Vad har ni på era bord?

Sv: Vad har ni på era bord?

KL

Oj vad alla har det snyggt och prydligt! :)

På mitt köksbord finns just nu: fruktskål, två ljusstakar varav den ena är tänd, sönderbitna hundleksaker som ska kastas, min handväska, saker som ska läggas i handväskan, ja kanske ngt annat oxå - ser inte så bra :D
På vardagsrumsbordet står ett stort ljusfat med tända ljus, en bok, två fjärrkontroller, en handduk som jag torkat dotterns feberheta panna med under natten, två muggar med vatten och dricka samt en frukosttallrik (allt sjuka dotterns). Halstabletter och Alvedon står här med :D

Köksbordet till vardags: en duk, en ljusstake i form av en champagneflaska med ett ljus i, en blomma av något slag (just nu en chrysanthemum i kruka) och en liten hög med listor och papper och min kalender som flyttas då vi sitter där. När jag jobbar från köket så har jag även laptop och högar med böcker och anteckningar på bordet under dagtid (jag har inget skrivbord).

Soffbordet (bordsyta och hyllplan under): ovanpå står det en bricka med olika värmeljuslyktor på. Under ligger en hög med räkningar och papper, mina bankdosor, Wii-kontrollen för singelspel, min fotcremé som jag använder varje kväll framför tvn samt tre fjärrkontroller.

I köket har vi ett runt glasbord, lite skålar med underlägg.
Försöker hålla det så här rent, men brukar hamna både det ena och andra på där. Men ska se ut såhär egentligen, äter aldrig i köket längre.

kok.jpg

I vardagsrummet har vi ett vanligt soffbord från Jysk(?), underlägg, desto mer ljus och en skål som just nu används som korg.
Försöker också hålla det så här rent, men går inte alltid som vanligt då jag hatar att städa!

64830_1358937573.jpg

kl

Köksbordet (som iofs står i vardagsrummet också), ärvt från mamma och pappa. Otroligt misshandlat bord i ekfaner med otaliga ringar och märken, i ena kortänden av bordsskivan finns också ett borrat hål :eek: :D Men jag gillar det, även om det väntar på lätt slipning oc inoljning...
Här finns en duk och en fruktskål (som brukar innehålla frukt), och just nu en vas med en tulpan i. Ofta står här en dator också, eller ett glas, salt&pepparströare, eller så är allt annat undanskuffat till förmån för mina skisspapper och böcker... :angel:
IMG237_zps6e80fb22.jpg

Vardagsrumsbordet är ärvt av momor&morfar, teakfaner 50/60-tal. Här står en blomvas med tulpaner. Ibland en/ett par koppar te eller liknande. Försöker ha resten på hyllan under bordet, typ underlägg, fjärrkontroller, datorer och tidningar.
IMG236_zps612a79d4.jpg

Avskyr att ha prylar på bordet, det blir mest rörigt och dammigt :p

Jag är också en sån som avskyr att ha en massa prylar på borden, iaf saker som inte hör hemma där.

Såhär ser vårt soffbord ut, för det mesta. Ibland ligger kontrollerna uppe på bordet, men jag försöker att ha dem på hyllan nedanför för det mesta.
20130123_123108.jpg

Och såhär ser matbordet ut, även det står i vardagsrummet (än så länge, när vi köpt ett större så ska det här stå i köket). Det ser mer eller mindre alltid ut såhär, bortsett från att jag ställer upp blomman så att katterna inte kommer åt att käka på den när jag inte är hemma och kan hålla koll på dem :p
20130123_123120.jpg

Vilket snyggt soffbord förresten! :love: Vill också ha ett nätt teakbord, men det som finns i familjen har min syster lagt beslag på.

Tack! Jag gillar bord "med en historia", dvs. när jag vet vem som har haft det innan och sådär, så då gör det inget att det är lite slitet. Det är helt nyslipat och inoljat också, vilket gav det ett rejält lyft, från en ganska ful och sliten, högblank yta till snygg, matt teaklyster :)
(Förövrigt har jag en bror som också gillar att "stjäla" alla fina släktklenoder, men tack och lov hade hans sambo ett liknande bord sen innan, så det här fick jag :D )

Verkligen jättefint bord, håller med om att det är fint med en historia bakom borden.

Mitt matbord är från 50-talet och var min farmors (med en mörk träskiva och grönt underrede). Sedan har någon använt det som snickar- och målarbänk en period men jag har valt att ha kvar det som det är, med lite färgstänk och märken på skivan och lätt flagnade ben.

Vardagsrumsbordet är nog från 70-talet och var min farmor och farfars. Också luggslitet och i en orange nyans som antagligen skulle bli på tok för mycket i en genomgående 70-talsinredning (:D) men som är riktigt tufft som det står nu.

KL

Vardagsrumsbordet, som vi fått av sambons bror, är alltid helt tomt.
Det går inte att ha något där för då river sonen ner det. Alternativt är det belamrat med kuddar och filtar som barnen lekt med :p
Själva bordet har dock en fin kopparskiva med ett väldigt fint mönster.
Ska försöka komma ihåg och fota.

Köksbordet försöker jag hålla rent och städat med lite ljus och sådär.
Men oftast är det överröst med allt möjligt annat eller helt tomt, förutom ena sonens blixtenunderlägg.

Jag avskyr att ha prylar på borden, dock tenderar dom att alltid hamna där så jag har löst det på mitt sätt.

Vardagsrumsbordet kastade jag sonika ut! Nu finns det ingenting att lägga allt på ;)

Köksbordet däremot har alltid en liten hög där inredningstidningar och räkningar samsas, där brukar också finnas ett grytunderlägg och på det ligger det frukt, dock inte i skål.

Köksbordet: En löpare, ett ljusfat, veckans post och två katter...

Matsalsbordet: En löpare, tre ljuslyktor, och så var det katterna...

Soffbordet: En duk, en ljuslykta, TV-tidning och fjärrkontrollen.

/Lizzie

Matbord

IMG_1993_zpsa0c09949.jpg

En elefant som jobbar som spargris och lite glasunderlägg

IMG_1996_zps665dd8ea.jpg

Soffbord, lite fotoböcker o någon fjärrkontroll

IMG_2002_zpsa6c256c9.jpg

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Tjatter I dagsläget bor vi i ett mindre samhälle, tråkigt klimat (både kallt och osocialt) med väldigt dåligt utbud av det mesta. Vi vill...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
6 505
Senast: Otherside
·
Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 596
Senast: Hazel
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 843
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar