Vad har ni för valpar?

Otter

Trådstartare
I fredags fick jag hem min söta blandras tik Felicia på 13 v :love: Hon är Rottweiler/Pitbull/Samojed/Karelsk Björnhund och är helt underbar! :) Så himla lätt lärd och mysig, hon kan redan två kommandon och jag har inte behövt anstränga mig, det bara kom naturligt.

Skulle vara kul och veta vad ni har för valpar! Hur gamla är de och vilken ras/raser är valpen? Skulle bli glad att få se bilder på era sötnosar :)

Här är en bild på min vackra Felicia :love:

http://www.pixbox.se/pic_show_id5909060.html
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Söt valp:crazy: .

Det låter som otroligt medveten avel.
Vad skall den andvändas till??
Släpa hen björnar kanske:devil: .


Suck
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ja nog är de söta som små, men har köparen en aning om vad h*n skaffat sig o hur lättlärd den är vid 18 mån?
PL
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ja nog är de söta som små, men har köparen en aning om vad h*n skaffat sig o hur lättlärd den är vid 18 mån?
PL

precis vad jag själv undrade över...:cool:

ALLT som är litet är ursött och alldeles bedårande:love: ,men vänta bara när det är +1 år:crazy:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Ja nog är de söta som små, men har köparen en aning om vad h*n skaffat sig o hur lättlärd den är vid 18 mån?
PL

hon kanske är fullt medveten - det vet väl inte vi.. han ha ju inte skrivit att hon fick den i julklapp av tomten bara sådär.. :mad:
herre gud, alla hundägare är väl inte helt värdelösa!!!!
varför tar alla förgivet att man är värdelös hundägare bara för att man skaffat en spec ras?? hon kanske är jätteduktig och kommer få en kanonfin hund. varför alltid förfara det värsta jämt. klanka ner på andra för att må bättre själv??

nu e inte detta bara till dig PL utan till alla som hade en sån ton..
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Åh så söt!
Här är min 18 veckors valp. Rottweiler/dobermann.

Bild047.jpg
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Hoppas att du har ett brinnande intresse i hundar, och är öppen för att söka hjälp hos kunnigt folk när det behövs. Valpen kommer att bli stor och mest sannolikt inte helt lätt som äldre.

Jag önskar dig lycka till i alla fall. Tycker bestämt att man inte behöver förutspå tråkigheter här på forumet när någon skaffat hem sin valp och fäst sig vid den, det är något helt annat om man ger råd INNAN.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

hon kanske är fullt medveten - det vet väl inte vi..

Inte ens den kunnigaste människan i världen kan veta hur den här typen av blandning blir! Så fullt medveten är h*n inte.


varför tar alla förgivet att man är värdelös hundägare bara för att man skaffat en spec ras??

EN ras är en sak. När det gäller en blandning mellan FYRA stycken är det något annat.

Nu ska jag inte skriva mer i den här tråden pga det jag skrev i förra inlägget.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Jag har en Chinese Crested som nu är fyra månader.

5709131.jpg

:love:

Din valp var verkligen jätte söt, annorlunda blandning,
vem av föräldrarna är vad och var det en medveten
parning?
 
Sv: Vad har ni för valpar?

med tanke på att TS kallat sin tik för "hona" i en annan tråd så tycker jag inte att det är konstigt att folk reagerar.
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Men snälla du, jag råkade skriva "hona" och du flippar ur totalt! Va fan att jag råkade skriva "hona" i en annan tråd har ingenting med mitt intresse eller min uppfostran av min valp att göra. Så snälla du lägg ner, för allvarligt talat så är du bara jobbig, jag råkade skriva "hona", så skjut mig då om det är ett sådant stort brott. *Suck*

Jag vet att det är mycket raser i henne, men hon är otroligt snäll och lätt lärd. Hennes föräldrar är också väldigt lugna och snälla. Men det betyder inte att hon blir det. Det hela beror på hur jag uppfostrar henne och jag kommer inte para henne för det är redan för många raser inblandade. Jag vet precis vad jag gett mig in på, så nu vet ni det också.

Radon: Det är bra det du säger, bara för att man råkar ha en hund med alldeles för många raser betyder det inte att det blir en dålig hund! Alla hundägare är inte värdelösa och det är störande att folk bara klagar på personer de inte ens känner. Jag vet om att det är alldeles för många raser i henne, men det betyder inte att hon blir en dålig hund, däremot kommer jag som sagt att inte para henne, för jag tycker att det redan finns för många raser i henne.

Mamman är: Samojed, Karelsk Björnhund, Rottweiler & Pitbull
Pappan är: Samojed & Karelsk Björnhund

Till sist så var detta inte en tråd då man skulle komma in och klaga på vad hundarna är för raser och på deras ägare. Jag ville bara veta vad folk har för söta valpar i sina hem och vad de är för raser. Det är ju kul för mig som valpägare att kunna visa att det här är min valp och prata med andra människor om deras valpar. Vill ni klaga på hundägare och på att man inte ska ha blandraser, så gör det i trådarna som är ämnade för det. Inte här där man ska dela med sig av sin glädje över sina små valpar.

Tack till er som visat upp era små älsklingar, de är verkligen jätte söta :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vad har ni för valpar?

Jag vill också visa min!
Men hur länge räknas de som valp i den här tråden?:rofl:
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Mamman är: Samojed, Karelsk Björnhund, Rottweiler & Pitbull
Pappan är: Samojed & Karelsk Björnhund
i och med att mamman har samma blandning som hennes valp så borde hon ha ett hum om hur valpen kan bli. eftersom hon träffat mamman och sagt att den var jättetrevlig!!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

jätte söt!!! :love:


till er andra: hon vet nog säkert vad hon gett sig in på..
ingen trodde på mig när jag tog över en pitbull/boxer korsning som var 9 månader,hanne,och han var inte ett dugg fostrad,och knappt rumsren,och i trotsålderna.
Alla gnällde på mig med,men faktist så har vi inte stött på ett enda riktigt svårt hinder än,inte nått alls faktist det senaste året,han är lättfostrad,och helt underbar! känns så skönt att visa för alla som inte trodde på oss att det faktist gick! det var mer kämpigt med golden (renrasig) som jag hade innan!
 
Sv: Vad har ni för valpar?

Har du läst genetik o hört talas om utklyvning?
PL

då kan ju du ta å förklara det för lilla mig..
jag tror ändå inte att det kommer bli så illa som du alltid tror att allt är...
men får jag fråga varför man inte skulle kunna lyckas med en sådan hund?? tikens ägare har ju tydligen trotsat dina lagar eftersom den var jätetrevlig. så varför skulle inte valpen kunna bli det om ägaren är vettig??
 
Sv: Vad har ni för valpar?

jag blir i ärlighetens namn faktiskt rädd när jag hör att folk skaffar monsterblandningar och inte riktigt verkar veta vad de ger sig in på. jag blir också rädd när folk utan erfarenhet (RIKTIG erfarenhet, inte "har varit hundvakt åt tant Agdas pudel någon gång") köper t ex rottweilers, pitbulls och vakthundar typ cane corso och fila, men det här är liksom snäppet värre. rottweilern med sin "f*ck off"-attityd och skärpa, pitbullen med sin enorma kamplust, karelaren med sin jaktlust och skärpa och så lite samojed "för att jämna ut det hela". jag har faktiskt svårt att tänka mig en värre blandning. att denna då ska hamna hos någon som inte jobbat med hundar i 20 år gör mig RÄDD! därav min reaktion!

jag hoppas verkligen att du har ett brett kontaktnät inom hundvärlden som kan hjälpa dig om det skiter sig. det behöver inte göra det, men om det gör det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Min familj funderar på att köpa en hund och vi funderar på rhodesian ridgeback. Den ska vara snäll och kelig, kunna hanteras av...
2
Svar
30
· Visningar
6 814
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 268
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Usch är så ledsen - Har precis fått tid för avlivning åt en av mina älskade hundar. Bara att inse att det inte går längre, hon har...
Svar
3
· Visningar
842
C
Övr. Hund Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon...
Svar
8
· Visningar
918
Senast: Imnir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp