Vad har ni gjort med era hundar idag?

Sv: Vad har ni gjort med era hundar idag?

KL

Idag tog vi en runt timmen lång promenad på lunch, jag och två av hundarna. Lösa största delen av vägen och träning av "dubbelfotgående" vid möten. Fungerade jättefint även med min lille neurotiske Homer, som klarade av att hantera sig själv och vara tyst och bjuda på tricks, även när vi blev galet utskällda av två andra småhundar :love:

Fick även tränat lite fotgående, fjärr, dirigering, läggande på avstånd, runt och ingångar med min aussie :).

KL

Vi var iväg på ett lydnadspass på klubben i morse, sedan har vi promenerat ca 40 minuter nu på eftermiddagen. Tanken är att jappen och jag ska ut och jogga senare. Får se hur det går med det :o

Jappen har fått massage, och alldeles strax är det kelpiens tur :)

*kl*

Idag blev det spår igen, efteråt gick vi en kortare promenad och efter det har hon fått hänga med medan jag gjort massor av ärenden. NU kom vi äntligen hem och både jag och hund är sjukt trötta :D

*KL*

Det här, vilket är en otrolig seger. Från sitta och skaka bara han fick på sig selen, vägra röra sig, få total panik i skakeln och HATA det som pesten, till det här (selen justerad efter bilderna togs):

148244_357735927655720_1191033269_n.jpg

534022_357736117655701_1397731471_n.jpg

486970_357735787655734_746537365_n.jpg

KL

Idag har vi varit ute mycket och busat i snön, schäferkillen på 3 år har jag jobbat kontaktövningar med. Lillfisen på 12 veckor har bara haft roligt och jobbat lite inkallning och enkla kommandon.

Imorgon tänkte jag lägga lite spår på morgonen till schäferpojken som han sen kan jobba med på eftermiddagen...:laugh:

Mvh Domino_s

Kl

Idag (just nu) har vi tävlat agility. En ag1 som resultatmässigt inte gick bra, men Lyxa var som vanligt överlycklig över att köra agility :)!

Nu hem och ut i skogen!

KL

Vi har än så länge hunnit med sökträning för kelpien och lydnadsträning för båda :)

Kl

Ziva och jag skulle egentligen på tävlingsträning men det var för mycket snö så det blev inställt, istället gick vi på en härlig skogspromenad :love:

SAM_0675.jpg

SAM_0669.jpg

Kl

Mina voffs var först med ut på en ridtur. Det är så kul nu för Lillan har kommit på det här med att man inte får jaga när man är med hästen, även om det kryllar av både harar och fasaner där vi rider:) mötte ett par med en hund som var väldigt imponerad över hundarna, mannen sa nog 3 gånger på bred skånska "Vilka otroligt duktiga hundar":D själv ville jag mest hålla koll på den lilla eftersom deras hund inte var riktigt lika lugn.

Sen skulle vi tränat i eftermiddag, men blev valpvakter i stället så vi har nyss varit ute på en ganska lång buspromenad, får väl träna i morgon.

KL
Långpromenad i eklandskapet med kompis och kompis odrägliga odåga till unghund. Så härlig dag, kallt och soligt och flingor som singlade ned. Tillfälle till lek och vardagslydnad och komma ifatt med kompis. Bästa förmiddagen på länge!! Nu ska vi ut på kvällsrundan och är det lika skönt ute fortfarande blir den också lång. Det kan jag vara värd.

Ingenting. Jag har brytit en tå, och är själv med lillan hemma då maken är iväg, så hunden har fått klara sig med rastningsrundor och lösspringande medans jag mockade i stallet typ. Det har snöat en hel del och han busar glatt under de korta promenaderna han får, och jag roar mig med att sparka snö som han försöker fånga. När lillan somnat ska det bli lite apporteringsträning.

Idag har vi gått första riktiga snöturen för i år och haft lite snöbollskrig:love:

*kl*

Vi gick ut på långpromenad, mötte tre miljarder (kändes det som) hundar och fick därmed träna en hel del på hundmöten. Wahidah har börjat trassla lite vid vissa hundmöten och nu när vi mötte så många på så kort tid blev det jättebra. Dessutom fick jag åter igen bekräftat vilka hundar hon reagerar på. Kan vara skönt att veta.

Efter ett tag kom vi till ett ställe där inte såå många var ute och dessutom låg det lämpligt nog en tom hage där, så Wahidah fick springa lite. Hon var så vacker när hon sprang, i full fart med lätta steg :D Nu ska vi traska hem till morsan och sitta där ett tag.

Mest bara varit ute och lekt i snön och letat pinnar och däremellan bara myst på inne.

2012-12-02-13-02-57.jpg

Vi har gått långrunda och hundarna har fått leta godis i snön i typ 20 minuter :)
Nu på kvällen tänkte jag sparka spark och låta hundarna dra, men vi tog oss bara cirka 2km innan 3/4 av hundarna hoppade på 3/4 av sina ben ;) Kallt om tassarna tyckte dom, när det gått från +8 grader till -17 och tre decimeter snö på två dagar..

*kl*

Idag har jag jobbat till 16, efter det åkte jag och hämtade Doris hos hundvakten, där hon fått en långpromenad på 1½ timme, vara med i bilen på sökträning och sen hänga med hundvaktens familj och leka lite med hennes 2 åriga son. När vi kom hem gick vi ut för att skotta lite snö (gick mindre bra för mig, men hunden hade kul) och sen ut på promenad med viktmanchetterna. Lugn dag, men hunden är ändå rätt nöjd med att komma hem :)

Skitväder ute så vi roar oss inne med att gömma godis i kartonger. Kul att förstöra tycker Alf :)

IMG596.jpg

Nu har jag släppt ut vovvarna i den inhägnade trädgården så dom får nattkissa sen ska jag själv gå och lägga mig..

kl

Idag har vi tagit söndag på riktigt, så vi var bara i rastgården i typ 1½ timme med Plex alla vänner och busade loss. Sedan har vi slappat resten av dagen och bara gått på kissrundor - imorgon blir det lite träning tror jag.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka