Vad har ni på fötterna i skogen?

Sv: Vad har ni på fötterna i skogen?

4109_2.jpg

Just nu dessa, ska investera i ett par ordentliga kängor.

Jaså? Jag har mina upp till iaf 15 grader. Kan rekommendera CoolMax-strumpor om du inte testat:)

Hoppas tråden får ligga här :)
Nu när vinterkängorna förhoppningsvis kan ställas undan för säsongen, men det inte är torrt nog för jumpaskor, vad har ni på fötterna när ni är ute i skogen med hundarna?
Gummistövlar är ju ganska klumpigt att springa runt i skogen i när man inte bara går på en stig. Någon typ av känga måste ju vara bäst, men jag behöver tips!
Det finns ju en uppsjö av gummistövlar och vissa duger knappt för att gå i till soptunnan.
Dunlop Wildlife har jag haft tidigare, och väntar på ett par, men de som jag går i nu är Le Chameau. De sitter som en andra strumpa.

Fast det beror ju på vad man har för gummistövel det. Jag har haft både Meindl-kängor, Lundhags och nått annat märke. Nu har jag mer och mer gått över på stövlar. Detta sedan jag upptäckte Viking :love:

*Länk raderad av moderatorn*

Dom sitter bra runt vristen så dom går bra att gå ganska långt i. I jobbet åker jag sommartid runt i fält och ut i terrängen, sedan bil igen. Då brukar jag växla mellan Teva-sandaler och mina Viking-stövlar.

Men Meindl är bra! Fast mitt andra par fick jag sula om två gånger då de inte var bra i gummit.... Höll inte torrt!

Senast ändrad av en moderator:

Jaså? Jag har mina upp till iaf 15 grader. Kan rekommendera CoolMax-strumpor om du inte testat:)

Det kan bero på att jag tycker det är jobbigt att bli varm om fötterna. Jag tycker även goretex-gympaskor är väl varma så fort det närmar sig +10 ute:o

Änsålänge kör jag med mina Muchboots. Jag vill kunna slaffsa fram i vattenpölar utan problem. Håller mig sällan till stigarna så man vet aldrig vart man hamnar. :p

På sommarhalvåret och när det är blött har jag gympadojjor från salomon. Jag har inte hittat några andra skor som är lika sköna som dessa. Tyvärr är hållbarheten inte den bästa, har haft en 5-6 par och samtliga har hållt max 8-9 månader. Läcker gör de efter halva den tiden, trots gore-tex. De gånger jag har varit duktig och sparat kvittona så har jag dock fått nya skor :).

När det är blött har jag ett par Lundhags Scout. Garanterat vattentäta och inget tvivel om hållbarheten där :D. Ganska lätta och smidiga, men funkar inte när det är allt för kallt.

På vintern har jag provat lite olika kängor, nu senast ett par som jag köpte i USA där de lovade lång hållbarhet. Men de är ju sabbade efter en säsong redan. Tur de var förhållandevis billiga! Får kanske kika på Meindl till nästa vinter?

KL

När det inte är högt vatten i skogen så kör jag med mina Haglöfs gympaskor. Dom håller ute vatten (goretex) bra och är stadiga. På sommaren när det torkar upp däremot, så åker tunnare gymisar på - avskyr bli för varm:)

Är det inte allt för blött på stigarna använder jag mina walkingskor Viking Anaconda.

Jag går mest i gummistövlar nu men behöver köpa något vettigare alternativ. Skulle vilja ha ett par lägre och sköna gummistövlar plus någon form av känga.

Har tidigare gått omkring mycket i ett par gamla stallskor (jodphurs) men nu senast så blev jag blöt om fötterna så de verkar ha börjat läcka in.

Jag har ett par kängor från ecco som hängt med hela vintern och de kommer användas tills det blir gympaskorsväder :) de är i skinn så de är vattentäta så länge man håller efter dem.

Senast ändrad:

Ska jag bara gå på en stig räcker det med vanliga gympaskor.... är det lite blött tar jag mina gamla vita seglarstövlar (gummistövlar med kort skaft )
Ska man in i buschen är det ju gröna gummisar som gäller (har ett par gröna Panther ).
Kan tyvärr inte lägga in någon bild här, men messa så kan jag maila över om någon vill se.

Finns ju hur mycket gummistövlar som helst, stora klumpiga, små nätta, stumma hårda, mjuka sköna:)

Det enda som jag inte gillar är att dom inte andas så bra:p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 931
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 354
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka