Vad har ni på era bord?

Widerberg

Trådstartare
Ja, frågan är där! Hur ser era bord ut till vardags? Både köksbord och soffbord. Fruktskål? Ljus? Blommor? Allt möjligt? Ingenting? :D

Visa gärna bilder!

Sv: Vad har ni på era bord?

På köksbordet ligger posten :angel: Men där finns en duk och en ljusstake också.

Soffbordet pryds enbart av lite blockljus på ett ljusfat.

Let's see..
Köksbordet: Post, inte bara dagens utan många många dagars. En massa andra papper, alla möjliga och omöjliga. En duk. En kruka med nån slags växt. En påse apelsiner.

Soffbordet: En saltljusstake. En hög betalda räkningar. Asorterade stickor. Garntussar. Smulor. Fjärrkontroller. Lite pennor. Min laptop.

Ärligt talat är det ganska sunkigt och äckligt på båda våra bord :angel:

Här är det väldigt olika men vi kan inte ha så mycket på bordet pga sonen som pillar sönder allt.

Just nu står tallrikarna sen frukost där, ett par sockar, papper, kaninmat, post och en liten kartong samt pennor. En salig blandning!

När det är städat så är bordet helt tomt och eventuellt står ett ljus på bordet men bara en stund medans vi äter. Annars tar sonen sönder det.

Köksbord: duk och en vas med gula tulpaner (just den här veckan är de gula iaf, förra veckan var de lila :D )

Soffbord: Två ljushållare. Ibland fruktskålen. På hyllan under bordet desto mer saker: tidningar, värmeljuspåse, tändsticksask och fjärrkontrollen.

Försöker hålla det lite sparsamt. Posten brukar hamna på köksbordet också, och fre-sön är morgontidningen där.

Har aldrig skräp på bordet. Det hemgjorda soffbordet (kistan) har vi tagit ur bruk, och därför har vi inget bord där just nu. Men det enda som någonsin stått på den kistan är väl ljus av olika typer. Som på bilden. På köksbordet står duk, ljusstakar, en glöggkanna och en fruktskål. Ett ljus.
IMG_4778_zps953af787.jpg
IMG_4781_zps887ddd49.jpg

Matbord: Linneduk, löpare i oblekt linne och ett par ljusstakar i barockstil.

7809590042_8bf1b539ec_n.jpg

Köksbordet: där ligger mitt anteckningsblock och min laptop. Annars är det tomt, då illrarna puttar ned allt jag lägger där :grin:

Vardagsrumsbordet: en duk och ett fruktfat/tallrik jag har fått i hederspris på en illerutställning. Där får inte illrarna vara och katten sköter sig :)

I vardagsrummet brukar det se ut så här fast addera nåt glas eller två
306061_10151347896449913_1162354335_n.jpg

I köket vill jag ha så lite som möjligt så nu står där endast två ljuskoppar. Mycket smidigare att torka av ju mindre skräp där är.

I matsalen har jag just nu en duk och två mässingsljusstakar, samt dagens pyssel - fortsättningen av renoveringen av dessa:
405067_10151355241319913_2066205936_n.jpg

Soffbordet....en hög med saker, dator, pluggsaker, en väremljushållare - kaos med andra ord. Vi försöker hålla ordning men av nån anledning dras sakerna dit igen på nolltid :D

Köksbordet - brukar försöka ha en vas med blommor, sen finns där också kattens mat- och vattenskål. That's it.

Soffbord har jag ett fat med 3-4 blockljus av olika former och färger.
På köksbordet står en sorts rostfri "fruktskål" i rutnät fast utan frukt då :p
Inte så mkt med andra ord.

Köksbordet
Duk, ljus och snittblommor. Oftast liljor.
Dagens post brukar med hamna där.
375218_10151204421029843_138947146_n.jpg

Vardagsrumsbordet
Blomma och fjärkontroller.
576493_10151204420799843_1832583277_n.jpg

Köksbordet: Fult och tråkigt, men litet och praktiskt samt ett arv efter mormor och morfar.:) På det finns duk, ljushållare för värmeljus samt salt- och pepparströare i form av två kramande spöken. Av och till också två livs levande katter.;)
P1220012.jpg

Vardagsrumsbordet: Ett runt fint 30-40-talsbord i fanér. I nuläget är det kattanpassat med enbart en kandelaber på. Förut hade jag en duk som mormor virkat, samt ljus i kandelabern. Efter diverse kattupptåg är det lite mer spartanskt...
P1220009.jpg

Orkade inte ta fram systemkameran, därav dåliga bilder.

Åå jag har ett likadant bord! Men trodde det var äldre än 40-tal.

Kl.

Köksbordet: en liten duk och ett värmeljus. Vardagsrumsbordet är i pappas källare just nu.

På köksbordet: en antal kakburkar sedan jul, lite post, några påsar ett kakfat och en trave böcker.

På soffbordet, en laptop, stickningen, minst en tekopp, en tuss med blandat garnspill, en näve paljetter, några stoppnålar, ett måttband och två tvkontroller.

Soffbordet: Prydnadsvas med eller utan blommor + en skål med eller utan frukt.

Köksbordet: Skrivare, de räkningar som ska betalas och laptoppen när jag använder den, annars är den på annat ställe. Och så för det mesta en krukväxt.

Katten :p

Katten har av ngn anledning bestämt sig för att köksbordet är bästa platsen i hela huset att sova på.
Men, de stunder han inte bänkat sig där så försöker jag iaf med att dekorera bordet med ngn blomma och en duk. När jag tar död på blomman så byter jag ut den mot en kandelaber tills jag köpt nytt blomsteroffer :)

Oj vad folk har det prydligt!
Försöker ha det prydligt men mellan gångerna hamnar lite bra och ha på borden med! :p
Men städar av borden minst 1 gång/vecka!

Köksbordet: Post, nån tidning, en snurrbricka med lite te, suketter samt lite annat bra och ha på. Har fortfarande en julljusstake där men ska bytas ut mot nån vanlig ljusstake. Städar här minst 1 gång i veckan då vi alltid äter frukost i köket 3 dagar i veckan (då sambon är ledig).

Matsalsbordet: Hålls för det mesta prydligt. Där är duk, tabletter, salt- och pepparkar samt en del olika ljusstakar och ibland nån blomma så länge den vill överleva. Just nu även fruktskål.

Soffbord vid vardagssoffan: Duk, ljus, ibland fruktskål, dosor. Just nu även toarulle för att ha snytpapper tillgängligt.

Soffbord vid finsoffan: bricka med whiskyflaska, whiskystenar och whiskyglas på, ett tre-i-rad-spel i sten och en värmeljuslykta.

Skönt att fler har det som vi... :) Vi är däremot noga med att kasta reklam, sätta undan räkningar och annan post osv men visst hamnar det lätt på något av borden en stund innan det händer också.

Köksbordet: En duk, en krukväxt och en fruktskål eller Symaskin och tyger, scrapbooking och kortmakerimaterial i mängder, eller som nu... en virkad filt under montering. Jag är tillfälligt av med mitt hobbyrum...

Vardagsrumsbordet: En duk, tandpetare, ett par fjärrkontroller och två laptopar. Oftast även en eller flera böcker, en kanna vatten och iPhonerna också. Jag tillbringar större delen av dagarna i soffan nu för tiden så jag behöver ha allt nära...

Soffbordet: En bricka med ljusstakar och värmeljushållare samt ett doftljus från Byredo. Ibland byts det ut som snittblommor. Sen ligger det ofta en laptop eller padda där.
Matbordet: Ofta tabletter eller löpare samt en vas med snittblommor (alt. fruktfat)

Jag gillar att ha den undanplockat, vilket är betydligt lättare när man bor själv utan husdjur.
IMG_8611.jpg

IMG_8610.jpg

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 505
Senast: Otherside
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 596
Senast: Hazel
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 843
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar