledning)

Mellis: Ett äpple, en latte.

Efter träning: En näve cashewnötter, vatten.

Middag: En macka med kycklingfile, ruccola och färskost. En kopp varm choklad.

Fika: En kanelbulle, en kopp te med mjölk.

Frukost: 1 dl turkisk yoghurt blandad med 0,5 dl kvarg, en näve valnötter, lite flytande honung samt ett halvt skivat päron. Ett Finncrisp med ost. En kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En halv räkmacka utan majonnäs, två glas vatten.

Mellis: Ett äpple, en kopp varm choklad.

Middag: Plankstek med bearnaisesås, vatten

Mellis: En näve frysta hallon med en liten klick vaniljkvarg. En kopp te med mjölk.

Frukost: En skål fruktsoppa med keso, en riskaka med smör och en kopp kaffe med mjölk. Katastrofalt dålig frukost, men jag är glad att jag fick i mig något överhuvudtaget med tanke på min bristande aptit :p

Lunch: Italienska köttbullar i tomatsås med ris, sallad och en knäckemacka. Två glas vatten.

Mellis: En näve cashewnötter, en kopp kaffe med mjölk och två glas vatten.

Middag: Sallad gjord på matvete, isbergssallad, tomat, paprika och avocado. Ett glas vatten.

Fika: En bit kardemummakrans, en macka med smör och en kopp te med mjölk.

Var en sväng på torget och handlade grönsaker så ska nu ge mig på att göra någon slags tomatbaserad pastasås med kyckling, bacon, svarta bönor, grön sparris, champinjoner, paprika och purjolök:d Detta blir lunch och kvällsmat är tanken!

Frukost: 2 riskakor, 1 med keso, skinka och tomat och den andra med jordnötssmör och skivat äpple, en kopp te med mjölk.
Efter gymet: 1 proteinshake

Frukost: Ett halvt päron och ett halvt äpple med en klick kvarg, en grov macka med smör samt en kopp kaffe med mjölk.

Mellis: En näve cashewnötter, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: Spätta med citronsås och potatis, sallad med fetaost och tomat. Två glas vatten. En mocha-latte som efterrätt.

Middag: Tacos :love:

Fika: En bit nybakad chokladkaka (dagens bästa impulshandling), en kopp te med mjölk

Frukost: Ett halvt päron med 0,5 dl lättkeso och 0,5 dl vaniljkvarg. En grov macka med smör. En kopp kaffe med mjölk.

Mellis: Ett äpple, en kopp kaffe med mjölk.

Lunch: En ciabatta och en halv Frapino från Espresso House.

Middag: Saffransris med ångkokta grönsaker (sparris, paprika och broccoli), en grov macka och två glas vatten.

Fika: En rostad macka med smör, två Ballerinakex och en kopp te med mjölk.

10326494_397030010439798_566880562_n.jpg

Eftersom jag ändå fotade min frukost så får ni en bild på den..

Frukost:
Kvarg med 5 färska jordgubbar och 1 banan samt Pauluns granola, 1 glas Brämhult annanas/apelsin juice, 1 kokt ägg med Kalles Guld, 1 kopp thé

Mellis: 2 koppar thé

Lunch: Caesarsallad (romansallad, kyckling, bacon, krutonger, dressing, parmesan)

Mellis: 1 bulle från konditori

Middag: Gravad lax i rullar med philadelphiaost

Kvällsfika: 4 msk nutella och 1 celsius vildabär

Har lagar så himla tråkig mat på sistone för när det är fint väder ute tappar jag helt motivationen :p

Igår blev det dock något gott. Gjorde kycklingrullader fyllda med mozzarella och soltorkad tomat, som fick puttra i en sås på buljong, lite grädde, soja och fransk senap. Kokade ris och haricot verts till, med lite citron och flingsalt över de gröna bönorna som vanligt. Det var jättegott :)

Frukost: En kopp kaffe samt två rostade mackor med marmelad... :o skyller på a) tentaångest och b) ingenting hemma då jag kom tillbaka sent i går kväll.

Lunch: En kycklingfilé med tomatsås och 1 dl ris, två glas lemonad.

Fika: Dumle och kaffe

Middag: Bulgursallad med halloumi, ett glas äppeljuice.

Mellis: En skål färsk ananas med keso, en kopp te med mjölk. Två Dumle-kolor.

Dålig matdag, nya tag imorgon!

Gårdagens

Frukost: Fröknäcke och kaffe

Mellanmål: En banan och kaffe

Lunch: En bit hemgjord tacopizza på oopsie-bröd-botten med grönsallad och kokt broccoli

Mellanmål: Fröknäcke och te

Middag: Havregrynsgröt kokad i mandelmjölk med ett stort lass fruktsallad på banan/hallon/äpple och "kvargsås"

Igår åt jag tacogratäng med philadelphia, paprika, purjolök och ost. Åt det med några nachochips och sallad :)

Idag är jag gräsänka och det är alltid lite tråkigare att laga och äta mat när man är själv tycker jag, så det blir nog något enkelt. Tomatsoppa med ajvar kanske :)

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
2 424
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 993
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama