Vad har/ska ni äta? Del III

Sv: Vad har/ska ni äta? Del III

*kl*

Jag är sugen på fisk! Men jag är trött på panerad och fisk i citron&dill-sås.. :cautious: Någon som har ett bra tips på en mager måltid där fisk ingår? Max 550kcal! :D

Jag brukar göra fisk med grönsakstäcke i creme fraiche-sås. Brukar bli ca 500 kcal/portion om man äter två medelstora potatisar till.

4 port
400 g valfri vit fisk
5 dl valfria grönsaker (jag brukar ta broccoli, ärtor, morötter och blomkål)
3 dl lätt creme fraiche
1,5-2 fiskbuljongstärningar
Massor (!) av citronpeppar alt. peppar och pressad citron
Lite riven ost på toppen

Blanda creme fraiche + smulade buljongtärningar + citronpeppar alt citron+peppar. Lägg fisk i formen, ha över grönsakerna, häll över såsen och toppa med lite, lite ost. Servera med potatis :)

Idag åt jag väldigt snabb middag - en wrap med rökt kalkon, skivad avokado, böngroddar, lite babyspenat samt en klick turkisk yoghurt med mosad fetaost. Ska på bio ikväll UTAN att äta gott till, det är alltid en utmaning tycker jag :D

Jag brukar göra fisk med grönsakstäcke i creme fraiche-sås. Brukar bli ca 500 kcal/portion om man äter två medelstora potatisar till.

4 port
400 g valfri vit fisk
5 dl valfria grönsaker (jag brukar ta broccoli, ärtor, morötter och blomkål)
3 dl lätt creme fraiche
1,5-2 fiskbuljongstärningar
Massor (!) av citronpeppar alt. peppar och pressad citron
Lite riven ost på toppen

Blanda creme fraiche + smulade buljongtärningar + citronpeppar alt citron+peppar. Lägg fisk i formen, ha över grönsakerna, häll över såsen och toppa med lite, lite ost. Servera med potatis :)

Sparar detta recept! :D
Blev dock lite inspirerat ifrån förra förslaget! Tog lax, la på färskost med ruccolapesto (nån ny ifrån Arla!) och strödde purjolök ovan på. Serverades med sallad. Blev riktigt gott! :D

Vad god fiskrätten lät! Dagens otippade kommentar. :D

Dock är jag inte med dig på bion, äter väldigt sällan nånting till filmerna. Superlätt! ;)

*KL*
Frukost: Rågflingegröt med russin och mjölk, 2 små mackor med kaviar, 1 kopp te
Mellanmål: Blåbärsyoghurt med lite müsli och en banan
Lunch: Kyckling med marockansk couscous
Mellanmål: Lite drickyoghurt och en dubbelmacka med kaviar
Middag: Fiskgratäng med ädelost och potatismos
Mellanmål: Egentligen lite "onödigt" mellanmål, men jag har avokado som måste ätas upp så det blir rostbröd med avokado och salt lite senare och en STOR kopp te, mycket behövligt efter ett 12-timmars pass i stallet!

Blir du inte hungrig? :eek:

Nej tyvärr inte. Går på en medicin som tagit bort matlusten/hungern helt.
Därför jag äter så jäkla onyttigt också, all mat är bättre än ingen just nu. :p

kl

Öhm.. Lika mycket variation idag pinsamt nog..

Frukost: Tunnbrödsrulle med smör/skinkost.
"Mellanmål": Kaffe med mjölk.
Middag: Pannkakor med sylt.

KL

Middag: Två pannkakor
Övrigt: 2 semlor och en halv påse chips.

Kommentar: :banghead:

Sjuk så 3 pepsi, 2 skålar glass å totalt 4 st mackor, ett glas varm choklad, ett halvt glas nyponsoppa. Känns riktigt bra eller inte...

Igår blev min sämsta matdag hittills.
Frukost: -
Mellanmål : 1banan
Lunch : Het linsgryta med fullkornsris och ett naanbröd
Mellanmål : Lite nötter
Middag: Ett kokt ägg, 2 glutenfria frallor och ett halvt glas jos

kl

Idag:
Frukost:
Två Ryvita med två kokta ägg, en paprika-snutt, 1 dl jordgubbskvarg, en kopp te med lite mellanmjölk =)

//r

Kl.

Har hittils hunnit få i mig lite yougurt till frukost, ägg på knäckebröd till lunch och ett päron alldeles nyss.

Snart kommer mannen hem och då tänkte jag göra en fläskfilégryta med rosmarin och persilja och annat gött i, som min käre man älskar. Till det blir det en sallad!

Vad god fiskrätten lät! Dagens otippade kommentar. :D

Dock är jag inte med dig på bion, äter väldigt sällan nånting till filmerna. Superlätt! ;)

Hehe den är ju god ;-)

Åh avundas er som inte betingat bio med godis. Och imponerad också ;)

Åh avundas er som inte betingat bio med godis. Och imponerad också ;)

You and I both!

KL

Frukost: Två rostade mackor, en med smör och en med marmelad. En kopp kaffe med mjölk till.

Lunch: Sallad med kyckling och fetaost, två glas vatten.

Fika: Ett Lion-choklad.

Middag: Tacopaj med sallad, vatten.

Kvällsgott: Hemgjorda chokladbollar, IrnBru och te :D

KL

Frukost: 2 skivor grovt bröd med rökt skinka
Lunch: Pasta med majs (nödlunch)
Middag: Biffar på högrevsfärs fyllda med fetaost, broccoli & vitlöksklyftor i ugn och kvarg med sweet chili i.

Idag åt jag valnöt-, fetaost- och spenatbiffar med en sallad på ruccola, körsbärstomater, rödlök och granatäpple.

kl

Idag:

Frukost: Äggrulle med kokt morot i, té med mjölk
Lunch: tre stycken paprikor fyllda med nötfärs/tomatpuré/champinjoner kryddat med kanel <3, salt, peppar o chili och så en apelsin bredvid. Så gott, åt samma till middag iförrgår. Té med mjölk efter maten.

//r

Frukost: Två koppar kaffe, 100 g vanlijkvarg, 1 passionsfrukt, 1 msk linfrön och 200 ml Proviva
Lunch: eh, en kopp kaffe, 69 g fläskytterfilé som blev kvar igår, en proteindryck från Naturdiet och 175 g kvarg. Herregud vilken konstig lunch. Men man tager vad man haver i kylen när man är lat.
Mellanmål: en kopp kaffe till, 80 g vaniljkvarg med 1 msk psylliumfrön och 100 ml Proviva
Middag: 250 g lasagne och sallad, såklart.

EDIT: Glömde två proteinshakes före och efter morgonens gympass. Och jag kanske klämmer i mig ytterligare 100g vaniljkvarg med passionsfrukt efter yogan ikväll om jag är svältande. Vaniljkvarg <3

Senast ändrad:

Idag ska det bli broccolisoppa med surdegsbaguette vid sidan av :) Och några kiwis, min stora besatthet just nu!

Liknande trådar

Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
2 501
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 279
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 005
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
693
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama