Vad har ni gjort med era hundar idag?

Sv: Vad har ni gjort med era hundar idag?

Det blev inte mycket idag, kan jag säga, de har till och med varit lite bökigt att klara rastningsturerna med valpen. -20 är verkligen en magisk gräns för då får inte bara Rover köldkramp, Bentley börjar också stå på tre ben.

*kl*

Idag har vi gått långpromenad till djuraffären för att köpa lite mer färskfoder. Vi fick också chansen att busa lite och träna inkallning på en tom fotbollsplan.
Nu ligger Wahidah och tuggar på något revben. Senare ikväll ska jag försöka sy skor/strumpor till henne i hopp om att hon ska slippa köldkramp när det blir kallare.

Kl

Idag har vi tagit det rätt lugnt, har varit hemma hos mina föräldrar för lussekattsbak mm. Vi har gått promenader i snön och de har busat i trädgården.

Med Grimm har jag passat på att introducera sakta-biten i framåtsändandet. Börjar liksom bli dags att ta tag i det nu :p Två riktigt bra pass fick vi till!

Sami fick köra lite vittringsapportering :)

Idag har vi tränat tillsammans med en kompis. Lite lydnad i väntan på att spåren skulle ligga till sig och sen fick Ila ett appellspår med lite extra pinnar.
Usel lydnad, hon var alldeles övertaggad och kunde inte koncentrera sig ;)
Men spåret var grymt bra!

Vi har haft några lugna veckor men nu ska vi försöka komma igång.. Tycker dock att den här kylan är himla besvärlig :mad:

Vi har med försökt spåra, trots snön! Dock var mallen inte tillräckligt rastad och kunde inte riktigt samla tankarna alla gånger och spåra på den åtkörda snön. Hon missade två tändstickor som jag lagt som föremål, de andra fem markerade hon bra! Men jag lärde mig iallafall att hon behöver vara bättre rastad och avsprungen för att kunna sortera på ett bra sätt!

Nu ikväll blir det en joggingrunda med alla tre!

KL

Idag har det varit väldigt lugnt, vi var uppe på ett snötäckt fält med alla tre hundarna så de fick springa av sig och busa ordentligt, sen har jag även kört ett pass med saktagående + några framåtsändanden i galopp med stora hund.

Funderar på om jag ska vara hurtig nog att ta en kvällspromenad med stora hund trots de hårda minusgraderna, eller om jag ska vara bekväm och bara hålla oss inne framför brasan och ev köra ett litet klickerpass med vardera hund...

Långpromenad i snön. Skulle tränat Rallylydnad, planen är inte skottad :/.

Senast ändrad:

KL mig själv

Joggingrundan var inte riktigt genomtänkt, -9 grader och snökaos (väl hemma klämmer sambon ur sig att vi har klass 1 varning här pga snön) men vi tog oss runt hjälpligt. Fick dock dra runt tre hundar istället för att få draghjälp.

*KL*

Vi gick en liten promenad, var hemma hos min mor och kollade till katten och nu har vi precis tränat lite rallylydnad i köket. Fröken W var superduktig :love:

KL

Jag och mannen tog våra tre hundar på en drygt timmeslång skogspromenad i -10 och i 10 cm snö. Mycket lösspringande för hundarna och ett bra fyspass för hela familjen :D

Kl

Jag försökte sova efter nattjobb, men vid 13 fick jag ge upp när Mattis hoppade upp i sängen och skulle tokgosa.

Då tog vi en promenad på 1,5 timmar i både skog och på vägen. Mycket lösspring för Mattis. Sedan åkte vi till stallet och medan jag fixade för hästen tog stallägaren med Mattis ut på skogspromenad med sin valp. Så det blev mycket spring och bus i skogen. Turbo fick leta möss så länge.

Vi var väl igång ca 4 timmar idag och nu sover hundarna rätt gott. Strax ska vi åka till hundvakten och jag till jobbet :)

Kl

Jag blev inringd på jobb, så jag slängde in hundarna i bilen och dumpade dem hos mina föräldrar eftersom min sambo var borta hela dagen. Hämtade dem efteråt och i detta väder blev det inomhusträning och sedan lite längre promenad.

Träningen bestod av vändningar och stegförflyttningar, samt fjärr för kelpien. Fjärren med fokus på att lära sig handtecknen så bra att han kan skifta på enbart dessa.

Jappen fick träna fjärr med fokus på kontakt/uppmärksamhet på mig och att få till förstaskiftet på första kommandot. Han har fått för sig att han vill ha två kommandon så han vet säkert vad han ska göra :cool:

*kl*
Jag har arbetat 13 timmar idag, men mina sambos(kombos?) har varit ute på promenad med Plex, bla en 40 mins promenad där vovven själv vägrade gå mer sedan. Kallt om tassarna/salt kanske?
Tränat lite sitt/ligg och fotgående i köket såhär på kvällskvisten med.

kl

Vi har bara varit ute på två korta promenader i kylan idag (-22).
Nyss har vi tränat lite på fotgående inomhus och även på att stänga skåp/lådor :)

kl
Idag hade jag planerat en lång promenad i snön och lite inklickning av nya tricks.
Tyvärr är hunden småkrasslig så promenaden blev förkortad och träning ställer jag in. Får satsa på morgondagen!

Just ja, och så har vi tävlat rallylydnad imorse innan jag vaknade. Inuti en klädaffär. Med finaste kontakten och attityden han nånsin haft på tävling tror jag. Synd bara att vi aldrig har tränat rallylydnad, matte inte kan några skyltar och därför gör bort sig. Tur att det var en dröm ;)

KL

Vi har varit ute och pulsat i snöstormen. Får se vad vi hittar på senare.. Kanske lite tricks eller något annat som funkar bra inomhus.

Kl.

Inte mycket nytta, än så länge. :)

Varit ute på långpromenad med den där border collien och hon fick göra ett uppletande. Praszkyn tyckte det var rätt kyligt trots kläder så hon fick åka innanför min jacka delar av promenaden. :love:

Ikväll ska jag försöka komma på någon vettig lösning på vårt rutan-problem samt träna fjärren och lilla pk ska nog få träna på ingångar.

Liknande trådar

Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
571
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 260
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka