Vad har ni gjort med era hundar idag?

Sv: Vad har ni gjort med era hundar idag?

KL

2 timmar helt fantastisk promenad med min härliga vän Elin och våra tre aussies (mina dvärgschnauzrar fick vara hemma med mannen). Kaffe på ett fält med lårdjupt med snö och efteråt varm choklad och ostmackor, nostalgi :love:!

Helt underbart väder, precis lagom kallt med strålande sol och tjocka lager med snö. Hundarna var överlyckliga och nu väntar jag med spänning på fotograf-Elins fantastiska bilder på snöhundarna (hon är grym fotograf, hon var bl.a min bröllopsfotograf :love: ).

Två iphonebilder som får representera promenaden:

577923_10151174951957582_1154279947_n.jpg

Hippie ca 14 månader, Tvist 7 år och Lyxa 3,5 år

67804_10151340168550791_186342893_n.jpg

Vilka haftiga bilder ... det ar interesant hur val jag kanner igen ljuset men hur vackert det an ar kanner jag mig priviligierad att bo dar solen skiner och det ar over 20*C i dag. Trots att jag inte alls kan fa lika fina bilder.:p

Jag har kort igenom ett lydnads program i morse ... och kommer att gjora ett till i kvall. Sedan blir det lite lek med boll och allmant "strutta runt" pa agorna. Vilket mest innebar att kaka ekollon just nu.:angel:

Kl

Idag har vi tagit en promenad i nysnön. Gick på en oskottad traktorväg så vi fick alltså plumsa i ungefär 30cm pudersnö.
Sen ska vi träna lite apport och trix :)

*KL*

Igår fick valpen följa med till den öppna inomhusträningen och traska runt i ridhuset, titta på folk och hundar och hälsa på några trevliga klubbkompisar. Allt med ett väldigt glatt humör. Sitta och ligga på kommando klarade han trots störningar och leka med matte var kul som vanligt. Jag hade tänkt gå ut och träna storhunden senare på kvällen men han var inte alls sugen på att lämna värmen i bädden för det råkalla vintermörkret så det får bli en annan dag.

Idag ska de få varsitt märgben, matte ska vila lite.

Den här veckan är jag ledig från mitt nattjobb och jobbar istället på dagen. Så hundarna är hos hundvakt på dagarna. Idag var de hos stallägaren som har en labrador/wachtel på 6 månader. Så det är ju full rulle varje dag i stallet ;) idag var de ute lösa med stallägaren på gården i 2,5 timmar. Turbo gick och la sig i buren emellanåt när han tyckte ungdomarna stojade lite väl mycket. Sedan gick de in och sov i tre timmar tills jag kom från jobbet och tog ut dem igen i 1,5 timmar. Turbo var fortfarande trött så han stannade inne ;)

Nu sover de gott lite här och var här hemma! Jag är ju så ovan att jobba på dagen så sån här aktivering är perfekt för mig som är trött efter dagjobb.

*kl

Efter att ha trott att Agnes måste ha ont någonstans och haft henne till vet. är både jag o mamma övertygade om att hon var REJÄLT skendräktig... I allt "tjurig, vill inte hoppa, kniper med svansen, drar sig undan" så bäddade hon något djävulskt :devil:

Nu är hon pigg som tusan och rejsar runt i snön som en tok! Var precis ute 30 min och skulle se om hon ville bajsa för idag har hon käkat en talgboll :crazy: :cool:

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka